Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Yvonne

Yvonne

13-09-2011 om 11:44

Genieten van je puber

Verbazend het gedrag van dochter. Het gaat zo lekker met haar sinds ze naar de brugklas is. Ze was ontzettend dwars het laatste half jaar of misschien zelfs wel het laatste jaar. En ook in de grote vakantie had ze nergens zin en was konstant aan het uitdagen.
Op de basisschool was alles saaaaaaaaai en stòòòòòòòm. Als er nu aan haar wordt gevraagd hoe is het op school zegt ze dat het leuk is, dat heeft ze echt nog nooit gezegd.
Voorheen op de basis school moest ik haar altijd tig keer roepen dat ze d'r bed uit moest komen. Nu zet ze zelf d'r wekker, gaat meteen haar bed uit. Ze moet er eerder uit dan de rest, als wij ons bed uit komen is ze aangekleed en heeft al gegeten. 'savonds maakt ze d'r brood klaar voor de volgende dag op school en pakt haar tas vast in. Ze maakt elke dag netjes haar huiswerk. Zonder te klagen gaat ze elke ochtend om 7:15 uur de deur al uit en fietst toch elke keer weer 9km en 9km terug.
Ze is thuis ook een stuk gezelliger geworden. Vanochtend was ze de eerste paar uur vrij en bied zelfs aan om mee te gaan de hondjes uit te laten in het bos. Voorheen was daar geen denken aan, dan was het altijd onder luid protest en de hele tijd in het bos gemopper.
Ik ben zo trots op haar, ik geniet hier echt van.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Heerlijk

Wat heerlijk om te lezen,dit kind was duidelijk aan een nieuwe uitdaging toe! super dat het zo goed gaat.
en geniet er van,het kan zomaar omslaan,het blijven pubers

winacoye

winacoye

13-09-2011 om 19:39

Hier ook!

Hier ook zo eentje. De laatste 2 jaar op de basisschool was ze niet te genieten, geen vriendinnetjes en alleen maar negatief. En nu! Een gezellige meid, vriendinnetjes die mee naar huis komen om huiswerk te maken, lief voor haar zusje. Het is een wereld van verschil!

oregano

oregano

13-09-2011 om 22:35

Ik ben ook blij!

Mijn dochter is de laatste tijd zo gezellig en verstandig aanwezig. Kookt zelfs af en toe, vraagt ze speciaal om, vind ze leuk. Denkt mee over dingen hier in huis, is verstandig, bespreekt veel met mij. Ook over vriendje en hoe ze eea wil aanpakken. Staat open voor gesprekjes met mij. Ze is nu 14, havo 3, en ik vind dat ze alles heel goed en verstandig aanpakt.Ook haar kamer moet inees een stuk leger en opgeruimder, eigen initiatief, Ik knijp mijn handen dicht en hoop dat dit zo doorgaat.
Heerlijk zo, maakt het afscheid nemen van mijn kleine meisje een stuk makkelijker. Het is zo anders nu, we kijken bv samen naar 16 and pregnant en hebben het erover,en zo zijn er talloze andere onderwerpen die hier aan de orde komen. Het feit dat ik haar ook vertrouwen geef lijkt ook in vruchtbare aarde te vallen.
Ik ben trots op haar!
Groet, Jolien

oregano

oregano

13-09-2011 om 23:13

Groet oregano

Moet het eind natuurlijk zijn!
Groet oregano

yvonne

yvonne

14-09-2011 om 10:11

Reactie

Hahahaha sus-anne, ik weet het dat het een puber blijft en ze zit pas aan het begin. Positief blijven denken voelt fijner dan overal bij voorbaat al beren op de weg zien.

Fijn dat het je dochter het nu zo naar haar zin heeft en aansluiting heeft en thuis komt met vriendinnen. Zielig dat ze de laatste 2 jaar op de basisschool geen leuke tijd heeft gehad en geen vriendinnetjes. Dat was gelukkig bij mijn dochter anders, ze vond de school zelf niet leuk meer, maar had gelukkig wel vriendinnen.

Wat leuk oregano dat je dochter kookt. Je leest hier best vaak verhalen van opstandige pubers waar ouders zich geen raad mee weten, goed om te horen dat er ook heel verstandige pubers zijn, dat geeft hoop. Leuk ook dat ze zo open is en zoveel met je bespreekt.

Mayke70

Mayke70

15-09-2011 om 12:41

Ook hier

Op het einde van groep 8 was mijn zoon ook zo ontzettend dwars. De oudste van inmiddels 18 heeft enorm zwaar gepuberd dus zag de bui al hangen haha. Misschien is het wel de spanning voor 't nieuwe geweest want eenmaal op de Havo was het snel over. Hij is nu 13. Soms is hij onredelijk of kan ik hem achter 't behang plakken, hij ruimt niks op enz, maar kan heerlijk met hem lachen, hij komt gezellig kletsen en krijg elke dag een dikke vette knuffel. Ik ben helemaal gelukkig en geniet van deze tijd!

kaatje43

kaatje43

15-09-2011 om 22:05

Zeker weten

Toen ze nog klein waren keek ik huizenhoog tegen de puberteit op. Dat leek mij zo dramatisch. Nu met 1 zoon 16 en 1 zoon 13 valt het mij 100% mee. Ik weet wel dat er nog heel veel kan veranderen, maar tot nu toe zijn het eigenlijk watjes. Inderdaad niets opruimen, als je iets vergeet (de tijd of zo) is het gewoon schouders ophalen en "sorry". Maar je kan ook zo met ze lachen en met hun vrienden erbij. Heerlijk die gesprekken als ze meeëten over de "toestand in de wereld".

Hanny61

Hanny61

16-09-2011 om 10:03

Ik ook

We hebben een lastige mavo-tijd met onze oudste zoon van 17 doorgemaakt. Deze week is hij met vervolgonderwijs begonnen. Een opleiding waar hij eerst heel enthousiast voor was, maar later (door commentaar van vrienden) ineens veel minder voor te porren was. We hebben doorgezet, ook omdat hij geen alternatief kon bedenken.
Gisteren moest hij in kostuum (moesten we eerst nog aanschaffen) naar school. Toen ik thuis kwam van mijn werk, zat hij - in pak - achter de laptop zijn huiswerk te doen. En hij vindt het leuk!!! Ik was zo trots (en opgelucht) toen ik hem daar zo zag zitten in dat veel te volwassen pak.

Petr@

Petr@

16-09-2011 om 22:37

Ik durf het bijna niet te zeggen...

maar ik geniet ook op dit moment van mijn twee puberzonen. En ik hoop dat we dit de komende tijd zo kunnen houden.
Met oudste hebben we de laatste 5 jaar veel stress gehad op school, met jongste de laatste 3 jaar. Ze zitten nu allebei in een examenklas en het gaat goed. Ze hebben allebei een goede start gemaakt op school, maken huiswerk, lezen boeken, komen op tijd op school, hebben al wat goede cijfers gehaald. Zijn gezellig tegen elkaar en tegen ons.
Ik weet niet wat ons overkomt, vind het ook wel een beetje eng, maar ben er erg blij mee!

Biene M.

Biene M.

17-09-2011 om 08:04

Petr@

Wat goed om te lezen, fijn!

tonny

tonny

17-09-2011 om 09:24

Hee, wat fijn!

Dat is een opluchting zeg! Koester dat!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.