Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Karin

Karin

09-07-2010 om 15:24

Help! dochter arm gebroken, wat te doen in zomervakantie?

Mijn dochter van 12 heeft haar arm gebroken en zit nu na operatie met 3 pennen ingeboord.. Nu is de vakantie hier net begonnen, en na 3 weken mogen de pennen er pas uit. Ze heeft ook pijn als ze teveel doet, en is ook heel erg moe( wrsch.van de narcose en het geheel).
Ik heb nog een kind van 10, en ze zouden op kamp gaan, volgende week. De gewonde dame dus niet, en de jongste breng en haal ik elke dag, die mag dan wel naar dat kamp, anders zit ze ook maar thuis. We zouden 25 juli op vakantie met de auto naar Frankrijk, maar rond/iets later zelfs, die tijd moeten de pennen eruit. Geen idee of we dan al kunnen gaan.. Wat doe je de hele zomer nu ze zo huisgebonden is? We wonen in een gehucht, er is hier niets te doen in de vakantie. Zwemmen kan al niet, vriendin gaat morgen op vakantie. Oef, ik krijg het er fig. warm van. Man moet elke dag werken en ik ben dus ook nu de komende weken in huis. Ik probeer het zo gezellig mogelijk te maken maar ja. Tv en computer is wat ze kan doen, of lezen. Hoe komen we die weken door? Wat kun je dan nog wel doen met een tiener van 12?
Wie helpt, denkt mee? Ideeen voor moeder en kind graag!
Karin


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Maxime.M

Maxime.M

09-07-2010 om 16:20

Wat ideetjes

-dvd-tjes kijken
-badje in de tuin (water ongeveer 20-30 cm zodat arm niet nat kan worden) met parasol er boven, kan ze zo nu en dan even dippen.
-veel logeetjes uitnodigen (uiteraard om beurten, zodat ze wat aanloop heeft)
-boeken uit de bieb halen of wat nieuwe boeken kopen bij bol.com (mijn dochter is dol op de Twilight serie)
-met de auto op pad naar een museum/tentoonstelling o.i.d (als ze wat minder moe is)

Verder is mijn inspiratie nu ook even op.

Maxime

Camping dichtbij

Tentje, camping in de buurt, liefst een waar leeftijdgenootjes rondhangen. Meestal is dat voldoende. Zelf een boek meenemen en hopen dat het weer zo blijft.

Tsjor

Astrid

Astrid

09-07-2010 om 23:14

Je kan toch nog best veel?

Ik zou er niet te moeilijk over doen. Als ik naar mijn kinderen kijk zouden ze bijna alles kunnen doen wat ze normaal in de vakantie ook zouden doen. Behalve zwemmen dan. Ik zou als het enigszins kan ook gewoon op vakantie gaan.

In heb vroeger tussen mijn 10e en 15e meerdere jaren in de zomer in een gipscorset gelopen. En dat is dan van nek tot heup en dat 3 maanden lang. Ik deed eigenlijk ook gewoon alles en we gingen gewoon op vakantie.

Janeway

Janeway

10-07-2010 om 00:10

Jeetje ook sneu

Hoi,
Naar voor je dochter zo voor de vakantie. Onze zoon brak ik april zijn arm en pas van de week zijn de pennen verwijderd, dit omdat er een al vanzelf uit kwam, anders hadden ze nog mogen blijven zitten tot na onze vakantie..Nu mag zoon dus ook niet zwemmen want de hechtingen ed. Ook moet hij zijn gips weer hele dagen om (hij had afneembaar gips) En is zwemmen natuurlijk ook lastig..
Steken de pennen bij je dochter uit de huid? Anders zou je evt kunnen kiezen om ze er wat langer in te laten zitten. Hier hebben de pennen 3 maanden gezeten. Maar de breuk genas niet zo heel goed. Met die pennen kon hij alles en mocht evt wel weer zwemmen, maar hij had inmiddels al afneembaar gips.
Wat je met je dochter kan doen. Museum iets wat ze interesseert, dagje strand.
Succes met dr

☼Désirée☼

☼Désirée☼

10-07-2010 om 21:01

Pennen langer laten zitten?

