Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
jessica 5

jessica 5

15-06-2011 om 01:39

Geslaagd/herkansing of gezakt?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Monet

Monet

16-06-2011 om 22:29

Wat heerlijk he!

Allemaal geslaagden, hier zoon en zijn vriendin ook beiden geslaagd!!!!

Jade

Jade

17-06-2011 om 23:36

Joer en branca2,

Joer: jouw zoon heeft exact het cijferlijst wat mijn zoon ook heeft

Branca2: mijn zoon heeft het met bijna alle vierdeklassers zeer uitgebreid gevierd, zelfs met een heuse cateraar (kado). En inderdaad, wat kun je dan trots zijn op je kind

joer

joer

19-06-2011 om 09:39

Vlag

Hoe lang laten jullie de vlag hangen?

Zie bij ons in de straat de vlag na 1 dag al verdwenen.

Bij mij hangt die vanaf donderdag en ga hem vandaag aan het eind van de dag er af halen.

Ben zo trots zou hem het liefst nog een week laten hangen!!

JOER.

joer

joer

19-06-2011 om 09:41

Trouwens....

Wel heeeeel veel geslaagden gelukkig! En een enkele her.

Maar geen gezakten? Gelukkig maar.

JOER.

Lynna

Lynna

19-06-2011 om 10:11

Twee dagen

Ik heb de vlag 2 dagen laten hangen, gister niet meer maar dat komt ook omdat ik de dag na het examen ziek ben geworden. Teveel opgekropte spanning?

In de klas van mijn zoon waren 3 gezakten en 5 herretjes. Vind ik best veel maar hij zat dan ook in een overmatig drukke klas.

Jade

Jade

19-06-2011 om 13:31

Vlag...

De vlag hebben we 2 dagen laten hangen en dan vanwege het weer (tas en vlag waren behoorlijk nat). Mijn idee was dan om ze vandaag eraf te halen, maar goed.....

Er was 1 gezakt en 1 gaat maandag een her doen. Ondanks dat het 2 hele drukke klassen waren vind ik het meevallen.

Tijgeroog

Tijgeroog

20-06-2011 om 12:09

Vlag

Ik heb de vlag (bij m'n eigen examen) laten hangen tot de diploma-uitreiking. En waar ik nu woon blijven alle vlaggen ook lang hangen, zeker ook tot de diploma-uitreiking.

Vlag (licht ot)

In het kader van wat-ik-van-mijn-vader-geleerd-heb....

Laten jullie de vlag 's nachts ook buiten hangen? Ik weet niet beter dan dat het niet 'hoort' om na zopnsondergang een vlag buiten te hebben hangen. Dus als ie al dagen zou moeten hangen zou ik hem braaf elke avond binnenhalen.

Ingrid

Even nagezocht pelle...

Maar dan heb ik toch gelijk pelle? Het 'hoort' niet. Dat je er geen bekeuring voor krijgt als particuliere burger, oke, maar daarom kun je de vlag toch best even binnenhalen 's avonds? Als dat nou eenmaal de gewoonte is?

Ingrid

Heb je ook weer gelijk in cobi...

Overigens ben ik volgens mij trouwens aanstichter van de vlag-met-zwembroek-traditie hier in de straat bij het behalen van A B of C. Is vast ook niet OK.

Ingrid

Fiorucci

Fiorucci

21-06-2011 om 07:25

Nou ingrid

Als je vlaggen uithangt met zwembroeken eraan, maakt die vlag in de nacht natuurlijk ook niet meer uit..)

Ik las dit:

http://protocolbureau.blogspot.com/2009/12/vlagprotocol.html

Daar begreep ik uit dat het wel mag voor "eigen feestelijkheden", maar dan moet ie inderdaad tussen zonsondergang en zonsopgang binnen gehaald zijn.

Gr. Poezie.

Jade

Jade

21-06-2011 om 14:17

Oeps...

...heb de vlag een nacht buiten laten hangen (ik wist het niet), maar ik had een Friese vlag buiten hangen.......geldt dat dan ook??

Weer wat geleerd voor als mijn dochter over 4 jaar slaagt......

Asa Torell

Asa Torell

28-06-2011 om 13:50

Jessica

Wanneer krijgen jouw kinderen de uitslagen van de herexamens? Ik duim voor ze!

jessica 5

jessica 5

29-06-2011 om 22:49

Asa torell

Vandaag de uitslagen gekregen. Zoon is geslaagd voor zijn Havo. Dochter is helaas gezakt voor haar Mavo. Gaat volgend jaar de vavo doen om het wel te halen.

