Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Anne

Anne

10-04-2014 om 14:29

Gevaarlijke sporten


amk

amk

15-04-2014 om 22:10

dalarna

juist niet! per gereden km zijn er meer dodelijke en zwaargewonden bij autorijden dan bij motorcrossen.

Dalarna

Dalarna

16-04-2014 om 09:23

amk

Ik had het over gewonden, niet over doden, dat komt omdat er natuurlijk veel meer doden vallen op snelwegen en provinciale wegen en weinig bij motorcrossen.

Gewonden vallen daar wel veel, in een auto maak je weer meer gewonden via fietsers en voetgangers maar als je alleen naar de bestuurders kijkt in de auto of op de motor bij crossen vraag ik me af of het wel zo is dat per gereden km er meer gewonden vallen IN een auto dan bij de motorcross. Daarbij denk ik ook weer dat er meer doden vallen per gereden km als je automobilisten en motorrijders gaat vergelijken (die dus gewoon op straat rijden).

Monique D*

Monique D*

16-04-2014 om 13:40

Even los van die discussie welke sport gevaarlijker is

Wat ik heb begrepen is dat zoon nog geen A-rijbewijs (motorrijbewijs) heeft.
Is het een idee dat hij eerst zijn motorrijbewijs haalt, zodat hij precies weet wat hij van zo'n zware machine kan verwachten. Hij leert leert dit ook beter te beheersen (snelheid, afstand schatten, bochten maken met de juiste snelheid).
Dan kan hij bij zo'n club gaan i.p.v. alleen crossen op een weiland.

Kaaskopje

Kaaskopje

16-04-2014 om 18:26

Pffff

Voor we er een volledig wetenschappelijk onderzoek van maken, is het toch niet zo ingewikkeld om te concluderen dat het voor zoon niet helemaal te volgen is dat iedereen van het gezin iets risicovols mag doen, autorijden en wielrennen, maar dat hij door zijn pech een verbod aan zijn broek heeft hangen voor zolang hij nog thuis woont? Als alle ouders zo dachten, bleef er niet veel over van bepaalde sporten. Op een gegeven moment moet je beseffen dat een kind zijn eigen beslissingen mag nemen en de daarbij behorende risico's.

Noor

Noor

16-04-2014 om 21:53

Motorrijden is slecht voor de oren

Even los van het eventuele risico op ongevallen met motorrijden.
Een groot nadeel van motorrijden is dat het erg slecht voor het gehoor is. Ik kreeg deze waarschuwing van een ervaren motorrijdster die inderdaad altijd heel hard praat en niet altijd goed op anderen reageert. Ofwel: ze heeft aanzienlijke gehoorschade.
Door langdurig blootgesteld te worden aan het harde windgeruis loopt een mens gehoorschade op, die niet te genezen is en ook niet herstelt. Geen enkele helm beschermt hier voldoende tegen, er moeten dus aanvullende maatregelen genomen worden (speciale oordoppen).

http://www.anwbmotor.nl/blogs/promotor/11-vragen-over-gehoorbescherming
http://www.hoorenmore.nl/docs/Helmtest_Motorrad_072005.pdf

Dalarna

Dalarna

17-04-2014 om 06:16

Kaaskopje

Volgens mij ben jij nu doelpalen aan het verschuiven of stropoppen aan het opwerpen want niemand is het met je oneens, ik vind alleen dat die auto er niets mee te maken heeft.

Puck

Puck

17-04-2014 om 11:54

Noor

Het gaat hier om motorcross, dus van hoge snelheden met veel windgeruis is geen sprake. Daarbij: er zijn goede beschermingsmiddelen dus je kunt beter zeggen dat motorrijden slecht voor je oren is als je geen gebruik maakt van de beschikbare beschermingsmiddelen.

Kaaskopje

Kaaskopje

17-04-2014 om 20:16

Dalarna

Jij mag uiteraard vinden dat die auto er niet bij hoort.

tja

als hij daar nou zijn hart en ziel in legt, jeetje, hij is dus bezig met klussen aan de motor, dan moet hij zelf de (niet goedkope!) accessoires aanschaffen... en ja.. dan gaat het dus even mis... dat kan gebeuren.
hij is 18, weinig meer te verbieden lijkt me, en fantastisch dat hij een hobby heeft waar hij uren mee zoet kan zijn! beter dan hangen in de kroeg toch?
(moeder van een wedstrijd skier - slope style... )

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.