Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Hebben jullie nog ideetjes (sint)

Hoi,

Onze zoon van 12,5 heeft nog een jonger broertje en zusje, die beide nog erg in de Sint geloven. Dus oudste doet natuurlijk op pakjes avond volop mee.

Maar hoe erg dat ook klinkt, ik heb gewoon geen inspiratie wat voor hem te kopen. Echt spelen doet hij niet meer. Zijn enige wens is een WII, maar dat kan financieel niet. Verder heeft hij al een oude pc op zijn kamer, zelf een MP3 speler gekocht, en een DS heeft hij ook al bij elkaar gespaard, met zo'n kaartje. Er is volop Lego en Kne'x in huis, dus ook daar hoeft geen aanvulling meer bij. O,ja en een oude game cube met veel spellen hebben ze ook al. Wat geven jullie aan pubers die al zoveel hebben??

Van opa en oma krijgt hij het spel van de Lama's. En van ons in ieder geval een nieuwe bureaustoel van de Ikea.

Ben benieuwd hoe jullie dat doen.

Groetjes, Pinkelot

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Petr@

Petr@

03-11-2008 om 13:47

Is dit wat?

Boek
Cd
Stripboek

Pinkelot

Pinkelot

03-11-2008 om 13:51 Topicstarter

Petra

Ja, misschien nog wel een boek, hoe overleef ik de brugklas. Zoon houdt niet zo van lezen en is ook dyslectisch, vandaar dat ik niet zo snel aan boeken denk. Maar misschien is dat wel wat. En de nieuwste Suske en Wiske bedenk ik me nu jij schrijft van een stripboek. Haha hoe makkelijk kan het soms zijn.

Ik ga het op mijn lijstje schrijven, groetjes Pinkelot

Pippin

Pippin

03-11-2008 om 14:08

Offe

Een bioscoopbon, avondje uit met ouder naar keuze naar film naar keuze?
Een tijdschrift
Doucheschuim of aftershave.
Bon om te bowlen of voor een keertje naar de ijsbaan.
Pippin

Faith

Faith

03-11-2008 om 14:37

Als hij moeite met lezen heeft een boek uitkiezen waar zijn interesse naar uit gaat, bv dino's of wetenschap of proefjes.
Ik ga voor dochter van 11 een set doeken kopen bij de action en spuitbussen met graffitiverf. Kan ze zich lekker uitleven en haar grote wens om graffiti op haar kamer te mogen spuiten kan zo een klein beetje worden ingewilligd.
Je zoon heeft al veel zeg! Misschien spellen voor ds ofzo erbij?? Faith

Maylise

Maylise

03-11-2008 om 14:55

Misschien

Ik doe maar een poging maar bijvoorbeeld:

Boeken (als je zoon niet zo van lezen houdt is misschien stripboeken of non-fictie boeken wel leuk)

Spellen voor de DS of op de PC

CDs

DVDs van films of favourite series

Een wat moeilijker bordspel wat jullie samen kunnen spelen (bij spellenwinkels hebben ze een grote keuze aan spellen voor oudere kinderen/volwassenen). Er zijn ook strategie spellen van bijvoorbeeld bepaalde boeken of films te verkrijgen.

Bepaalde programma's voor op de PC zoals bijvoorbeeld paintshop of een programma om video's mee te maken

Spullen voor op zijn kamer zoals burealamp, wereldbol, posters

Spullen voor zijn sport (bijvoorbeeld honkbal handschoen, voetbalschoenen, skate board, in line skates of wat dan ook)

Nieuwe baseball cap

Bepaalde kleding die hij normaal niet krijgt zoals shirt van voetbal club of ander sport clubs

Maylise

Maylise

03-11-2008 om 15:02

Of bijdrage

Ik weet niet hoe diep de wens voor je zoon is om een wii en hoe graag zijn jongere broertje en zusje het ook willen.