Asa Torell

Asa Torell

30-06-2011 om 09:10

Jessica

He wat sneu voor je dochter! Terwijl ze nog wel goede hoop had naar ik begreep.
Tegelijkertijd natuurlijk van harte gefeliciteerd met je geslaagde zoon! Kunnen jullie nu een beetje feest vieren? Het lijkt me best lastig met een geslaagde en een gezakte in huis.

Asa Torell

Asa Torell

30-06-2011 om 09:11

En hoe is het met de andere herkansers?

Er waren er meer, toch? Ik weet even niet meer wie!

Jade

Jade

30-06-2011 om 21:37

Jessica,

ach wat jammer voor je dochter.

Gefeliciteerd voor je zoon......

Paal

Paal

03-07-2011 om 16:09

Gezakt

Dochter is gezakt op de TL.
We zijn aan het uitzoeken wat nu de mogelijkheden zijn, maar ik denk dat het er op neer komt dat ze het nog een jaar over doet.
Veel verdriet, maar we weten dat ze er hard voor heeft gewerkt.

jessica 5

jessica 5

03-07-2011 om 17:28

Paal

Echt balen voor je dochter dat ze gezakt is.
Ik weet niet hoe oud ze is.
Onze dochter van 17 is ook gezakt voor T.L. Ze gaat de vavo doen,daar hoeft ze alleen de vakken over te doen waar ze een onvoldoende voor staat. Haar vo school betaald de vavo,dat zijn ze verplicht. We hebben donderdag alle papieren ingevuld en de school stuurt de aanvraag naar de vavo.
Misschien is dit ook wat voor jou dochter?.

Paal

Paal

04-07-2011 om 16:57

Vavo

Hoi Jessica

Ze is 16. De VAVO is een optie, maar dan kan ze nog niet instromen op het mbo. Ze heeft sowieso een diploma nodig, tenminste voor de SAW. Dat betekent dat ze de verdere dag niets te doen heeft. Ik wil graag dat ze in het onderwijs systeem blijft voorlopig.
Er wordt nog bekeken welke opties ze nog wel heeft, maar voor zover mij bekend op dit moment doet ze het jaar gewoon over.
Hoe voelt jouw dochter zich op dit moment? Had ze het verwacht of toaal niet?

Fiorucci

Fiorucci

04-07-2011 om 18:15

Paal

Mijn zoon deed vavo en werkte ook wat uren per week, al met al was zijn week aardig gevuld zo. Hij deed dat liever dan vakken volgen die hij al had gehaald.
Ze zal nu certificaten krijgen van de vakken die ze gehaald heeft, en als ze de andere vakken op de vavo doet krijgt ze een volwaardig compleet diploma waarmee ze kan instromen op het mbo.

Annet

Annet

04-07-2011 om 19:23

Combinatie vavo en werken lijkt me heel zinvol

Een eindexamenjaar overdoen lijkt me niet zo leerzaam, werken wel.
Het aantal uren moet wel in overeenstemming zijn met het aantal vakken dat ze niet hoeft te doen. Dus niet een beetje werken maar best veel.
En dan ook goede afspraken maken over de verdiensten, bijvoorbeeld kostgeld, studiegeld voor komende jaren, etc.

jessica 5

jessica 5

04-07-2011 om 23:11

Paal

Dochter heeft zich er al bij neergelegd dat ze gezakt is,en komend jaar de vavo gaat doen en daarnaast gaat werken. Ze wil graag haar rijbewijs gaan halen.
Morgenavond gaan we naar de invo avond(is al wel ingeschreven)Ze moest met die herkansing minstens een 6,7 halen,ze heeft er hard voor geleerd maar helaas dat niet kunnen halen. Ze had wel gehoopt,maar wist eigenlijk ook wel dat dit niet haalbaar zou zijn.
Voor dochter is de vavo en werken ook zinvoller.dan nog een jaar overdoen.
En hoe gaat het met jou dochter?.
Waar dochter nog het meeste van baalt dat ze nu een jaar moet wachten om die vervolgopleiding te kunnen gaan doen. Daar had ze heel veel zin in.