Moeten die pennen er persee uit? Onze dochter heeft vorig jaar pennen gekregen bij operatie na gebroken enkel. Maar die zitten er nog gewoon in, zolang ze geen last van heeft laten we ze zitten!!
succes!!

Paal

Paal

11-07-2010 om 14:01

Zwemmen kan wel

Dochter had ook ooit arm in het gips. Bij de UMU verkopen ze van die zakken die bovenaan volledig afsluiten. Zwemmen was geen probleem. Nou ja, in het zwembad zijn, echt zwemmen kan niet, maar je kan wel met je arm in het water!
Kosten geloof ik 10 euro en is herbruikbaar.
Umu of UMA of zo. Apotheek weet het vast, en anders, mail maar ik heb nog.

olla

olla

12-07-2010 om 01:32

Idee

dochter die een paar jaar geleden hetzelfde had heeft toch een prima vakantie gehad met als enig ding dat ze niet kon zwemmen. Musea bezocht zoals Nemo in Amsterdam. Papegaaiencentrum in Oerle, dierentuin en stedentripjes werden als heel leuk ontvangen. Dochter is ook gewoon naar kamp gegaan waar het ongeluk gebeurde en heeft nog een geweldige week gehad, al kon ze niet op een pony zitten(ponykamp).

Fibreglass?

Hier gipsen we alle kinderen in fibreglass 'gips' met een goretex onderlaag - kunnen ze alles mee, van zwemmen, tot surfen tot skien/snowboarden.
weet niet hoe het zit met pennen, inderdaad, steken ze door de huid heen? of intern... in dat geval zou ik eens informeren bij het ziekenhuis naar deze oplossing!

Pelle

nee natuurlijk kan je niet gaan zwemmen als er nog wonden zitten, maar voor een geopereerde breuk die goed geheeld is (meestal na een week) wel degelijk fibreglass - reden waarom het niet in nederland gebruikt wordt? geen idee, wellicht omdat het hardstikke duur is (mensen betalen bij ons 25 dollar = een euro of 15) in tegenstelling tot 5 dollar voor een gewone gips... maar ja, als je daarmee je kind (of jezelf haha) de vrijheid van zwemmen en skieen/snowboarden kunt geven...

Afleiding

Afleiding is inderdaad het toverwoord.

Maar als je kind net geopereerd is moet ze eerst even bij komen en zou ik ook geen reis richting Frankrijk ondernemen.

Mijn dochter brak vorig jaar haar arm tijdens vakantie in het buitenland. Daaaaag zwembad, want zwemgips ging niet en een hoes was niet voorhanden. En trouwens, kind had eerste paar dagen best pijn eraan. We hebben ervoor gekozen om niet naar huis te gaan. Want dat was ten eerste een klere-end rijden en ten tweede: is het beter voor je arm om naar huis te gaan? Nee, en dat vond dochterlief zeker ook niet.

We hebben toen afleiding gezocht op de camping zelf, er werd toen veel voor de kids gedaan. Dagje rust en een dagje erop uit. Dat ging heel goed en gelukkig waren er ook een paar kids die graag met haar wilden spelen en het zwembad er voor opgaven. Dat vond ik toen ontzettend lief van die kids.

Je kind moet even wennen aan de nieuwe situatie en de pijn moet even wat minderen. Misschien heeft ze zelf nu ook helemaal geen zin om iets te doen. Maar na een weekje gaat het vast al een stuk beter en zou ik zeker nog lekker weg gaan.

Waarom ga je niet in de buurt weg zodat je tussendoor naar het ziekenhuis kunt gaan? Dan ben je toch lekker op vakantie, afleiding genoeg en ook goed voor de rest van het gezin.

Natuurlijk is het even een domper, maar voor je het weet gaat alles weer zijn gewone gangetje. Moet je kijken wat je kind binnen twee weken alweer doet met zo'n arm. Moet je soms maar even je hoofd de andere kant op draaien, hahahaha!

Succes met alles, en bovenal: hopelijk hebben jullie toch nog een leuke vakantie. Beterschap voor je dochter!

Karin heeft zelf ook afleiding gevonden?

Want ik ze haar niet meer terug in dit draadje.

