Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Feestidee?

Vorige week vrijdag zouden we verjaardagsfeest van dochter (12) vieren. Met een BBQ en een spel. Door de weersverwachting hebben we het verzet naar evt deze vrijdag. (als het weer goed zou zijn). De verwachtingen zijn weer niet geweldig voor een tuinfeest. Meiden bij dochter in klas worden ongeduldig en zeuren dat het nu maar gewoon door moet gaan. Maar voor vrijdag wordt er weer veel regen voorspeld en de temperatuur is ook nog steeds niet boven de 20 graden. Kortom wordt geen succes, vrees ik.
Heeft iemand nog een andere suggestie? 12 meiden op vrijdagavond in omgeving Drachten?? Want desnoods wordt het een heel ander feest, maar wat???

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
toja

toja

13-06-2012 om 15:19

Steengrillen/ gourmetten

En dan een film?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Sawo

Sawo

13-06-2012 om 16:25

Lasergamen of bowlen

Hoi Ciska

lasergamne of bowlen buitenhuis Iets heel anders of toch thuis en dan een sjiek kookfeestje ervan maken met zelfgemaakte gerechten en tafelversiering. Of een make up feestje met bijhorende foto's of een zeepfeestje (zelf zeep maken) of cupcakes workshop. Wat vind je dochter zelf leuk????

suc6

Saar

Ciska22

Ciska22

13-06-2012 om 18:37 Topicstarter

Tja

Steengrillen/gourmetten gaat niet lukken want ze zijn met 12 meiden en die kan ik niet aan de tafel kwijt. buiten zouden ze aan de picknicktafel. 6 aan iedere kant...Binnen is niet genoeg ruimte. Een film uitzoeken die ze alle 12 leuk vinden durf ik (en dochter!) niet aan.
Lasergamen of zo is leuk maar wordt heel kostbaar en kan niet meer op zo'n korte termijn.
Net was hier een ander meisje uit haar klas en ik begrijp dat er een meisje zeurt en de rest doet (altijd) met haar mee. We hebben toch maar afgesproken om het vrijdag niet door te laten gaan en geen nieuwe datum door te geven maar te wachten op mooier weer. Ze gaan volgende week nog op kamp en hebben nog tot half juli school. Moet dan toch nog wel een keer mooi weer worden toch?
Maar toch bedankt voor het meedenken!

Fonneke

Fonneke

13-06-2012 om 18:55

Ook vrijdag feest

Wij vieren ook vrijdag de 12e verjaardag van dochter. Hier hadden we oorspronkelijk het plan om te gaan kanovaren. Maar omdat het daar ook niet echt lekker weer voor is gaan wij nu naar de klimmuur. Dat heeft dochter laatst op schoolkamp gedaan en dat is haar en vriendinnen goed bevallen.

Claudia B

Claudia B

13-06-2012 om 19:22

Ciska22

mail me even op [email protected] voor Ik hou van Holland spel. Wij hebben dat ook op een partijtje gedaan, erg goed bevallen! Ik zag in een ander draadje dat je daar nog een opzet/beschrijving van zoekt. Ik heb een powerpoint voor je en wat andere dingen. Kun je zo aanpassen, of misschien wel zo gebruiken

Groetjes,
Claudia

Snuggle's

Snuggle's

14-06-2012 om 14:31

Eens met lara

De kans dat ze zelf zouden gaan barbecuen was toch niet heel groot denk ik? En wie wel wil kan erbij komen staan onder de parasol. Steeds uitstellen lijkt me ook niet zo leuk. Kussens op de grond en ze kunnen zitten (of zonder kussens...)

Bioscoopfeest

Dirk heeft pasgeleden zijn 13e verjaardag gevierd met een bioscoopfeestje. Leuke DVD (wij konden een beamer lenen), kamer donker, lekker veel popcorn en pizza, en kijken maar.

ademnood

ademnood

14-06-2012 om 20:35

Flauw hoor

Om een beloofd feest steeds niet door te laten gaan vanwege het weer (en dat in Nederland, in juni D).

