Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Natalie

Natalie

16-08-2012 om 12:24

Hoe gaan jullie om met pubers?

Hallo allemaal,
Ik ben een gescheiden moeder van 2 dochters van 6 en 10 jaar. Ik heb dus weinig ervaring met pubers. Sinds kort heb ik een heel lieve vriend. Hij is gescheiden vader van 3 pubers (13, 15, en 18 jaar). Zijn oudste (dochter) en jongste (zoon)wonen bij hun vader en de middelste van 15 woont bij haar moeder. Mijn vriend en zijn kinderen hebben al best veel meegemaakt met hun ex-vrouw/moeder. Mijn vriend lag nog in scheiding, toen wij een relatie kregen. Op zich kan ik best goed met zijn kinderen overweg. Ze zeggen mij ook heel aardig te vinden, maar het lijkt toch wel dat ze op een of andere manier jaloers zijn op de aandacht die hun vader aan mij besteedt. Hij doet echt zijn best zijn aandacht over ons te verdelen, maar ze worden regelmatig boos, als zij vinden dat hun vader te veel met mij op trekt. Afgelopen zaterdag waren mijn vriend in ik bijvoorbeeld de hele dag weg met de trein. Hij had geld neergelegd voor zijn kinderen om eten te halen en gezegd dat hij met eten niet thuis zou zijn. Meteen om 19.00 uur, toen wij in een restaurant nog aan de koffie en thee zaten, kreeg hij een sms van zijn oudste dochter met de vraag waarom hij nog niet thuis was. Achteraf bleken ze allebei boos te zijn, omdat hij volgens hun zo laat thuis was. Zo gaat dat de laatste tijd steeds vaker. Voor mijn vriend is het heel frustrerend. Hij probeert het zijn kinderen steeds meer naar hun zin te maken, waardoor wij elkaar steeds minder zien. Ik accepteer het allemaal maar, omdat ik weet dat hij het er best moeilijk mee heeft. En dan wil ik het hem niet nóg moeilijker maken, door ook aan hem te gaan trekken. Ook hij lijkt niet meer zo vrolijk te zijn als hij bij mij is, waardoor ik het gevoel heb dat zijn gevoelens voor mij weer minder worden. Nou ben ik zelf ook wel een heel onzeker type, dus ik maak mij misschien ook druk om niets. Want dat hij minder enthousi