Lou
20-05-2013 om 11:04
Film gezocht voor feestje 12 jaar
Mijn dochter viert haar 12e verjaardag en wil na het eten een film kijken maar heeft geen idee welke. Wat ze wil is: "lachen". Vorig jaar keken de meiden Alles Is Liefde, dat vonden ze nog best ingewikkeld maar ook heel leuk. Wie weet er een fijne meidenfilm die ik kan huren? Ik denk dat een vrolijke romantische komedie het wel goed zal doen.
Dank en groet,
Lou

Hanny61
20-05-2013 om 11:43
Romancing the stone of
de opvolger Jewel of the Nile. Avontuurlijke komedies met een romantische twist met Michael Dougles en Kathleen Turner in de hoofdrollen.

Tineke
20-05-2013 om 12:13
Puberfilms
High School Musical
17 again
Step Up
Princess Diaries
She's the man

Merel
20-05-2013 om 13:06
Parent trap!
Mijn dochter blijft "the parent trap" nog steeds zo'n leuke film vinden. Bekijk de trailer maar eens. Ze heeft hem al heleboel keer gezien, ik vind 'm zelf ook leuk.
Hier de engelse trailer;
http://www.youtube.com/watch?v=32WeiH4TrIYmaar hij is ook nederlands gesproken te krijgen (zo keken we hem de eerste jaren) en dan heet hij "dubbel en dwars"

Tihama
20-05-2013 om 14:14
Tip
Ik zoek vaak op imdb.com op romantische comedy's. Je kunt dan allerlei zoekcriteria aanvinken. Voor een feestje is een verse film, die hier niet in de bioscoop geweest is, vaak een goede keuze, want dan is de kans kleiner dat ze hem al kennen.
Dochter van 12 hier is trouwens weg van 10 thinks I hate about you.
Nog een paar tips:
Pitch Perfect (over een groep studenten die zang en danswedstrijden doen)
Sydney White ( over een tomboy meisje dat gaat studeren en in een studentenhuis met zeven nerds belandt)
The Prince and I (een verwende Deense prins gaat undercover studeren in Amerika en wordt verliefd)
De tips van Kaatje Heksevet zijn ook erg goed.
Als je trouwens pure humor zoekt: we hebben de afgelopen maanden met de kinderen diverse Police Academy's gekeken en Beverly Hills Cops. Die films bleken hier nog steeds goed voor heel veel lachsalvo's ook al zijn ze bijna 30 jaar oud.
Tihama

Wiske71
20-05-2013 om 16:05
Oude films
Hier vallen al een aantal jaar oude films in de smaak bij dochter, zo erg zelfs dat het resulteerde in elke vankantie Film & pizza avond bij ons thuis waarbij ik een max aan het aantal deelnemers heb moeten stellen.
Films die hier erg in de smaak vallen/vielen:
10 things i hate about you
my stepmother is an alien
can't buy me love (met een piepjonge patrick dempsey)
don't tell mom the babysitter is dead
sixteen candles
clueless
pretty woman
ferris blueller's day off
weird science
groundhog day
grease
mamma mia
Maar kijk vooral op imdb.com, zoek een film op die ze leuk vindt en scroll naar ondere voor andere films die je worden aangeraden.

Pittka
21-05-2013 om 14:52
Lachen
oeps lees nu pas dat ze willen lachen. Dan zou alleen The Pacifier in dit rijtje kunnen
Night at the museum

Knutselkei
21-05-2013 om 18:05
Films van de olsen twins( van full house)
die hebben een serie films voor die leeftijd die oud,maar leuk is.
Timboektoe
Hoe overleef ik, de film.

Lou
22-05-2013 om 08:40
Dank!
Dank allemaal, wat veel reacties en zo snel ook. Super! Ik ben niet zo'n filmkenner, de meeste zeggen me niks maar dochter heeft er al een paar in gedachten. Straks naar de filmhuur met een hele lijst!

Lou
25-05-2013 om 09:17
Geen film
Voor de volledigheid van dit draadje: het liep helemaal anders! Wij met die hele lijst tips van jullie naar de filmverhuur, kiest dochter de film Narnia uit. Nou, ook best. Komen we thuis, zie ik dat de film 2,5 uur duurt. Hm, niet zo best want zo veel tijd hebben we helemaal niet. Dochter had echter volledig haar zinnen gezet op die film dus ik liet het maar gaan (met in mijn achterhoofd een Anubisfilm en een paar Ice Age-films die we nog thuis hebben).
Gisteren was het feestje. Alle andere programma-onderdelen liepen uit wegens hoge mate van gezelligheid. Eten, schilderen, alles duurde langer omdat ze gewoon zo'n pret hadden. Toen we eindelijk aan de film toe waren, hadden we nog maar een half uurtje en hebben we helemaal geen film meer opgezet. De dames hebben met de kat gespeeld en zitten kletsen. Superleuk! Ook zonder film! Zo kan het ook kennelijk