Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Mijntje

Mijntje

23-02-2020 om 10:06

Film (dvd/blu ray) voor feestje pubers 13-15 jaar

Mijn puber van 15 wil een feestje 's avonds met wat vrienden van 13-15 jaar. Wij maken ons dan uit de voeten. Mijn zoon houdt wel van horror en kan veel hebben, maar niet alle jongens die komen houden daarvan, een is best gevoelig.
Hebben jullie tips voor een goede film ? Op dvd/blu ray of op YouTube. Netflix hebben we niet.
Alvast: geen E.T, Toy story (kennen ze al), geen Joker (al gezien).
Wat vinden jullie pubers leuk? Liefst niet te oud.

Guera

Guera

23-02-2020 om 10:11

Goeie actiefilm

Iets van marvel of the matrix of iets dergelijks

Nou

Kan je puber dat zelf niet bedenken?

Mijntje

Mijntje

23-02-2020 om 11:13

Sydney

Nee. Het is extra lastig omdat horror en vrienden die daar niet tegen kunnen lastig samen gaan. Ik heb dus gezegd dat ik hier ideeën hoop op te doen. We proberen dus samen ideeën te verzamelen. Handig he, zo'n forum

Bosbes

Bosbes

23-02-2020 om 11:59

tip van je vriendin

Tip van man, en zoon (16, je kent hem wel): Black Panther

Trailer (volgens zoon is deze niet realistisch zoals de film is maar goed):


https://www.youtube.com/watch?v=xjDjIWPwcPU

en een clip:


https://www.youtube.com/watch?v=s1wnuX7tbMg

Of het precies mijn soort film is: ik denk het niet. Maar ja daar gaat het ook niet om

Flavia

Flavia

23-02-2020 om 12:02

Pathé thuis

Ik heb ook geen Netflix maar huur regelmatig een film op Pathé thuis die ik dan via de Chromecast op de tv afspeel.

Mijntje

Mijntje

23-02-2020 om 17:13

humor

Chromecast hebben we niet, Black Panther hebben een aantal jongens al gezien (hij zelf niet). Misschien moeten we toch eerder op zoek naar een film met humor.

Hangover

Als ik een flauwe bui ben, kan ik hier met mijn man en kind erg om lachen

klassieker

Zoek een film uit de klassiekers, Harry Potter, Starwars, Batman, Indiana Jones, Lord of the Rings.

https://www.tishiergeenhotel.nl/films-wil-puber-misschien-nog-wel-avond-doorbrengen/


https://www.youtube.com/watch?v=4lj185DaZ_o

'Dead Poets Society' met Robin Williams ging goed.

Of neem een film van een boek die ze op de boekenlijst hebben.

The pink panter

Vonden en vinden de pubers hier hilarisch.


https://youtu.be/lz0IT4Uk2xQ

Toen ze vorige week in Zwitserland een Frans sprekende meneer een ‘Am-beur-gèr’ hoorden bestellen waren ze weer totaal in een deuk ......

Ingrid

hier

Zoon had hier afgelopen week in de vakantie een filmmiddag bij een vriend van hem, waar ze als ik het goed heb gehoord Hateful Eight hebben bekeken, daarna de Bionicles film (die ouder bleek dan mijn zoon) en tenslotte Surf's Up in het Frans, met Engelse ondertitels (en dat komt dan weer omdat zij bij die vriend een of ander merkwaardig piratenabonnement op de Amerikaanse Netflix hebben waardoor ze sommige films wel in het Frans, Turks of Spaans kunnen zien, maar niet in het Nederlands, wat bij de Nederlandse Netflix wel kan).

Kortom, een mengeling van echte grote mensenfilm en meligheid. Dus dat kan ook nog. Maar dat hangt erg van de vriendengroep af.

Hebben ze de tekenfilm-Spiderman (Spiderman: into the spiderverse) al gezien? Erg vermakelijk en mooi gemaakt ook.

Mijn zoon vond Baby Driver erg goed (we draaien nu de hele tijd de soundtrack in de auto), Deadpool heeft hij ook meermalen gezien. En hij is fan van Pulp Fiction (en heeft nu Hateful Eight warm in mijn aandacht aanbevolen - ja, daar is hij strikt genomen nog te jong voor. Voor Pulp Fiction ook trouwens).

Nu ik schrijf over Baby Driver schiet mij ineens een goeie horrorkomedie te binnen (van dezelfde regisseur namelijk), ook heel goed te doen voor de niet-horrorfans: Shaun of the Dead. Van hetzelfde team: Hot Fuzz, die ik persoonlijk ook erg grappig vond maar die door critici minder hoog wordt aangeslagen dan Shaun of the Dead (geen horror, al komen een paar mensen op bloederige wijze aan hun eind).

O ja, zoon is ook nog fan van Monty Python's Life of Brian en The Holy Grail (heb ik toch nog iets goed gedaan in de opvoeding), maar er zijn ook mensen die Python helemaal niet leuk vinden, dus dat is een beetje een gok.

En wat me nu ineens nog te binnen schiet: Blues Brothers. Oud, maar hij blijft leuk.

Sommige van de hier genoemde films hebben wel een 16+ aanduiding op Kijkwijzer, dat kan natuurlijk ook iets zijn om rekening mee te houden.

Groeten,

Temet

Mijntje

Mijntje

24-02-2020 om 09:01

Dank! Dank! Dank!

Het wordt naar alle waarschijnlijkheid The Holy Grail!
De blues brothers is idd ook geweldig, maar die heeft zoon al meerdermalen gezien
De andere films komen op ons lijstje.
Heel erg bedankt!!!!

Weinig verheffend

Vraag me niet naar de titels, maar alles met Leslie Nielsen was de grote topper bij de jongens en hun vrienden toen ze die leeftijd hadden. Ze rolden letterlijk van de bank af van het lachen, met tranen in de ogen. Dat was ook het enige dat ik leuk vond aan die films, vandaar dat ik even geen titels weet. Maar denk aan een grapdichtheid van 10 grollen per minuut.

En de Frighteners met Michael J. Fox schieten me net te binnen, komische soft horror, ook wel voor de angsthazen te behappen.

Jo Hanna

Jo Hanna

25-02-2020 om 10:35

Voor het volgende feestje dan

Ik heb laatst met zoon twee Die Hards gekeken. Geweldig! En hier vielen bij de pubers ook de Oceans eleven etc en de Now you see me .. in de smaak.

Groet,
Jo Hanna

Jo Hanna

Jo Hanna

25-02-2020 om 10:42

Oh Baby Driver!

Baby Driver vond ik zelf ook geweldig! Heel bijzonder! Het verhaal sprong er op zichzelf (voor mij) niet uit. Maar de manier waarop er met de muziek is omgegaan vond ik fenomenaal! In plaats van dat er muziek bíj de film is gezocht, is de film óp muziek gemaakt. Hij beweegt op het ritme van de muziek. Die hele film is een soort choreografie.

Groet,
Jo Hanna

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.