tonny
31-03-2009 om 22:28
Het eindexamendraadje 2009
Hoe is het met jullie examenkandidaten? Gaat alles wat naar wens of is het stressen geblazen?
Hier een eindexamenkandidate VWO 6. De laatste tentamens beginnen morgen. En er staan nog negen schooldagen (geloof ik?) op de agenda voordat het centraal examen aanbreekt.
Tonny
joer
16-05-2009 om 14:05
18 juni
Jullie geven aan dat 18 juni de uitslagdag is. Ik vroeg zoon om het even na te vragen op school. Hij zei dat er nog een brief komt van school hierover.
Zoon heeft 28 mei zijn laatste examen. Dan nog wachten tot 18 juni dat is best wel lang!
Brrr... Nagelbijten...
tonny
18-05-2009 om 08:51
Oh man
rot dat ik geslapen heb vannacht! En ik voel dat zo als oneerlijk: van de examenperiodes van mijn zonen kan ik me weinig meer herinneren, wel van oudste dochter die alle zeilen moest bijzetten om te slagen.
Zou het komen omdat deze dochter die nu examen doet de jongste is? Of dat ze het enige kind in huis is?
Ze heeft vandaag Nederlands en M&O.
Nou, groeten allemaal van een ontaarde moeder 
Sterkte met de examenstress.
tonny
Brianna F
18-05-2009 om 14:25
Nederlands
Dochter heeft het examen volledig verknalt. (Haar woorden) Ze heeft de antwoorden eens op internet bekeken en nu blijkt ook nog dat ze de 3 vragen die ze later na nog heeft veranderd in eerste instantie wel goed waren. Ze doet het ook anders nooit, antwoorden nog veranderen. Laten we het toch maar op examenstress gooien.
Nu kan ze wel wat hebben, ze staat een 9, maar zonde vindt ze het wel.
abc
18-05-2009 om 20:22
Pff
Hij vond het erg moeilijk...was zelfs wat gefrustreerd erdoor. Hij wilde zo graag een 6 gemiddeld staan. Dat gaf wat meer rust. Engels en wiskunde B zijn de andere moeilijke vakken. Nu maar hopen dat het morgen goed gaat.
Duimen maar..........Succes allemaal.
Rembrand
18-05-2009 om 22:25
Morgen pas.
Hij heeft morgen Nederlands.
Hij is nu net naar bed gegaan en heeft volgens mij totaal geen stress. Ik ook niet echt trouwens.
M.
Tirza G.
18-05-2009 om 22:57
De eerste dag zit er op, Nederlands. Het was zwaar - de tekst (en samenvatting), erg veel open vragen (was ook de grootste klacht bij LAKS). Ze was er wel tevreden over en bij het nakijken via een of andere website was ze nog steeds tevreden. Morgen bio.
Woensdag wordt haar zwaarste dag, natuurkunde. Daar ziet ze erg tegenop.
Tirza
tonny
19-05-2009 om 13:07
Nederlands was moeilijk
vooral de samen te vatten tekst, vond mijn dochter. Inderdaad waren er veel meer open vragen, maar sommige waren niet zo 'open' als ze er uit zagen, eigenlijk ook meerkeuze (maar minder snel na te kijken door de corrector).
Zouden er trouwens ook docenten geklaagd hebben nu er meer nakijkwerk is? ABCD-nakijken gaat snel!
Over M&O van gistermiddag heb ik niet veel gehoord. Dochter kan altijd een van de beide keuzevakken laten vallen als dat nodig is voor de uiteindelijke resultaten, dat voelt wel relaxed.
Nu begint biologie. Ze heeft daar niet zoveel vertrouwen in, de laatste proefexamens gingen matig. We zullen zien.
Over relaxed gesproken - vanochtend is er niet veel meer geleerd, toen ik de koffiepauze aankondigde (ik was vanochtend vrij) stond mevrouw te wii-fitten.
Tonny
Rembrand
19-05-2009 om 14:04
Hij vond het wel makkelijk.
Zoonlief vond het niet echt moeilijk. Hij baalde van het feit dat ze geen zakelijke brief moesten schrijven ( veel op zitten oefenen ), maar een tekst voor een website moesten maken. Met de onderwerpen had hij ook niet veel ( opvangtehuis voor bejaarde paarden ![]()
Morgen heeft hij geschiedenis en wiskunde. Geschiedenis lijkt hem wel pittig, maar hij staat er nu een zeven voor. Voor wiskunde een acht.
M.
sus-anne
19-05-2009 om 16:10
Tonny![]()
tuurlijk gaat je dochter wii fitten,ze moet een goed conditie hebben voor haar examen ![]()
sus-anne
19-05-2009 om 18:32
Vét makkelijk![]()
vét makkelijk
roept dochter hier al 2 dagen.
morgen wiskunde,dat is haar zwakke plek.
Tirza G.
19-05-2009 om 22:01
Bio
Viel mee, moet voldoende kunnen zijn
Morgen natuurkunde, dat wordt het zwaarste vak.
Tirza
Rembrand
20-05-2009 om 08:40
Geschiedenis en wiskunde vandaag.
Geschiedenis leek hem wel pittig. ( gezien de stof die hij moest leren ).
Verder maakt hij zich echt niet druk.
M.
Brianna F
20-05-2009 om 10:08
Geschiedenis
hoopt ze beter te doen dan Nederlands afgelopen maandag. Ze had er alle vertrouwen in want het was wel iets waar ze goed voor geleerd had.
Rembrand
20-05-2009 om 12:27
Geschiedenis.
Hij vond het makkelijk en was na een uur al klaar.
Ook geen antwoorden opgeschreven. Hij klinkt zo zeker......
Kon ik dat ook maar zijn.......