Ben benieuwd eigenlijk, want volgens mij loopt zoiets wel los weet ik uitervaring.

Life goes on, ook met een gebroken arm.

Nou, fraai is dat

Mooie adviezen gegeven, opbeurend materiaal aangeboden en de persoon in kwestie reageert niet eens.

Ze zal inmiddels met vakantie zijn vermoed ik, maar wel jammer dat Karin niet even heeft laten weten hoe het met dochterlief gaat.

Puh.

Foei, die Karin.

Maar ach, misschien zien we vandaag nog een gezellig antwoordje met veel dankbetuigingen, dat het allemaal reuze meeviel, dat de wereld niet ophoudt na een gegipste en gespieste arm en dat onze tips reuze nuttig waren.

Zoiets?

rab

rab

22-07-2010 om 22:12

Volledig ot

het gebeurt mij aan de lopende band dat ik een vraag stel en niet eens antwoord krijg(heb wisselende nicknames dus blijft een vreemde eend ook al kom ik hier al 10 jaar) dus ik vind het nu wel grappig dat jullie, ook oudgedienden, het al vervelend vinden dat je geen bedankje krijgt voor het geven van jullie antwoord.

Maar dit is voer voor een ander topic.....

rab

rab

22-07-2010 om 23:40

Nogmaals ot en sorry voor de vervuiling

Pelle, het is ook niet gericht op een enkele persoon, hetgeen ik schreef. Ik merk dat als je hier geen regelmatig gezien gast bent(al ben ik dat wel maar dan niet als dusdanig herkenbaar, ik zit nu ook ineens te denken dat ik al in dit topic sta onder een andere naam..oeps) je toch al snel opzij geschoven wordt.
En nu kan ik wel zeggen dat het niet aan mijn schrijfstijl kan liggen en jij kan dan zeggen dat het dat wel is maar dat is iets waar we toch nooit uit zouden komen.

Het is al vaker gezegd door anderen, het zijn niet alleen mijn onderbuik gevoelens.
Op vreemde eenden in de bijt wordt doorgaans heel anders gereageerd, als er dan wel gereageerd wordt.

Geen herkenning (ot)

Rab, ik herken dat eigenlijk niet zo.

Ik ben erg benieuwd hoe het met de dochter van Karin verder is gegaan, of ze nog iets met onze tips kon, maar vooral hoe het met haar gaat. Als iemand een dergelijk draadje start ben ik altijd wel benieuwd naar de afloop.

Dat vreemde eenden in de bijt doorgaans andere reacties krijgen, dat herken ik verder niet. Soms krijg ik op een draadje ook geen of nauwelijks antwoord, maar dat ligt dan vaak aan mijn specifieke vraag denk ik.

Maar uit nieuwsgierigheid: waarom gebruik jij op dit forum dan verschillende nicknames? Ik kan me voorstellen dat wanneer iets echt heel prive is dat je even je nick veranderd, maar ik heb eigenlijk altijd dezelfde nick. Ik denk dat je zo ook integreert in een forum als deelnemer. Dan heb je soms nog meer praatstof met elkaar. Verschillende nicks op dit forum terwijl het steeds dezelfde persoon is, daar krijg ik toch een raar gevoel bij. Dus ik ben benieuwd waarom je dat dan doet. Je kunt nl. in je postings ook wat minder gedetailleerd zijn wanneer je bang bent voor herkenning.

Groet, Moppeke

Puck

Puck

23-07-2010 om 09:47

Deels herkenning

Leuke wending krijgt dit draadje. Maar ach, als Karin toch niet meer reageert kan dat ook best toch? Ik reageer op mensen die ik goed ken, bijv irl, toch wel wat anders dan op mensen die ik net ken. Maar niet in de zin dat ik tegen "vreemde eenden" minder vriendelijk ben ofzo. Naar mensen die ik niet goed ken (en dat is uiteraard het overgrote deel van het forum) reageer ik (of probeer dat te doen) zoals je tegen ieder mens normaal gesproken zou reageren: gewoon vriendelijk antwoord geven op de vraag en geinteresseerd zijn. De mensen die ik beter ken ben ik soms wat vrijer tegen, maak cynische grapjes, soms een opmerking die alleen de ander kan begrijpen, etc. Maar dat is volgens mij precies het omgekeerde als wat ik uit jouw posting proef: dat vreemde eenden minder vriendelijk behandeld worden dan de oudgedienden?

