Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Haar verven

ook wilt mijn dochter der haar verven.
Alleen ze weet niet welke kleur. Ze heeft van der zelf blond haar. Donkere wenkbrauwen heeft ze en bruine ogen iemand idee wat voor kleur of hoe je kan kijken als iets staat

Heeft ze donkerblond of meer licht blondhaar? Als ze meer donkerblond is dan is wat lichter blond vaak heel mooi. Meestal staat donker haar bij een echte blondine minder mooi.

Sanne1712

Sanne1712

24-10-2023 om 13:52 Topicstarter

ze heeft van der zelf al best wel licht blond alleen ze heeft lichtere highlights der nu in alleen ze wilt graag van het blonde af

Je hebt tig apps tegenwoordig waarop je dat kunt zien. Foto uploaden en haarkleur aanpassen. 

Waarom verven? Ik zou dat helemaal niet doen. Blond haar bruine ogen is toch mooi?
En als ze dat wel wil, dan zou ik het haar vooral zelf laten uitzoeken welke kleur ze wil. Ze is bijna 17, dan hoef je dit soort dingen niet meer uit te zoeken voor je kind.
Eventueel als verjaardagscadeau een aantal keer haar verven cadeau doen?

Naar de kapper gaan .

lekker los gaan bij de kapper.
Gekleurde pluk als ze niet helemaal durft. (Heb zelf al zo'n beetje de hele regenboog 🌈 gehad 😁)

Via de kapper laten informeren, die kan naar het haar van je dochter kijken.
Ze kan ook lowlights doen bijvoorbeeld. Of hidden colors hair als ze durft

Bij de kapper lowlights laten zetten, dan gaat ze niet gelijk van blond naar een massieve bruin.

Index224 schreef op 24-10-2023 om 14:37:

Je hebt tig apps tegenwoordig waarop je dat kunt zien. Foto uploaden en haarkleur aanpassen.

yup, easy peasy 

Laat ze dan een spoeling doen, met 3% waterstofperoxide. Dan kan ze nog terug. Even niet teveel haren wassen, dan gaat de kleur langer mee.

Omdat pubers op anderen willen lijken hebben ze maar zelden het gevoel voor wat hen echt staat.

Tip: heeft ze koel haar dus zonder warme ondertoon, neem dan niet zomaar een donkere kleur want die zou groen uit kunnen pakken.

Als puber vroeg ik dat soort dingen niet aan mijn moeder; ik deed het gewoon. Kwam ineens met oranje haar naar beneden (goudblond was de bedoeling). Ik dacht toen nog dat je dan het haar kreeg van de foto op het pakje, inclusief de coupe.

rionyriony schreef op 25-10-2023 om 07:55:

Omdat pubers op anderen willen lijken hebben ze maar zelden het gevoel voor wat hen echt staat.

Tip: heeft ze koel haar dus zonder warme ondertoon, neem dan niet zomaar een donkere kleur want die zou groen uit kunnen pakken.

Als puber vroeg ik dat soort dingen niet aan mijn moeder; ik deed het gewoon. Kwam ineens met oranje haar naar beneden (goudblond was de bedoeling). Ik dacht toen nog dat je dan het haar kreeg van de foto op het pakje, inclusief de coupe.

Haha, ja, ik heb nog een foto met een pisgele lok in mijn donkerblonde haar. Ik had de inwerktijd met een uur overschreden en daarna niet de neutralisator (of hoe dat heet) gebruikt. Mijn moeder was woest.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.