Maylise
06-03-2010 om 18:22
French manicure-leeftijd
Mijn dochter van 13 wil graag een french manicure. Ze heeft daar zelf geen geld voor maar haar oudere zus wil hier voor betalen. Ik vind haar hier eigenlijk nog te jong voor. Ik vind 16 of zo jong genoeg daarvoor. Volgens mijn dochter hebben bijna alle meisjes in haar klas er een maar daar geloof ik niks van.
Mogen/mochten jullie dochters met 13/14 een french manicure? Of vinden jullie dat ook te jong?
Mijn dochter vraagt waarom ik haar te jong vind en dat weet ik eigenlijk ook niet. Het brengt tenslotte geen gezondheidsrisico's mee of zo dus mijn enige argument is dat ik het te volwassen vind staan. Of dat een goed argument is ben ik nog niet over uit
Maylise

Bastet
06-03-2010 om 18:26
Waarom laten doen?
De spullen ervoor zijn gewoon te koop,waarom laten doen?
Ach,ik heb een 13 jarige gothic-achtige zoon,ik vind een french manicure niet zo'n punt hoor voor een 13 jarig meisje.
Bastet

Maylise
06-03-2010 om 18:38
Zelf doen?
Dat kan ik echt niet zelf doen. Ik ben daar veel te onhandig voor, bovendien zijn al die spullen ook duur; van die slijpmachines en zo. Ik laat het zelf ook heel af en toe doen en dan is de persoon die het doet ook minstens 1,5 uur bezig en dat is iemand die het de hele dag door doet dus ervaring heeft. Alleen het opvullen duurt minder dan een uur maar dat is dus de tweede of verdere keer. Ik zou dat echt niet durven, ik zou haar nagels helemaal vernielen. Het geld is overigens ook niet het probleem want mijn oudere dochter wil het betalen voor haar jongste zusje.
Het is vooral dat ik het zo volwassen vind staan en niet altijd even mooi overigens.
Alleen misschien ben ik wel de enige die er zo over denkt natuurlijk en dan moet ik me maar over die gevoelens heen zetten
Maylise

tonny
06-03-2010 om 19:06
Te volwassen
je vindt het te volwassen staan. Tja, misschien is dat zo, en misschien vindt ze dat zelf ook als haar nagels eenmaal gedaan zijn. Misschien vindt ze het ook veel te veel gedoe, in de praktijk.
Ik zou het maar laten gebeuren hoor, 't is lief dat oudere zus het wil betalen en ze regelen het zo leuk samen.
Te volwassen vind ik heel wat anders dan 'te dellerig' , 'te ordi' of zo.
tonny

Annet
06-03-2010 om 19:41
Even getwijfeld maar het gaat toch echt om nagels
Ik had geen idee wat een french manicure was. Ik had al de meest bizarre ideeën, meestal te maken met schaamhaar.
Maar gelukkig, het gaat toch om nagels.
De afbeeldingen van dit soort nagels lijken me niet te oud voor een 13-jarige. Het ziet er redelijk natuurlijk uit, beter dan zwarte nagels of andere kleuren.
Mijn dochter van 12 heeft ook flink lange nagels die ze heel secuur bijhoudt met een vijl. Ik vind al dat werk maar niets, maar zij vindt het belangrijk. (verder vindt ze uiterlijkheden niet zo belangrijk, dat bewijst ze dagelijks in kleding en haar)

Kaaskopje
06-03-2010 om 19:52
Zie er geen kwaad in
Eerlijk is eerlijk.. dit is de eerste keer dat ik hoor van French Manicure. Gelukkig is er Google en YouTube voor een illustrerend filmpje Uiteraard heb ik het wel eens gezien, wist ik veel dat het zo heet
Niet elk ontwerp vind ik even mooi, maar dat is smaak, ik vind het om eerlijk te zijn juist iets voor de leeftijd van je dochter. Lekker tutten met vriendinnen. Ze kunnen dat best zelf. Een manicure lijkt me helemaal niet nodig. Laat haar zus liever investeren in een paar potjes nagellak, dat gaat langer mee dan die ene manicure sessie.