rab

rab

23-07-2010 om 23:12

Moppeke

Waarom ik verschillende nicks gebruik? Omdat ik absoluut wil voorkomen dat vriendinnen/zusjes/noem maar op meelezen en mij herkennen in een vraag want ik vind dat niks wat ik hier op het forum schrijf iemand iets aan gaat. Ik wel net wél gedetailleerd een vraag kunnen stellen zonder meteen te moeten denken dat er iemand over mijn schouder meekijkt.
Besef jij, en anderen, wel hoe herkenbaar iedereen hier is na een aantal jaren meeschrijven? Ik heb echt het idee, en dan heb ik jullie nog nooit gezien, dat ik jullie heel goed ken, en dat alleen al door alle info die in dit forum neergeschreven wordt. Waarschijnlijk vinden jullie dat helemaal niet vervelend maar ik zou dat dus wel heel erg vervelend vinden!

Deze week was er een draadje waarin naar boven kwam dat er toch mensen denken dat dit forum niet openbaar is. Die forumleden voelen zich dus heel beschermd tijdens hun schrijven wat natuurlijk niet zo is. Daar stond ik dan weer van te kijken.

Hetgeen ik in de vorige postings aangaf betreft ook niet alleen het starten van een nieuw draadje maar ook het tussentijds reageren. Als "bekende" forummer wordt er niet snel aan je voorbij gegaan, terwijl je dat duidelijk wel merkt met onbekende forumschrijvers. Ik kan dat ook niet afdwingen, het wordt steeds meer een ons kent ons forum maar ik vind het wel jammer.

Maar vertel jij dan eens waarom je daar een raar gevoel bij krijgt en wat voor gevoel dat dan is?

rab

rab

23-07-2010 om 23:23

Puck

Ik denk dat dat ook prima is, zoals jij het omschrijft. Natuurlijk ben je losser met mensen waarvan je een beetje weet wie er achter schuilt maar uiteindelijk is dit forum er toch in de eerste plaats voor iedereen die een vraag wil stellen over iets wat hem of haar op dat moment bezighoudt. Maar heel vaak voelt het als genegeerd worden en daar baal ik dan wel weer van. Ik wil me niet herkenbaar maken door een vaste nick te gaan gebruiken en gebruik daarom zo goed als ieder keer een andere. Ik ken teveel mensen die ook op allerlei forums rondstruinen en na een tijd schrijven wordt je vanzelf herkenbaar(der).

Dus het is niet zozeer wat jij omschrijft als "niet vriendelijk" maar genegeerd worden voelt toch ook niet echt vriendelijk. En natuurlijk hoeft niet iedereen zich aangesproken te voelen maar het zou fijn zijn als mensen zich wat bewuster worden van hun forumgedrag.

PS: Sorry Karin, dit was niet helemaal de bedoeling maar ik hoop dat je genoeg info hebt kunnen halen uit alle vorige postings.

Puck

Puck

24-07-2010 om 09:27

Rab

Dat genegeerd worden dat herken ik helemaal niet. Ik struin tochbehoorlijk op het forum en ik kom echt nauwelijks draadjes tegen waar niet op gereageerd wordt. Soms zijn het korte draadjes, maar dat er eendraadje (bijna) genegeerd wordt dat herken ik helemaal niet. Nu kom ik ook niet in alle rubrieken dus misschien heb jij het wel over die rubrieken (dat kan jij goed beoordelen, want ik moet wel zeer herkenbaar zijn). Een enkel keertje gebruik ik een gelegenheidsnick en let er dan ook op dat ik mijn schrijfstijl echt verander en dan heb ik toch ook echt niet het idee dat er anders op me gereageerd wordt.

rab

rab

24-07-2010 om 17:05

Pelle

Het klopt Pelle, dat dat niet het draadje is waarin ik het meest te vinden ben.

