Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ggd op school 12-14 jaar

http://www.gezond.amsterdam.nl/publish/pages/472985/emovo_vragenlijst_2e_en_4e_klas_voortgezet_onderwijs.pdf
"In Amsterdam wordt niet gewerkt met het vragen van toestemming, maar ouders worden geïnformeerd en ze kunnen bezwaar maken via een bezwaarformulier dat toegestuurd wordt bij de uitnodiging. Tussen 12 en 16 jaar bepalen ouders en kinderen samen of ze meedoen.
- In Amsterdam wordt het gesprek gedaan door de Jeugdverpleegkundige of de Jeugdarts van Jeugdgezondheidszorg (onderdeel van de GGD)"
Zoon is 16 dus mag het zelf weten. Ik heb hem wel geadviseerd om niet mee te doen omdat je nou eenmaal weet dat zaken die prive zijn in de jeugdhulpverlening niet prive blijven.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Hier ook

De dochter van mijn zus kreeg ook een brief mee naar huis. Mijn zus heeft bezwaar gemaakt. Reden; als mijn zus vermoedt dat er iets is met haar dochter raadplegt ze haar eigen huisarts wel.

de vragenlijst die de dochter van me zus kreeg was ook niet mis. Meisje was 13, of ze drugs gebruikt, of ze al ongesteld was, of ze al sex had en zoja op welke leeftijd etc etc

Als ouder van 2 zoons zou ik ook hun niet mee laten doen. Het is immers niet verplicht. Ik heb dezelfde redenering als mijn zus. Ik praat open over sex, waarschuw ze voor de gevaren van drugs en alcohol en wat gezondheid betreft, ik heb een hele goede huisarts.

Relithe

Relithe

21-02-2013 om 12:21

Pfff

Ja dat soort dingen kunnen we zelf wel bespreken met onze kinderen nietwaar?
Wat een ergernis zeg.
Ik geloof niet dat op de scholen van onze zoons de schoolarts nog langs komt..

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

merel

merel

21-02-2013 om 21:50

Vorig jaar

Vorig jaar, toen zoon in de tweede van de middelbare school zat kregen we ook een (lange) vragenlijst thuis. Nergens info of je dit wel of niet wilde, het leek wel een voldrongen feit. Datum en tijd was ook al beslist. Ik heb (in overleg met zoon) niets ingevuld, alleen op het briefje gezet dat zoon niet meedeed. Toch werd zoon uit de klas gehaald en vroegen ze hem of dat ook zijn keuze was, om niet mee te doen. En dat gaf hij dus ook aan, dat hij zelf ook niet mee wilde doen (hij was de enige uit de klas trouwens)

Maar ik vond het dus vreemd dat datum en tijd al geprikt waren en dat nergens stond dat je het ook kon annuleren, het kwam best 'dwingend' over zo.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.