Maylise
06-03-2010 om 19:58
Reactie
Het kan er redelijk natuurlijk uizien maar mijn dochter wil uiteraard allerlei kleurtjes en van die strass dingen er op (van die nep diamandjes) en natuurlijk van die hele lange kunstnagels.
Op zich kunnen we over de kleurtjes en over de lengte van de kunstnagels wel overleggen. Misschien zonder kleurtjes een beter idee. Alleen uiteraard vind ze juist die tekeningen en kleurtjes het gaafst.
In onderhoud is het natuurlijk heel makkelijk. Je hoeft er meestal een hele maand niks aan te doen en dan laat je ze weer opvullen.
Maar misschien bevalt het hebben van kunstnagels helemaal niet en wil ze binnenkort weer nagels waar je echt mee kan krabben
Ik ben er nog niet over uit...
Maylise

Kaaskopje
06-03-2010 om 20:12
Ik snap echt je weerstand niet
Laat het haar toch lekker uitproberen. Er zijn bepaalde zaken waar je als ouders van pubers ingewikkeld over móet doen, maar het opsieren van nagels hoort daar wat mij betreft niet bij.

reina
06-03-2010 om 20:13
Ook even gespiekt op google, want ik had er nog nooit van gehoord (maar ik heb dan ook helemaal niets met manicure). Als je dochter het leuk vindt, waarom niet, handig lijkt het me niet, maar dat merkt ze vanzelf

Vic
06-03-2010 om 20:30
Grappig
Nagellak is de enige 'make-up' die mijn dochter (bijna 11) onbeperkt op mag. Zo heb ik haar van het nagelbijten af gekregen Een French manicure is toch met van die witte randjes? Ik vind dat altijd wel netjes staan.

Maylise
06-03-2010 om 20:33
Niet alleen lak
Het is niet alleen de lak, het gaat me vooral om de kunstnagels en om het feit dat ze er ook van die nep diamandjes en kleurtjes op wil en dat dat er nou niet echt natuurlijk uitziet maar een stuk ouder dan ze eigenlijk is. Gewoon nagellak vind ik ook niet zo'n probleem maar om nou al aan kunstnagels te gaan beginnen.....
Maylise

Balletmama76
06-03-2010 om 22:06
Mijn ervaring ermee
Ik heb een tijdje van deze kunstnagels gehad, het ziet idd erg leuk eruit, MAAR...
- ze breken ongeloofelijk makkelijk af
- het verzwakkt de eronder liggende natuurnagel
- als het niet goed gedaan wordt, kan schimmel ontstaan tussen kunst en natuurnagel (had ik niet, maar de dame van de manicure vertelde mij wel, dat zoiets kan gebeuren, als het niet goed gedaan wordt).
Het erop zetten voelt ook niet echt prettig. De nagel wordt gevijlt om de overvlakkte ruw te maken en hierbij raakt vaak de huid naast de nagels beschadigd. Zodra dan het gel erop komt, brant het dan aardig in deze mini-wondjes.
En als je ervan weer af wil, duurt het toch een tijdje, voordat de natuur-nagel weer bijkomt en niet meer makkelijk breekt of splintert.
Ik zou het niet doen. En dat komt van iemand, die koeienpoep op haar wimpers zou doen, als ze hiervan langer zouden worden... En vrijwillig wenkbrauen laat plukken en verven om beter eruit te zien. Ik ga dus best ver voor dat soort dingen, maar gel-nagels - nooit meer! Gewoon veel te veel gedoe.

sus-anne
06-03-2010 om 22:59
Nee hoor balletmama
Balletmama ,ik heb totaal andere ervaring.
ik laat al jaren mijn nagels doen,en nee,ze breken niet snel af,en nee,je voelt er niets van,en nee,ik heb nooit wondjes ,en nee ,soms stop ik een half jaartje en mijn eigen nagels breken ook niet,dus ik denk dat jij gewoon bij een hele slechte nagelstudio bent geweest.
Maylise ,als dit is wat je dochter graag wil,en het financieel kan ( lief van haar zus,want het is best prijzig)zou ik het toelaten,ik vind het best onschuldig,en zie liever mooie lange nagels met leuke steentjes op 13 jarige leeftijd,dan laaguitgesneden naveltruitjes,ordinaire zware Make-up of piercings.
Daar zou ik wel moeite mee hebben,ik vind prachtige nagels juist passen bij een ijdele 13 jarige.

tonny
06-03-2010 om 23:35
Inderdaad, het is wel prijzig
weet ik van iemand die een jaar of wat een nagelstudio heeft. Weet grote zus wel waar ze aan begint. qua financiele verplichtingen?