Het probleem is dat de draadjes waarin ik reageer altijd(!) over mijn kinderen gaan. Ik schrijf hier op het forum mee sinds ik kinderen heb in de leeftijd waar voor mij de vragen kwamen. Ik heb dan ook altijd veel uit de al geschreven info kunnen halen. Ik lees dan ook meer dan dat ik schrijf.

De draadjes in 'gezellig', huis tuin en keuken, echtscheiding' gaan aan mij voorbij, daar schrijf ik nooit in.

rab

rab

24-07-2010 om 17:29

Cobi

Allereerst begrijp ík niet waar jij het over hebt, daar ik niet degene ben die hier voor de zoveelste keer over begint, om jou maar even te quoten. Maar het blijkt dus dat er meer mensen zijn die zich hierover al hebben uitgelaten?

Waarom ik 10 jaar op een forum rond blijf hangen? (Ik zal het nog erger maken; volgens mij zijn het nog wel een paar jaar meer). Ik meen toch echt dat dit forum bedoeld is om ouders die vragen hebben over zaken die hen bezighouden verder te helpen. Correct me if i'm wrong. Dat is dan ook waarom ik hier al zolang kom, ik haal veel info uit de geschreven draadjes, ook al schrijf ik daar niet in mee. Ik heb helemaal niet "zoveel negatieve bijgedachten" zoals jij dat denkt. Ik heb er één en welke dat is heb ik al eerder gezegd.

Cobi, stel nou dat ik het wél alleen maar over mijn etterende aambeien, de bingoverslaving en mijn lesbische gevoelens wil hebben, vind je het dan nog steeds vreemd dat ik steeds een wisselend nick neem? Jij(en ook anderen) moeten begrijpen dat ik alleen maar op het oudersonline forum kom voor de dingen waarvan ik vind dat daar best discreet mee omgegaan mag worden. Zou ik daarvoor steeds dezelfde nick gebruiken dan zou ik me daar heel ongemakkelijk onder voelen omdat jij wel begrijpt dat de kans heel groot is dat je collega/nichtje/vriendin ook in het forum meeleest en dan meteen weet dat ik , wat zullen we eens nemen als voorbeeld, lesbische gevoelens heb voor de buurvrouw, wat mijn leven er dan ook niet gemakkelijk op zou maken.
Dat jij daar geen problemen mee hebt misschien kan ik dan weer niet begrijpen. Voor luchtige zaken zoals geschreven worden in bv Gezellig heb ik mijn familie, vrienden en vriendinnen, voor zulke uitwisselingen heb ik OudersOnline nooit bezocht.

Maar ga nu maar eens bij jezelf te rade, misschien merk jij dat jij ook denkt bij een topic of draadje waarin gereageert wordt daar Rab denkt: geen zin in, who's next?

rab

rab

24-07-2010 om 18:35

Pelle

Pelle, het is natuurlijk ook niet zo dat hetgeen ik zei(het vaak negeren van een onbekende naam) altijd voorkomt maar het komt wel vaak voor.
Die aambeien waren ook maar een grapje. Ik schrijf zo goed als altijd over mijn kinderen, met aambeien ga ik liever naar de dokter.
Het gaat ook niet alleen over mij als niet herkenbare schrijver, ik merk het ook bij andere nieuwe/of onherkenbare/ schrijvers.

Dat kan ja, een jaartje erbij optellen, van zoon een dochter maken(geloof zelfs dat ik dat ook wel eens doe). Maar ik kies ervoor om mezelf, en mijn kinderen, onherkenbaar te maken door een wisselende nick te nemen.
Ik kan me ook niet zo goed voorstellen wat anderen daar vervelend aan zouden moeten vinden, het gaat nogmaals niet om draadjes waar je gezellig wat tegen elkaar aan zit te kletsen. Ik zoek antwoorden op mijn vragen, niet meer dan dat. Een voorbeeld kan ik je zo snel niet geven, of wil ik eigenlijk ook liever niet geven. Ik start ook draadjes ja, het gaat om beide: draadje starten en tussentijds reageren.

tonny

tonny

24-07-2010 om 19:37

Rab

Je wilt het hier zakelijker hebben dan het in de praktijk is. Dat is het nu eenmaal niet. Wij met ons allen zijn een heleboel mensen die van alles met elkaar delen en ja, als je dan weet 'wie iemand is' dan scheelt dat.

