Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ex vriendin zoon is rancuneus

Mijn zoon is een erg gevoelige jongen. Begin 2018 kreeg hij een vriendinnetje waar hij heel erg verliefd op was. Zij kwam regelmatig bij ons thuis en ook ging hij regelmatig naar haar. Zij had veel snijwonden op haar polsen en zij vertelde zonder schroom dat zij zich het jaar daarvoor altijd sneed . Grote littekens waren op haar polsen zichtbaar. Met haar moeder heb ik erover kunnen praten en ook zij gaf aan dat Jill dat drie jaar lang heeft gedaan en therapie heeft gehad. Dat zij een moeilijk meisje is en mijn zoon beter dan haar dochter verdient. In de zomer van 2018 ging zij vreemd waar mijn zoon achter is gekomen. Hij heeft haar daarmee geconfronteerd en zij gaf aan daar heel veel spijt van te hebben en zij wilde mijn zoon niet kwijt. Ondertussen wilde mijn zoon het uitmaken omdat dit een flinke deuk in zijn zelfbeeld gaf (belast schoolverleden met PTSS vanwege niet passend onderwijs). Hij deed alsof het hem niets deed maar rapteksten die hij erover schreef spraken dat volledig tegen. Hij durfde niet uit te maken omdat zij dreigde zichzelf voor de trein te gooien en als zij dat niet zou doen hij dan zou wensen als zij het wel zou hebben gedaan omdat zij zijn leven hoe dan ook kapot zou maken.

Hij heeft de relatie nog 3/4 jaar aangehouden waarin zij beide toch enigszins gelukkig met elkaar waren maar de glans was eraf. Hij vertrouwde mij toe dat zij regelmatig met andere jongens afsprak maar het nog niet uit durfde te maken vanwege de consequenties. uiteindelijk heeft hij het in de zomer van 2019 uit gemaakt en de ellende begon.

Twee dagen later heeft zij mijn band van de auto lek laten steken door die jongen met wie zij vreemd was gegaan. Weer een paar weken later heeft zij de politie op ons afgestuurd vanwege het bang zijn dat mijn zoon haar neer zou schieten en dat hij een vuurwapen zou hebben. Je raadt het al, er is uiteraard niets aangetroffen. Weer enkele weken later heeft zij aangifte gedaan wegens het gooien van een vuurwerk bom achter haar huis in de tuin. Die zal er vast ontploft zijn maar mijn zoon heeft daar niets mee te maken. Hij wil niets van haar! 

Heel onze familie heeft zij via snapchat berichtjes gestuurd over mijn zoon in het negatieve met werkelijk onzin verhalen en vertelt zij voorvallen op data dat hij niet eens op die plek geweest of gezien kon zijn. Zo zou hij aan haar deur hebben gerammeld met de vraag binnen te mogen komen terwijl hij op dat moment met zijn vader onderweg was. Bij de politie stonden wij met 5-0 achter maar ondertussen weten zij na tig van meldingen dat het in de relationele sfeer gezocht wordt. Nu zij daar geen gehoor meer krijgt gooit zij het op een andere boeg. 

Vorige week spande de kroon. Zij heeft nieuwe vriendjes en twee daarvan hebben mijn zoon opgewacht en in elkaar geslagen met de woorden...Dit krijg je ervan als je Jill niet met rust laat, laat haar los! Hij is het bewustzijn verloren en met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Wat kneuzingen en een tand uit de mond is de schade. De dag erna kreeg mijn neefje (een snap) van haar waarin zij zegt dat mijn zoon zijn lesje nu vast wel geleerd zou hebben.

Hij durft geen aangifte te doen vanwege de mogelijke consequenties maar is er volgens jullie iets wat wij wel zouden kunnen overwegen. Het wordt namelijk van kwaad tot erger.

Nog meer consequenties? Wat stelt je zoon zich daarbij voor? Heb je nog contact met de moeder van het meisje?

Er liggen al tig meldingen (van haar kant neem ik aan) bij de politie, dus de politie zal het verhaal wel in een bepaald licht zien. Het minste wat je zoon zou kunnen doen is informeren bij de politie wat hij het beste kan doen. Aangifte hoeft niet meteen, maar dan kan hij bespreken waar hij bang voor is en wat hij eventueel wel of niet kan doen / cq wat de politie eventueel wel of niet kan doen / cq wat de GGZ eventueel wel of niet kan doen.

Angst is een slechte raadgever, dus ik zou je zoon zeker adviseren om meer advies te vragen.

Tsjor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.