Paal

Paal

06-07-2011 om 16:00

Toch over

Voor dochter is het juist wel zinvol dat ze het overdoet.
Ze heeft 4 jaar op haar tenen gelopen, omdat ze heel graag de TL wilde doen. Al die jaren is ze net over gegaan. Nu dan gezakt.
Om een beetje steviger basis te krijgen vinden wij het eigenlijk beter dat ze het over doet.
Ik weet nog niet wat de mogelijkheden zijn, dat horen we maandag. Maar we gaan er vanuit dat het nogmaals een examen klas wordt.
Misschien scheelt het ook als de Vavo dichterbij zou zijn. De dichtst bijzijnde is 50 km van hier.
De vakken die ze wel heeft gehaald zijn ook kleine zesjes. dus niets over.

Ze baalt het meest van het idee dat de rest van de groep jonger is. Vanaf nu voor de rest van haar leven.(Drama queen) Ze begint een beetje door te krijgen dan op je 17e beginnen met een MBO niet erg is .

jessica 5

jessica 5

08-07-2011 om 18:10

Paal

Dochter hier heeft ook 4 jaar op haar tenen gelopen. Zelfde verhaal als bij jouw. Het zure is als kader had gedaan (wat ze w.s gewoon had gehaald) dan had ze ook met die opleiding kunnen starten. Ze heeft afgelpen week een gesprek bij de vavo gehad. was een pittig gesprek,opleiding schijnt nogal duur te zijn. Het moet nu nog door een toetsingscommissie maar heeft wel een positief advies gekregen. Ze moet vier vakken herkansen . Ze kijken voornamelijk naar de centraal schriftelijke cijfers.
Dat je dochter baalt dat de rest jonger is dan haar is wel begrijpelijk. Met 17 naar het mbo is ook nog jong.
Ik hoop dat de school jou dochter nog een jaar wil laten over doen. Anders zijn ze verplicht het uit te besteden aan de vavo. Succes er mee.

Paal

Paal

11-07-2011 om 20:47

Jessica 5

Vanmiddag gesprek gehad. Was iet eens bij me opgekomen dat de school niet zou willen dat ze het over zou doen.
Ze hebben hun best gedaan en het is duidelijk, ze kan niet naar het MBO zonder diploma.
Dan zou ze op niveau 2 moeten instappen en dan levert ze te veel in bij wat ze wil. Dus nog een jaar over.
Ze heeft zich er mee verzoent.
We gaan er van uit dat het goed komt (mag dat?)
Hoe zit dat bij jullie? Is er een VAVO in de buurt dan?
En als die haar niet zouden aannemen, wat dan?

jessica 5

jessica 5

12-07-2011 om 01:01

Paal

Dus ze mag het nog een jaar overdoen op haar oude school begrijp ik? Dat het goed komt,bedoel je of alles nu geregeld is,of dat,dat jaar overdoen wel goed komt?. Dat je dochter nog een jaar over gaat doen en alles goed gaat komen ligt natuurlijk aan haar inzet. Maar dit geld ook voor onze dochter, ze weet nu wat de consequentie is als ze niets gaat doen komend schooljaar.
Er is hier een vavo in de buurt(20 minuten fietsen).
In het ergste geval als het niet door de toetsingscommissie zou komen zal ze ook een mbo op niveau 2 moeten gaan doen. Maar daar gaan we niet vanuit.

Paal

Paal

13-07-2011 om 20:16

Jessica 5

Dat het goed komt is eigenlijk gewoon waar ik op hoop en van uit ga. Ze gaat volgend jaar slagen.
Als het om de inzet zou gaan dan was ze waarschijnlijk dit jaar al geslaagd, maar ik heb daar niet altijd goed zicht op
Maar wat ik zie is dat ze vaak hard werkt. En ja ik zie ook wel eens dat ze dat niet op de juiste manier doet.
Dat weet ze nu zelf ook.
20 minuten fietsen is te doen. Weet ze al wat meer?
Wat wil ze gaan doen op het MBO?

jessica 5

jessica 5

13-07-2011 om 22:17

Paal

Dat het hier goed komt, daar hopen we hier ook op.
We hebben alleen een mondelinge toezegging gehad, het officiële bericht krijgen we als het door die toetsingscommissie is goedgekeurd. We hopen komende week daar bericht over te krijgen.
Ze wil graag pedagogisch medewerker kinder-dag opvang gaan doen op het MBO. Had er heel veel zin in,baalt dat ze het nog een jaar moet gaan uitstellen. Was daar ook al aangenomen.
En jou dochter wat wil ze gaan doen op het MBO?.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.