De vergelijking met een schoolplein is al gemaakt, ook daar weet je ongeveer wie er rondlopen.
Wat jij wilt is elke dag een ander schoolplein op lopen en daar weer blanco met mensen in gesprek gaan. Dat kan ook, maar is wel erg vermoeiend, steeds opnieuw beginnen.

Zoals je zult weten als je hier al heel lang komt, ben ik er ook al heel lang. Omdat ik merkte dat ik teveel tijd ging steken in 'hier' heb ik laatst een soort van afscheid genomen - nou ja, niet helemaal gelukt dus, het is hier toch te plezierig.
En dat mensen van alles van me weten, vind ik best, ik zie het probleem niet en ben me ervan bewust wat ik hier opschrijf. Heb ook tien jaar lang een column in een blad geschreven, onder eigen naam, onder andere over mijn eigen kinderen. Nu alweer lang geleden, kinderen werden te oud voor de doelgroep van het blad, maar ik geef het als illustratie.

Ik vind het prima hier niet 'blanco' rond te lopen. En voor speciale vragen heb ik nicks. Of ook als ik gewoon even niet als Tonny rond wil lopen, maar met een snor of zo. Of een hoofddoek

Tonny

rab

rab

24-07-2010 om 20:19

We zullen het afsluiten

Het heeft ook geen zin om hier een ellenlange discussie van te maken. Er zijn mensen die er anders over denken dan ik en er zijn mensen die er anders over denken dan jullie, zullen we het daar maar op houden?

Tonny, jij doet dus eigenlijk hetzelfde als ik; voor speciale vragen heb je dus ook andere nicks, dat is dus precies wat ik(en vele anderen ook, heb net even in het archief gedoken)dus ook doen, zij gebruiken voor speciale vragen nicks(ik vind mijn vragen nl speciaal genoeg onherkenbaar te willen zijn). Als ik graag in "Gezellig" ging posten dan zou ik het inderdaad heel vreemd vinden om wisselende nicks te gebruiken, daar gaat het nu net om herkenbaar zijn.
Bij mij dus niet, ik zie dit forum als vraagbaak, niet meer en niet minder. Voor mijn sociale contacten heb ik andere manieren.

Puck

Puck

24-07-2010 om 21:37

Rab, gelegenheidsnick

Rab, ik heb ook al aangegeven dat ik soms een gelegenheidsnick en ik heb echt niet gemerkt dat er dan anders of minder op me gereageerd wordt.

Tirza G.

Tirza G.

24-07-2010 om 21:50

Het is dan wel weer grappig

Dat je (Rab) constateert dat het negeren van een onbekende naam/nick "vaak" voorkomt. Blijkbaar is er dan toch iemand (jij dus) die bijhoudt op wie, wanneer en bij welke vraag er wel al dan niet gereageerd wordt.
Dus ook al word je als onbekende-nicker wellicht genegeerd (jouw aanname), er is íemand die je ziet/volgt: Rab. Ben je toch nog fijn statistiekvoer.

Wanneer overschrijd je de grens van onbekend naar bekend, bij de weg?

Tirza

Tonny ot

leuk dat je toch af en toe nog eens langs komt

rab

rab

24-07-2010 om 23:07

Huh

Ik volg je niet helemaal Tirza. Bedoel je dat je als onbekende Nick-gebruiker blij moet zijn dat IK registreer dat er niet vaak gereageerd wordt op een schrijven?
Tja, als jij van die constatering blij wordt, ik niet.
Wanneer overschrijd ik de grens? Ik denk tegenwoordig nooit meer, vroeger wilde ik nog wel vaker dezelfde naam gebruiken maar ik vind dat er al teveel aan berichtjes van mij rondwaren in het forum-archief.

Fijn weekend dames en probeer je niet te druk te maken.

Bastet

Bastet

25-07-2010 om 08:05

Tonny(ot)

Wat grappig van die column,dat wist ik niet,misschien heb ik dat dan weleens gelezen.
Bastet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.