Bastet
07-03-2010 om 08:43
Oh wacht
Hier heet dat gelnagels,ja dat vind ik een ander verhaal.Ik dacht dat je puur de frenche manier van lakken bedoelde!!Maar ach,als ze zelf wil,dan zou ik er niet zo'n probleem mee hebben,hoor.
Groetjes,Bastet

Niny
07-03-2010 om 22:34
Leuke verspreking cobi
Franse mest Dat geeft wel ongeveer mijn mening over kunstnagels weer!
Niny

sus-anne
08-03-2010 om 00:05
Valt mee coby
ik betaal 40 euro voor een nieuwe set( eenmalig),en dan 1x per vier weken 25 euro.
en ja ,het blijft veel geld,zeker voor een 13 jarige,maar ze krijgt ze van haar zus cadeau,lief toch?
Mijn zusje is elf jaar jonger dan ik ben,en toen ik al lang en breed een baan had,verwende ik mijn zusje ook met dingen die ze zelf niet kon betalen of kreeg van mijn ouders,vond ik leuk om te doen.

dirksmama
08-03-2010 om 08:12
French is niet kunst
Ik ben helemaal niet van de nagels, maar heb het hier bij de salon even nagevraagd.
French manicure is NIET met kunstnagels. French manicure is gewoon roze nagels met een wit randje. Ideaal prut- en knoeiobject voor pubers die hun nagels willen willen bijwerken. Gewoon een kwestie van laten groeien, goed vijlen en de juiste nagellak (voor het witte randje kun je sjabloontjes aanschaffen).
Kunstnagels (acryl of gel) is iets heel anders, die heb je ook wel in een french manicure uitvoering, maar dan zitten er absoluut geen kleurtjes of glittertjes, laat staan strassjes op.
Persoonlijk vind ik kunstnagels GEEN gezicht bij een pubertje. Nog even afgezien van de kosten. Ik zou het verbieden, dat geld kun je op een betere manier besteden. Laat ze maar lekker in de weer met vijl en lak voor een ECHTE french manicure. Niet van die neppers.

Maxime.M
08-03-2010 om 08:41
Dacht ik ook al
Hoi,
ja ik dacht ook al, dat ik het verkeerd had. Want french manicure is een naturel look, zachtroze nagels en een wit randje. Dochter hier van 14 heeft soms ook van die mooi beschilderde nagels maar dat doen ze dan 's avonds met vriendinnen samen en soms heeft ze om de paar dagen een ander patroon (geen kunstnagels dus maar op haar gewone nagels) zebrastreepjes, of rood met witte stipjes en bij het kruidvat kan je ook nog van die strass steentjes kopen voor op je nagels. Dat zou ik eerder aanmoedigen (lekker zelf rommelen) dan dure kunstnagels waar ze een hele tijd hetzelfde heeft dus op haar nagels.
Maxime

Bastet
08-03-2010 om 11:02
Zie je wel
Dus toch,french manicure is een manier van lakken,geen kunstnagels.Dat dacht ik dus al....
Vandaar dat ik in mijn eerste reactie al zei dat ik FM geen punt vindt.Dochter van 10 en ik doen vaak elkaars nagels.
Bastet

Maylise
09-03-2010 om 22:51
Reactie
Sorry voor het misverstand maar daaruit blijkt wel hoe goed ik thuis ben in deze materie
De bedoeling was/is: kunstnagels waarop vervolgens een french manicure (dus roze nagels met wit randje) en daarop nog weer een patroon gespoten met kleur en strass steentjes. Dit alles kost inderdaad rond de 45 euro en dat schijnt nog redelijk goedkoop te zijn.
De gemixte reacties maken het niet makkelijk om te beslissen maar ik neig nu naar ja met restrictie voor de lengte en hoeveelheid steentjes/kleuren. Dat heb ik mijn dochter overigens nog niet verteld want ik laat haar sowieso nog enkele weken zeuren om er zeker van te zijn dat ze het echt wil. Het is verder echt nog een kind om te zien dus ik denk dat het absoluut niet gaat staan maar aan de andere kant kan je niet alles tegen houden. Misschien vind ze het zo onhandig dat het eenmalig zal zijn. Ik heb zelf ook twee keer kunstnagels gehad en ik vond het onhandig. Je kan er veel minder mee dan met echte nagels. Bovendien denk ik niet dat mijn oudere dochter (die zelf ook nog studeert en dus een beperkt budget heeft) dit soort dingen ad infinitum gaat sponsoren.
Ik vind het overigens niet zo problematisch dat oudere zus dit een keer betaald. Mijn jongste dochter is de een na jongste van de kinderen dus ze is sowieso al enorm verwend. Daar is geen redden meer aan. Zeker nu de oudste kinderen werken krijgen zij en haar broertje bijna alles wat ze willen. Die controle ben ik allang kwijt. Echter ik denk niet dat de gulheid van zus (en vooral haar portemonnaie) zover gaat dat ze elke zes weken nieuwe nagelbehandelingen gaat betalen.
Dus ik denk dat als ze over een paar weken nog echt graag wil en ik mijn man zover krijg dat hij ook ja zegt dat ze het dan wel een keer mag doen.
Maylise