Je moet vooral niet vergeten dat de kids al blij zijn met wat voor feestjes dan ook: zelfs als het geen bal aan is zijn ze nog blijer dan dat et helemaal nooit doorging. Kom op zeg! Er staan zat leuke ideen bij (kamperen in de tuin?,eeh... bowlen enz., filmpje, gezelschapsspel),

Of wil je later de verjaardig veilig in het bejaardenhuis vieren, met een verzorgd buffet? De kans dat jij er dan zelf bij zit wordt dan wel wat kleiner... Evengoed: ik hoop dat je wat weet te organiseren en heel veel plezier (die maken de meiden toch vooral zelf moet je maar denken). Groetjes.

Kaaskopje

Kaaskopje

14-06-2012 om 22:06

Ciska

Ik zou vorig jaar mijn 50ste verjaardag wat grootser vieren met bbq, open voordeur dus lekker in en uitlopen... maar op de geplande datum was het rotweer. Dus ik iedereen melden dat het niet door zou gaan. Daarna heb ik weer een datum geprikt en toen bleek het wéér geen mooi weer te worden. Ik heb het toen toch maar door laten gaan, ik blééf anders aanpassen en afbellen. En ondanks de frisse temperatuur en de afgelaste barbecue, werd het heel erg gezellig. Ik had een vuurkorf in de tuin, wat warmte gaf, ze konden droog zitten, dus het was zowel buiten als binnen prima zitten.
Mijn advies: blijf het niet uitstellen, het kan ook over een paar weken weer rotweer zijn. Ik zou zoveel mogelijk bij het oorspronkelijke plan blijven: Samen eten. Of je dat op de kookplaat of de barbecue doet maakt niet zoveel uit, het gaat om de gezelligheid. Je zou kindersmaakvriendelijke tapas kunnen maken, gezellig muziekje aan, tussendoor een spelletje in de vorm van een kwis wordt waarschijnlijk gewaardeerd en als het droog is, kun je ze gewoon ook hun eigen gang laten gaan als ze dat willen.

Ciska22

Ciska22

14-06-2012 om 22:07 Topicstarter

Ademnood..

...ik heb altijd geleerd: als je niets aardigs weet te zeggen,zeg dan niets!
Leuke ideeen genoeg maar niet uitvoerbaar in deze korte tijd, dat legde ik toch al uit??
Maar ik geloof niet dat ik nog zin heb om verder op jou bericht in te gaan...

Kaaskopje

Kaaskopje

14-06-2012 om 22:20

Ademnood

De kans dat jij er dan zelf bij zit wordt dan wel wat kleiner... ===
Ach, laten we het meteen naar de aula van het crematorium verplaatsen joh...

Kaaskopje

Kaaskopje

14-06-2012 om 22:22

Ciska

Ik bedoelde bovenstaande sarcastisch naar Ademnood toe, ik hoop dat je dat zo opvatte

Droog is toch genoeg?

Ik zou er niet moeilijk over doen, mooi weer of niet. Droog zou voor mij genoeg zijn....happerdepap naar buiten en barbequen en die barbeque straalt toch ook warmte uit? En wie het koud heeft mag het binnen opeten.
En als het aan tafel niet past gaan ze maar op de bank of grond zitten. Beetje kamer aanpassen dat je niet alles onder de vetvlekken hebt (kussens eruit, kleed eruit etc.etc.).
Gewoon niet moeilijk doen...en beetje aanpassen. Ik had het mooi wel door laten gaan. Gourmetten is ook een optie. Als je wilt wachten op 100% zeker mooi weer kan je in ned. lang wachten.
Wij hebben wel eens onder de carport gebarbeque't in een periode met heel warm weer...kwam er net een hoosbui met onweer
groeten albana

Ciska22

Ciska22

15-06-2012 om 14:44 Topicstarter

Gaat gelukkig niet door vandaag

Ondanks jullie adviezen toch afgezegd voor vandaag. Het hoost hier de hele dag al en de temperatuur is gewoon niet prettig. We kunnen niet binnen maar dat had ik volgens mij al verteld. Het zijn allemaal meisjes van ongeveer 12. De meesten hebben het heel snel koud. Met volwassenen kun je inderdaad een feest op een gegeven moment wel door laten gaan maar met 12 meisjes vond ik dat geen goed idee. En...ik vertrouw erop dat het nog wel zomer wordt!!!