M.
tonny
20-05-2009 om 13:56
Dochter kijkt alles na op internet
voor zover ze haar kladpapier heeft meegenomen (dat mag alleen mee als je tot het eind blijft/bij het eind terugkomt om je papier te halen.
Dat je er gestresst van zou raken vindt zij onzin, want het gaat alleen om dát vak. En verder zit er behoorlijk speling in de normering, je weet niet exact hoe streng open vragen worden beoordeeld. Internet geeft niet meer dan een indicatie of het een beetje is gelukt.
Ach, wij vroeger, wij konden niks zoeken op internet, alleen elkaars antwoorden vergelijken en verder geduld oefenen
En dat moeten deze examenkandidaten toch ook, op de keeper beschouwd!
Tonny
Tirza G.
20-05-2009 om 14:34
Wel
Ja hoor, ze komt met het kladpapier naar huis en gaat het zelf nakijken. Ze rekent zo streng mogelijk, bij twijfel geeft ze zichzelf geen punt. En tot nu toe valt het mee. Ze heeft wel beide keren de volle tijd gebruikt.
Worden ze bij jullie ook zo goed verzorgd met drankjes enzo?
Tirza
Brianna F
20-05-2009 om 15:10
Meteen nakijken
Zodra ze thuis komt kijkt ze op internet naar de antwoorden.
geschiedenis ging goed, ze denkt tussen de 7 en de 9, ligt aan de norm en de open vragen.
joer
20-05-2009 om 17:07
Ik wel.. hij niet..
Degene die elke dag even op www.examen.nl kijkt ben ik.
Lees ook even op het forum en roep dan naar zoon: Ze vonden allemaal geschiedenis vmbo hartstikke moeilijk!
We kijken wel even samen vluchtig de A B C D vragen na maar niet de open vragen. En ook doen we geen punten tellen en scores berekenen.
Verder zit ik met een knoop in mijn maag en is zoon erg rustig. Verder vertelt hij erg weinig terwijl ik juist veel wil weten.
Gelukkig zit de eerste week erop. Volgende week nog 3 dagen en dan vanaf 28 mei vakantie!!! (of toch nog een her?)
Groeten JOER.
joer
20-05-2009 om 17:10
Ook zo leuk..
Zoon had vanmiddag van 13.30 tot 15.30 wiskunde.
Kom ik om 15.00 thuis zit hij al prinsheerlijk op de bank.
Ja, ik was al klaar en ben maar weg gegaan.
Moest je niet nog even.... Nee hoor
Tirza G.
20-05-2009 om 20:26
Natuurkunde
ging but. Helaas. Ze schat tussen de 1 en de 3. Boos en verdrietig. Gelukkig zakte dat na een uurtje, ze is nu naar een vriendin (vorig jaar geslaagd) even enorm filmpje kijken en chocola eten. Daar heb je meer aan dan aan je moeder
Tirza
tonny
20-05-2009 om 20:33
Natuurkunde
ging hier aardig. Maar ja dat mag ook wel na een examentraining van drie dagen...
Wat nakijken betreft struint ze meteen naar de PC, ook al is ze al laat voor haar middagkrantenwijk: eerst kijken of het wat is geworden.
Vervelend Tirza! Misschien valt het nog mee?
Thee/koffie krijgen ze hier wel. Niks gehoord over bedrijfsongevallen.
Hier nog 4 examens te gaan, de laatste na Pinksteren.
Tonny
reina
20-05-2009 om 20:57
Even
Even alle ouders die net zo hard zweten als hun kinders sterkte wensen, even een paar dagen rust...
Plien
20-05-2009 om 22:32
Tirza
Oei, ik voel mee met je dochter. Zelf ooit gezakt op dat *&^%$# vak en gewenst dat ik het nooit had gekozen. Sterkte, hopelijk stond ze er goed genoeg voor om dit punt te compenseren.
Damajo@
21-05-2009 om 00:13
Het lijkt wel of
..alsof IK de HAVO moet doen. Dat was het hele jaar al zo trouwens.
Nu is hij wel wat ijveriger de laatste weken. Geschiedenis ging goed. Wiskunde niet zo,veel vragen waar hij helemaal verbijsterd over was, maar dat schijnen er meer te vinden.
Tirza G.
26-05-2009 om 15:53
Nog niet
Jessica5, niet te vroeg juichen denk ik
De normering (en puntenbijtelling) van de eindexamens is nog niet definitief. Op laks.nl en eindexamen.nu staat er nog helemaal niets over.
Tirza
Rembrand
26-05-2009 om 19:50
Engels.
Hij vond het peanuts.
Morgen economie. Hij staat er een acht voor en verwacht geen problemen.
Dan nog aardrijkskunde en dan zit het er op voor hem.
M.
tonny
26-05-2009 om 21:30
Scheikunde...
... werd niet veel vandaag. 'Ik heb gewoon geen scheikundig gevoel' verzuchtte dochter, 'en straks kom ik net wat tekort voor een voldoende.'
Is nu al naar bed na de voorbije wilde onweersnacht. En ik denk dat ik ook vroeg ga.
Tonny
Tirza G.
26-05-2009 om 23:09
Hier ook
Scheikunde. En ze was tevreden. En wat denk je? Een vraag over kunstvoeding, reclame voor Numico. Ze heeft overwogen de vraag te boycotten, maar heeft gekozen voor haar eigen cijfer ipv voor de goede zaak
Donderdag Engels, volgende week nog twee en dan is ze klaar!
Tirza
Rembrand
26-05-2009 om 23:18
Tirza.
Ik heb binnen mijn cluppie van twee leden hetzelfde verhaal gehoord. Ze gaan er actie over ondernemen. Er is inmiddels door één kind een klacht over naar het LAKS gegaan.
M.