Vic
10-03-2010 om 14:52
Laten groeien?
Kan ze niet proberen om haar nagels een stukje te laten groeien en dan die (laten) versieren? Ze wordt het vanzelf een keer zat, want het is bepaald onhandig met lange nagels. Ik vind het heel mooi om te zien, maar als ze meer dan 0,5 cm uitsteken moeten ze echt weer kort.

rugby
10-03-2010 om 18:57
Mijn styliste
heeft de grens van ong. 16, omdat die meiden beter weten wat/hoe de nagels verzorgd moeten worden. Hoe langer hoe preciezer de verzorging komt. Ze kan ook alleen de gel doen, om haar igen nagels te versterken? Dat scheelt de aanschaf van een set, en is wellicht minder een probleem voor n styiste?

Jujube
10-03-2010 om 19:20
Hmm
Tsja, persoonlijk vind ik het vreselijk ordinair staan, gekleurde gelnagels met strass-steentjes. Bij welke leeftijd dan ook, maar goed, da's mijn mening.
Is het niet erg onhandig? Hoe doet je dochter dat met sporten e.d.?
Ik kan me wel voorstellen dat ze iets speciaals wil. Mijn dochter van 12 wil een pluk van heur haar blauw verven en daar heb ik geen problemen mee. En dat vinden anderen wellicht afgrijselijk.
Dus ik kan me best voorstellen dat het goed vindt
Groet,
Jujube

Maylise
10-03-2010 om 19:58
Ja, vind het ook niks
Ik vind het zelf ook lelijk maar het is meer in het kader van je kan niet alles verbieden. Ik zou een pluk gekleurd haar ook niks vinden maar wederom zou dat dan ook wel mogen. Het gaat haar ook niet staan. Ze is heel klein voor haar leeftijd en ziet er meer uit als 10 jaar dan als 13 jaar.
Helaas weet ik zeker dat de styliste hier geen minimum leeftijd hanteert. Het is een Libanese dus die hebben niet zo'n moeite met beauty behandelingen op jonge leeftijd Zeker niet als ze er voor betaald krijgen
Mijn oudere dochter zei me gisteren dat de styliste het voor 40 euro zou doen.
Maar goed ik wacht nog een paar weken en daarna moet ik man ook nog over zien te halen dus wie weet is ze het dan al weer vergeten.
Maylise

rugby
11-03-2010 om 11:49
Wie betaalt de bijvul?
ik lees het zo snel niet terug, maar je laat nagels zetten en dan na 3-4 weken is er een deel uitgegroeid en dat moet je laten bijvullen, dat kost ook rond de 20 euro...Gaat ze het eenmalig doen? Ik wil je er even op attenderen dat er dus bijkomende kosten zijn.
Overigens heb ik wel alles erop en eraan:lang (went echt) kleur, soms strass, stipes whatever En 45 euro is ongekend laag voor zetten,french en nailart!!

Maylise
11-03-2010 om 17:14
Rugby
Dat mag haar zus betalen of ze mag zelf gaan sparen. Ik ga het in elk geval niet betalen. 45 euro is inderdaad voor Nederland vrij goedkoop maar de styliste is een zus van een vriendin van mijn oudere dochter dus het is wat goedkoper.
Maylise

Rieke
12-03-2010 om 20:57
Niet aanmoedigen
Ik zou er niet echt voor zijn. Niet omdat het niet mooi is of dat ze er te jong voor is alhoewel je er met 13 wel vroeg bij bent. Maar simpelweg omdat het zo duur is.
Ik heb zelf acryl nagels, een jaar ongeveer, omdat ik een notoire nagelbijter ben. Dit is mijn redmiddel. Maar ik wil er best wel weer vanaf als ik zeker zou weten niet meer te gaan bijten. Juist dat continue terugkomen maakt het zo duur.
En dat zou ik echt geldverspilling vinden bij een 13 jarige die van zichzelf mooie nagels heeft.