Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
18-07-2010 om 18:25
Mijn oudste zoon gaat naar het voortgezet en krijgt een andere fiets. Deze wordt echt te klein. Gaan jullie al over tot een herenfiets? Hij rijdt nu nog steeds op 24 inch. Maar om nu nog tussenmaat 26 aan te schaffen?
Hij is gemiddeld van lengte, nu ongeveer 1.60 Dus dat moet toch kunnen op herenfiets?
Groetjes Désirée
18-07-2010 om 19:27
das helder! Dus toch morgen eens even kijken en passen of het frame niet veel te groot is...... ben benieuwd! We hebben besloten tot mooi 2de hansje om te voorkomen dat er een bak met ellende komt als er rottigheid met zn fiest wordt uitgehaald..... Op internet voor 55 euri mooie gazelle gevonden.....
groetjes Désirée
19-07-2010 om 08:39
Framemaat
Net vorige week voor oudste (1.50 m) een herenfiets gekocht. Framemaat 53 cm was met de bijgeleverde zadelpen net ietsje te hoog, maar met een ongeveerde zadelpen die iets korter was ging het prima. Een lengte van 1.60 moet dan voor een frame van 53-55 cm geen probleem opleveren.
21-07-2010 om 12:57
Zoon van 11
heeft al een jaar een herenfiets,èèn van de kleinste herenmaat 51 cm, maar wel met een laag frame; gazelle davos( city). Hierbij kun je het stuur zo verstellen dat ie dichterbij kon. Hij kon toen hij 147cm was wel bij de grond, met t zadel in de bagagedrager gezakt,zo laag. Nu heeft onze zoon wel erg lange benen, dat scheelt wel.
Ik zou niet voor een 26 inch gaan.
22-07-2010 om 09:43
26 inch
Die 26 inch doet helemaal niet ter zake, het gaat om de framemaat. Ook in herenfietsen zijn 26 inch maten te krijgen. Mijn dames(sport)fiets heeft ook 26 inch wielen.