Als iedereen graag een Wii heeft zou je ook gewoon een Wii kunnen kopen en dan geen andere cadeautjes erbij of alleen iets heel kleins (dus voor alle kinderen samen de wii en niet alleen voor oudste zoon)

Anders zou je ook even met zoon kunnen overleggen en kijken wat hij er van vindt. Misschien als hij die wii echt graag wil heeft hij liever geld zodat hij later de wii kan kopen van gespaard geld.

Of als hij bijvoorbeeld over een paar maanden jarig is zou je met hem kunnen afspreken dat hij op zijn verjaardag de wii krijgt (misschien van jullie en oma bijvoorbeeld om de kosten te spreiden) maar dat hij dan nu met sinterklaas alleen een paar echte kleinigheidjes krijgt zoals inderdaad een stripboek.

Maylise

dreft

dreft

03-11-2008 om 15:58

Wii, natuurlijk

Blijkbaar is het toch duidelijk wat hij het liefste wil ! Waarom dan zo zoeken naar andere dingen welke hij minder graag wil ????
Als je geen Wii owv financiele redenen kan kopen, geef hem dan een bon of wat startgeld waarme hij binnen verloop van tijd wel zijn WII kan kopen
Geld weggooien aan spullen welke hij niet zo graag wilt vind ik persoonlijk maar niets...

reina

reina

03-11-2008 om 16:06

Bijv.

Abonnement op een tijdschrift wat met een hobby (computeren?) te maken heeft of een bon voor bijv een pannenkoekenhuis waar hij samen met een vriendje kan gaan eten.

Pinkelot

Pinkelot

03-11-2008 om 18:54 Topicstarter

Wat een leuke ideeën

Bedankt allemaal voor de leuke ideeën. Nee een wii gaat echt niet lukken en vinden wij ook een veel te groot kado voor de sint. Al wil zijn kleinere broer het ook wel, hun zusje geeft er (tot nu toe) helemaal niks om, dus ook qua dat betreft zou het heel scheef zijn.

Ik vind de tegoed bonnen heel leuk, misschien een bioscoop bon, voor hem en zijn vader of hij en een vriendje. Die onthoud ik zeker.

En ja net als Cobi al zei, het gaat om de lol van een grote berg pakjes, vooral ook omdat broer en zus nog geloven, zij zijn net 7 jaar. Ik denk wel dat ik hier mee vooruit kan.

In ieder geval wil hij graag een nieuwe bureau stoel, dus die gaan we kopen en dan een stripboek, nog een ander boek, zo'n december kraslot wil hij graag, en eventueel een bon, dan zijn we al een aardig eind op weg.

Om kleren geeft hij tot nu toe helemaal niks en hij sport ook niet. Zit wel bij de scouting, maar daarvoor heeft hij vorig jaar met zijn verjaardag al zijn hele uitrusting gehad van ons en alle opa'en oma's en afgelopen verjaardag al een zakmes en goede zaklamp.

Bord spellen hebben we al veel, veel Kolonisten van Catan en aanvullings set, dat speelt hij ook graag met ons en Cluedo hebben we vorig jaar met de Sint gehad :o).

Met 3 kinderen heb je je huis zo vol. Vooral hoe ouder ze worden, vind ik het moeilijker.

En ja digitaal is hij al aardig voorzien, maar hij heeft heel veel daarvan zelf bij elkaar gespaard.

Groetjes, Pinkelot

liedewij

liedewij

03-11-2008 om 20:28

Dreft

Wii, natuurlijk!

Helemaal o.t. maar ik val zowat van m'n stoel.
Puber wil het liefst een Wii dus hoe dan ook moet er t.z.t. een Wii komen. Ik kan ook wel zoveel willen in m'n leven maar sommige dingen kunnen nu eenmaal niet of hoeven nu eenmaal niet! Aan ouders de schone taak hun kinderen (en juist ook hun puber) dit te leren.
Wie het kleine niet eert....

