Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Petr@

Petr@

05-05-2011 om 20:33

Heimweekadootje

Onze zonen gaan in juli naar de Wereld Jamboree in Zweden. Van de groep van onze jongste zoon (15) kregen wij het verzoek om een klein kadootje voor te bereiden dat de leiding tijdens de WJ kan geven op het moment dat het kind erdoor heen zit.
Dit blijft geheim voor de kinderen. Over 4 weken is er een gezamenlijk voorbereidingskamp en moet ik dat (stiekem) inleveren.
Een leuk idee, maar ik kan dus helemaal niets verzinnen! Het moet in een washandje passen. Ik hoop dus op wat creativiteit van andere ouders ))

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Niny

Niny

05-05-2011 om 20:54

Jeetje, moeilijk voor een 15-jarige...

Een fotootje van jullie gezin? Of van de hond? Iets lekkers waar hij erg dol op is? Ik roep maar wat...
Groetjes,
Niny

Fiorucci

Fiorucci

06-05-2011 om 09:37

Ehm cobi

Hoe je ook over de vraag denkt vanuit de kampleiding, ik kan me niet voorstellen dat een puber met heimwee diepgelukkig wordt van een tube tandpasta....

Ehm

nee,een tube tandpasta verdrijft geen heimwee,maar ik denk ook een foto van thuis niet.
die versterkt alleen het heimwee gevoel denk ik.
misschien een kaartje met * ik hoop dat je een geweldige tijd hebt,geniet ervan! *?

Fiorucci

Fiorucci

06-05-2011 om 12:58

Sus-anne

Ja,dat is leuk, even een kattenbelletje van thuis.

Fiorucci

Fiorucci

06-05-2011 om 18:04

Cobi

En tsja, ik blijf het toch wel erg zwaar op de hand vinden vinden om van doorgewinterde scouts van 15 (!) te verwachten dat ze in de nog geen twee weken dat zo'n jamboree duurt zo'n heimwee gaan krijgen dat ze er helemaal doorheen zitten.
Dat ben ik volledig met je eens. Maar ik zie niet zo het nut van gebruiksvoorwerpen als troost, of het nou een Action tandenborstel is of een belachelijk dure boxer.

Petr@

Petr@

06-05-2011 om 20:18

Tja...

Jongste is inderdaad een doorgewinterde scout en heeft tijdens Zoka en weekendkampen totaal geen last van heimwee. Maar dit kamp duurt tweeënhalve week. En dan lopen er ook nog eens 30.000 scouts rond. Heel wat indrukken die je dan te verwerken krijgt.
Ik kan mij dus voorstellen als je overdag actief bent en 's nachts weinig slaapt (want zo gaat dat op die kampen) dat je er dan in de tweede week wel even doorheen zit. Maar misschien ook niet. Dat hoop ik dan maar voor hem! Dat het washandje helemaal niet nodig is.
Dat kattenbelletje vind ik wel een goed idee. Dat spelletje ook, maar vind ik te duur. Dan kan ik er beter een paar Zweedse Kronen bij doen. Of iets te snoepen, een zakje dropjes ofzo.

Paal

Paal

06-05-2011 om 21:51

Kan hoor

Hier een doorgewinterde heimwee klant, die ook nog eens van op vakantie gaan houdt.
Ooit moest ik, wegens omstandigheden, erg lang, voor mij dan, in het buitenand zijn.
Het maakt niet uit wat je geeft, als het maar duidelijk is dat het van jou is.
gewoon dropjes, tijdschrift, foto, maakt allemaal niet uit. Wel dat briefje.
Laat ze maar genieten.

Fiorucci

Fiorucci

07-05-2011 om 07:01

Cobi

Duidelijk Inderdaad, op die manier is het weer geneog voor een pubergrijns waarmee het probleem opgelost is waarschijnlijk, als er al een probleem is. Ik bedacht overigens dat elke puber zo'n kleine attentie vinden in zijn tas wel leuk vindt, ook zonder heimwee.

koentje

koentje

10-05-2011 om 11:15

Ik zou...

de leiding vragen dan ook een klein kadootje mee te geven voor als ze daarna , weer thuis, heimwee hebben naar het kamp?☺

koffiekwast

koffiekwast

11-05-2011 om 19:36

Grijns, koentje

... die thuiskom heimwee is ook echt veel erger....

(vooral als je de nachten ervoor gewoon even niet slaapt als kamp afscheid)
nu nog heimwee naar de kampen van vorige zomer, en deze zomer is alweer in aantocht. Krijgen we alles in het kwadraat.

Petr@

Petr@

12-05-2011 om 21:32

Haha

Ik denk dat ze zo moe thuis komen dat ze eerst een week gaan bijslapen en daarna gaan ze ook nog een week op ZoKa dus weinig tijd om heimwee te hebben ))

koffiekwast

koffiekwast

13-05-2011 om 09:29

Ja, dat dacht je maar....

... hier zorgt de oververmoeidheid voor heimwee naar kamp in kwadraat.... Tussen het bijslapen door is daar nog prima gelegenheid voor.

Maar, misschien zijn meiden daar erger in )

Sterkte

Nikus.

Nikus.

20-05-2011 om 19:12

Ik zou een

kitkatt in het washandje stoppen met een briefje: take à break, take à kitkat

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.