Ik vind het ook flauw

Je kent het Nederlandse klimaat toch? Je hebt toch normaal gesproken bij kinderfeestjes altijd een Plan B liggen? Wordt voor de gasten ook wel erg lastig plannen nu.
Wat is er mis met niet buiten het barbecue-eten opeten, maar binnen? Of de barbecue laten varen en lekker eten halen bij de chinees of de italiaan of de patatboer?
Het gaat toch om het samen ingen doen, niet om die barbeque pur sang?

tonny

tonny

16-06-2012 om 09:10

Niet uitstellen, aanpassen

het kan elke dag tegenvallend weer zijn, het is de kunst je aan te passen.

de gang van zaken die ik in deze draad leest lijkt mij vervelend: een uitnodiging te krijgen, vervolgens wordt deze afgebeld, dan een nieuwe uitnodiging, ook weer afgebeld. Hm, ik denk dat ik dan de derde keer niet zo gemotiveerd meer ben. Je bent dan zo máánden verder, zo gaat de aardigheid eraf.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

16-06-2012 om 10:02

Gaan met die banaan

Regel een partytent, gebruik desnoods een dekzeil met touwen aan de schutting gespannen als afdak, haal een milieuvernietigende terrasheater: the show must go on!
Vorig jaar had kind een vakantiefeestje: op de fiets naar een camping en daar allerlei spelletjes, marshmellows roosteren, speurtocht enzovoort. We zijn totaal weggespoeld. Stromende regen, de speurtochtopdrachten vielen van de boom en waren door het vele water niet meer te lezen, het vuur konden we tenauwernood aanhouden, de temperatuur was gedaald tot zo'n graad of 10, bij de balspelen spatte het water omhoog uit het gras.
Het was volgens de kinderen het leukste feest dat ze ooit hadden gehad.
Rosa van der Zanden

Niet binnen kunnen

Dat niet binnen kunnen lijkt me ook onzin. Heb nog nooit een huis gezien waar een gezin woont waar niet 12 meisje van 12 inpassen. Kom nu....onzin. Laat ze gewoon zitten waar ze willen, desnoods op de eerste tree van de trap
Jij doet moeilijk...w.s. die meiden niet.
Ik denk ook dat je zo iedereen tegen je in het harnas jaagt, de volgende datum komen ze w.s. al met enige tegenzin binnen, misschien de ouders ook wel. Nou leuk begin! Succes ernee...
groeten albana

Niet zo lang van te voren plannen....

Als je echt perse wilt barbecuen, dan plan je het gewoon pas 2 of 3 dagen van te voren. Als de weersverwachting er veelbelovend & stabiel uitziet. Gewoon op dinsdag of woensdag een rondje bellen dat het vrijdag gaat gebeuren. Dat kan toch best?? Misschien kans dat er 1 of 2 kinderen niet kunnen, maar goed, da's dan pech. Nu vraag je iederen om weken lang (of zo) de agenda's vrij te houdne voor iets wat dan steeds niet doorgaat. Da's een stuk minder handig lijkt me.

Ingrid

toja

toja

18-06-2012 om 14:12

Winter

Mijn kinderen zijn beide in de winter jarig. Vandaar dat ik voorstelde om te gourmetten. Je zou ook een buffet achtig iets kunnen doen. Tafel aan de kant, kussens of iets op de grond en dat past makkelijk, ook met 12 meiden. Hopelijk wordt het snel mooier weer.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Claudia!

Op zoek naar ideeën voor mijn dochters verjaardag aanstaande dinsdag (ja, lekker op tijd) kwam ik je 'Ik hou van Holland' spel tegen. Zou ik je powerpoint ook mogen gebruiken? Ik zie je mailadres wel staan maar vind het eigenlijk niet netjes om zo maar te mailen. Mijn mailadres is [email protected]

Claudia B

Claudia B

24-06-2012 om 17:55

Stoepkrijt

Ik heb je gemaild!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.