Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Maureen

Maureen

17-11-2009 om 11:42

Extreme puberdochter?

Hallo,
Ik ben een (2x) gescheiden moeder met 4 kinderen waarvan de leeftijden nogal uiteen lopen. 3 dochters van 25, 17 en 11 jaar en een zoontje van 9 jaar. Nu is het zo dat mijn 11 jarige prinses, naar mijn mening, nogal extreem aan het puberen is waar ik geen raad mee weet. Ze doet precies waar ze zelf zin in heeft en speelt mijn ex en mij tegen elkaar uit. Het geluk is dat ex en ik goed met elkaar overweg kunnen en daar baalt ze gruwelijk van. Overal vind ik op tijdschriften 'ik haat mama', naar mijn ex heeft ze een sms gestuurd: 'ik haat jullie en ik ben jouw enige dochter maar als je zo doorgaat heb je geen dochter meer'. Dit omdat ze geen paard krijgt, wat ze zo graag wilt hebben. Ze had een bod gedaan op Marktplaats, het telefoonnr. van ex erbij gezet, terwijl we nergens iets vanaf wisten. Het wordt van kwaad tot erger.
Nu is het zo dat ik in een soort van kennismakingsfase zit met een man wat tot een relatie uit zou kunnen groeien. Ik ontmoet hem al een tijdje en het gaat goed. Omdat ik mijn kinderen (nog) niet hierin wil betrekken, ga ik naar hem toe als de kinderen bij mijn ex zijn. Gisteren ben ik na mijn werk met hem gaan eten omdat de kinderen bij mijn ouders bleven logeren. Dochter belde me met de vraag waar ik en met wie ik was. Ik heb het open gelaten en gezegd dat ik met een kennis was, waar ik mee ging eten. Mevrouw werd kwaad, riep: "rot jij maar op met jouw vrienden" en hing op. Ik was erg geschrokken en wist niet wat ik hiermee moest. Toen ik daarna thuis kwam en op mijn hyves keek, had ze allerlei misselijkmakende opmerkingen over mij op mijn hyves geplaatst. Ik heb ze verwijderd en vanmorgen haar laptop in beslag genomen. Nu blijkt dat ze mijn oudste dochter ook al flink gemanupileert heeft met allerlei verhalen die gewoonweg niet waar zijn en mijn andere 2 kinderen kunnen bevestigen. Mijn oudste dochter (die overigens op zichzelf woont) heeft nogal een zwak voor haar zusje en beschermt haar in alles. Dit heb ik al eens met haar besproken dat ze dat niet moet doen omdat het mijn opvoeding is en het niet haar taak is om als '2e' moeder te spelen. Wie herkent deze situatie een beetje en kan mij hier advies over geven? Alvast bedankt!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Maureen

Als ik je verhaal lees,zie ik een in verdrietig,boos en opstandig meisje,dat geen raad weet met haar gevoelens.
dit zijn geen *normale*puberstreken,hier is iets aan de hand.
jou wkind is diep ongelukkig en weet dit niet op de juiste manier te uiten(dat kán ook niet als je pas 11 bent.
ik zou hulp gaan zoeken voor haar ,op naar de huisarts en het probleem voorleggen.
hij kan je doorverwijzen.

en wat betreft je nieuwe relatie,hou dat weg bij je dochter,tot zij weer een beetje stabiel is.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.