Liedewij

reina

reina

03-11-2008 om 20:39

Maar dreft

geven jullie alleen maar wat de kinceren vragen? Ik vond (en vind nog steeds, ook nu ik volwassen kinderen heb) het juist leuk iets te verzinnen wat ze niet vragen, maar wél leuk vinden, elke keer weer een grote verassing. En nee, ik zou voor de Sint zelf nooit zoiets groots als een Wii geven, juist de berg kadootjes (en ook kleine kadootjes kunnen heel leuk zijn als je een beetje creatief denkt) maakt het een leuk feest, niet het voldoen aan alle wensen.

dreft

dreft

03-11-2008 om 23:04

Luisteren

Het verschilt natuurlijk van kind tot kind hoe je 'luistert' naar je kind. Maar ofwel vraag je aan je zoon wat hij graag zou willen, en luister je naar het antwoord, ofwel zeg je hem dat hij een verrasing krijgt en dan zoek je het zelf uit.(of vraag je het op internet Hoe kijkt hij zelf naar een verrasing ?
Wat krijgen jullie zelf het liefste ? houden jullie het meeste van onverwachtte kadootjes of zoeken jullie het liever zelf een beetje uit ? (dat is niet zomaar voor iedereen hetzelfde...

Hier wel een wii

na al die jaren de grote berg kado's, ook omdat neefje nog wel geloofde en hier meedeed zijn wij nu eindelijk na 15 jaar zonder gelovigen. de ' kinderen' zagen natuurlijk al weer een berg kado's aankomen....maar ergens vindt ik het zó zonde geld. ze hebben al zoveel 'klein' spul, spul wat betaalbaar is en wat je tóch wel krijgt of koopt, wat je ook wel voor je verjaardag kan krijgen(waar ze amper al iets voor kunnen bedenken). dus heb ik het voorstel gelanceerd een wii te kopen voor ons allemaal en verder alleen lootjes te trekken voor een échte 'kleinigheid' . dus gaan we lootjes trekken, met een verplichte suprise én een gedicht voor de prijs van 7,50. en we kopen dus de wii van het geld dat we anders besteed hadden aan al die kleine kado's (die berg dus).
wat is daar mis mee? wij kopen nooit zomaar dure kado's. het grootste kado krijgen ze eventueel voor hun verjaardag(en dan is het niet voor de prijs van een wii)....een spelcomputer hébben ze niet eens. nóóit gehad ook. maar bij andere tieners zie ik hoeveel plezier er aan de wii wordt besteed. oudste 's vriendin neemt hiernaartoe vaak haar wii mee en dan spelen ze ermee. bij al die anders spelcomputers hebben we dat nog nooit gehad of zelfs maar gedacht.
het lijkt me dus voor onze meiden (en ook ons) een goede aankoop. er is over nagedacht. en een betere investering dan die berg kadootjes voor weinig geld omdat het gewoon véél moet zijn. en sinterklaasavond wordt hardstikke gezellig met al die knutselsuprises en gedichten, wat lekkers erbij en oke ik zal iedereen nog een choladeletter van 3 euro kopen.
groeten albana

Jolijt

Jolijt

04-11-2008 om 20:52

Ik kan niet wachten

tot sinterklaas niet meer "verplicht" is. Hier 3 niet gelovers en eentje nog net wel (4).
En dus sinterklaas, vanwege het feit dat de hele klas dat doet eigenlijk. Toch wel met lichte tegenzin. Zo kwam het ook dat ik vanmorgen kadootjes stond te kopen; voor 4 man schoendingen, want een groot kado van de sint vind ik persoonlijk niet gepast (de een een chocoladeletter en de ander een wii in de schoen...van de ouders prima, maar niet van sint). Ondanks het feit dat ik alleen kleine dingetjes heb gekocht was het toch alweer 60 euro. Dat was toch weer een leuk wii spel geweest...
Nog 2 jaar... dan zijn wij ermee klaar!

Onze puber was laatst erg blij met haar power pack (om telefoon, ds, i-pod onderweg te kunnen op- of bijladen)
prijs volgens mij tussen de 30 en 60 euro). Verder doen gezelschapsspellen het hier nog steeds goed, legpuzzels, boeken en kleding/schoenen (extra wensen boven het normale)

joer

joer

06-11-2008 om 12:46

Zelfde probleem jongens van 15 en 12 jaar.

Pinkelot,

Ik heb al een aantal jaren het probleem "wat zal ik nu toch weer kopen voor ze"?

Wat heb ik en familie afgelopen jaren voor ze gekocht:

- computerspelletjes
- mobiele telefoon (simpel en goedkoop)
- beltegoed voor mobiele telefoon
- bioscoopbon
- Mac Donaldsbon
- leesboek/stripboek/dikke Donald Duck's
- chocoladeletter en anders lekkers
- spelletje

Dit jaar ga ik voor beide een lekkere badjas kopen en via via goedkope Bjorn Borg onderbroeken. Maar dan is mijn inspiratie ook alweer op.

Wat ik veel hoor in mijn omgeving is dat ze bijv. de Wii kopen voor het hele gezin en daarnaast dan nog maar 1 of 2 kleine cadeautjes geven.

Dit jaar vieren we het weer gewoon met familie en kinderen die nog geloven. Zij krijgen meer pakjes dan onze jongens. Maar mijn jongens zijn tevreden met ongeveer 4 cadeautjes.

Succes! Groeten JOER.

joer

joer

06-11-2008 om 13:01

Leuke ideeen!

Hoi allemaal,

Ik heb eerst mijn reactie geschreven en ben toen pas de vorige gaan lezen.

Zit hier nu met pen en blocnote alle nieuwe ideeen voor cadeautjes te noteren.

Hartstikke leuk! Bedankt!

groeten JOER.

Petr@

Petr@

06-11-2008 om 13:39

Ook

Ik doe hier inderdaad ook ideeën op, leuk!
Ik ging gisteren voor beide zonen Bjorn Borg onderbroeken halen. De verkoopster vroeg of ze het in moest pakken in Sinterklaaspapier. Ik vond dat eigenlijk wel een heel goed plan, weer een pakje erbij voor in de zak. Joer, waar koop jij die goedkope Bjorn Borgs?
Beltegoed en Macbon vind ik ook een goed idee.
Ze krijgen van ons ook altijd iets samen, een spel o.i.d. en dit jaar krijgen ze Mario Kart voor de Wii met een extra stuur. Jongste heeft verleden jaar gespaard voor zo'n ding en daar hebben wij nu allemaal plezier van )
gr.
Petr@

Joer

Net als Petr@ wil ik ook wel weten waar jij goedkope Bjorn Borgs vandaan haalt. Ze staan hoog op verlanglijst van oudste zoon, maar ik vind ze zoooo duur.

joer

joer

08-11-2008 om 13:28

Kledingparty

Hoi,

Een vriendin van mijn buurvrouw organiseert van die kledingparty's bij mensen thuis. Alleen op zo,n avond kan je Bjorn Borg onderbroeken kopen voor € 7,50 per stuk.

Mijn buurvrouw laat mij weten of er nog zo,n party is komende tijd want dan kan ik voor een leuk prijsje een paar onderbroeken kopen.

Groeten JOER.

Minet

Minet

08-11-2008 om 15:44

2 voor 10 euro dames

en wel op marktplaats!!
Mijn puberheren bestellen hier graag hun boxershorts, ze bevallen ook prima.
Groetjes, Minet

Zwarte markt

in beverwijk, vandaag gekocht, 2 voor 10 euro!!
En weet je wat schattig is, ze hebben ze daar al voor kindjes van 4, maar nee dat heb ik effe lekker niet gedaan, maar ze zagen er wel lief uit.

Groetjes Mel

Beverwijk is een beetje ver. Marktplaats zou ik wel eens kunnen kijken. Hoe zit het met de maten, kunnen jullie daar meer over vertellen? Zoon is 170 cm lang, slank. Moet ik dan gewoon maat 170/176 hebben of bestaat dat niet?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.