Angela67
11-07-2013 om 10:42
Hoe 'georganiseerd' blijven op kamp?
hoi,
mijn oudste zoon wilde eigenlijk niet meer op kamp (scouting), zei hij, in halve tranen, omdat hij altijd alles kwijt is en zich overdag zorgen maakt dat hij in het donker niets kan vinden en zich altijd moet haasten als ze een activiteit gaan doen om z'n spullen te zoeken die hij dan niet kan vinden en dan is het plezier van de activiteit al weer bijna weg etc etc.
Ik was zo blij dat hij zelf kon verwoorden wat 'm dwars zat dus nu hebben we een stappenplannetje gemaakt met elkaar, waaronder 'definieer je probleem' en daarna 'wat is een goede oplossing' en 'voer oplossing uit'.
Het gebrek aan executieve vaardigheden uit zich bij hem vooral in 'overzicht' en 'rust' nodig hebben want als hij dat kan bereiken dan is hij slim en handig en creatief.
Nu zou ik willen vragen of er iemand is die handige 'tas'tips heeft, hoe houd je je spullen gescheiden van elkaar, maar ook zonder ze uit het oog te verliezen.
Ik heb hem voorgesteld dat hij de komende dagen z'n spullen in ieder geval zelf een aantal keren in- en uitpakt zodat hij goed weet wat hij bij zich heeft en waar het zit. Normaliter doet hij dat maar 1 keer, maar herhaling zal hier hopelijk helpen. Ook heb ik hem voorgesteld om bij daglicht elke dag of om de dag gedurende het kamp de boel even opnieuw in z'n tas te doen, dus vieze was bij vieze was, sokken/ondergoed in zijvak, dat soort dingen. Dus tijdens het kamp niet in paniek raken en denken dat de hele week verloren is als je een broek niet kunt vinden, bij daglicht gaat het vast wel lukken.
Hij wilde zelf een constructie maken met stokken die je in een 'kubus' constructie aan elkaar zet met lappen stof er tussen waar hij dan z'n spullen op kon leggen . Of zo'n vakkensysteem in je tas maken met stukken karton . . .
Maar goed: tas-inpak-overzicht systeem-idee, iemand? Wat zou hem kunnen helpen gedurende die week?
Alvast bedankt,
groet,
Angela

P
12-07-2013 om 19:48
Okee
Ik bedoelde het niet bot, het was gewoon een vraag want ik vind het serieus niet handig om een ingepakte tas aan je kind mee te geven.
Sorry, sorry sorry voor mijn botheid.
Ik zal mijn leven eens gaan beteren maar na vijf/zes jaar nog willen dat ik mijn hoofdletters verander doe ik gewoon niet. Die discussie hebben we hier al te vaak gehad. Ik schreeuw er niet mee maar benadruk er mee. Ik kan er ook niets aan doen dat je dat hier niet met een kleurtje kan doen.
Kunnen we weer terug naar de discussie?

:)
13-07-2013 om 00:18
Zomaar een tip (ot)
Ipv hoofdletters te gebruiken voor benadrukken vind ik zelf lage streepjes wel ok werken. Dus: "Hoe dacht _jij_ daarover?" Maar eigenlijk gaat mijn voorkeur naar een zinsopbouw die die dingen allemaal niet nodig heeft, indien mogelijk.
Enfin, P, je zegt dat je het niet gaat veranderen maar wilde het toch even kwijt.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kaaskopje
13-07-2013 om 00:21
De nederlandse taal
heeft daar toch een oplossing voor? Waaróm? Dáárom!

:)
13-07-2013 om 17:18
Wérkt dat dan op dit forum? Dacht altijd van niet
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

judiths mama
16-07-2013 om 11:07
Had even een paar dagen niet gekeken en de vraag van P gemist. Dochter heeft wel degelijk ernaast gestaan en meegeholpen toen ik de tas inpakte. Ze was ook nog maar 8, eerste keer voor een week weg, dat zal allemaal meegespeeld hebben. Ook had de leiding gevraagd om alles in één grote tas te stoppen. Ik had dus een megatas waar ook matje en slaapzak in kon. Maar waar dochterlief vervolgens niks meer in kon vinden. Dat hebben we het jaar erop dus ook anders aangepakt.
Saskia

Tijgeroog
28-07-2013 om 15:43
Achterhaalde reactie
Wij gingen direct na het scoutingkamp op vakantie, en zoon (8 jaar, eerste kamp) kon dus geen grote tas meenemen, die had ik nodig voor de vakantie. De oplossing was een grote transparante bak met deksel, in plaats van een tas. Ik vond dat ook wel handig, want als je in de bak kijkt is het veel overzichtelijker dan in een weekendtas. Wel zou het handig geweest zijn om daar dan nog wat losse doorzichtige zakjes in te doen, of bakjes ofzo, om een beetje dat vakjes effect te creëren.

Marjoleine64
28-07-2013 om 20:59
Late reactie
we zijn net terug van vakantie, maar ik herken het probleem wel. Onze oplossing was altijd om inderdaad soort-bij-soort kleding in verschillende plastic zakken te stoppen, met een grote *rode* zak voor de vuile was. Altijd rood, konden ze zich nooit vergissen (die grote van Perry Sport zijn hier ideaal voor). Speciaaltjes zoals scoutingdas, zaklamp, mes etc gaan mee in de kleine rugzak die altijd op looptochten en activiteiten meegaat. En juist wel alles bij elkaar (incl matje en slaapzak) in één grote (slappe) plunjetas met zo'n grote rits bovenop, als dan matje en slaapzak eruit zijn heb je een grote half lege tas over waarin het makkelijk zoeken is. Ik liet altijd de jongens zelf eerst alles klaarleggen, daarna controleerden we het samen en pakten we het samen in de tas. Uiteraard kunnen ze nog steeds wel eens iets niets vinden, afgelopen zomerkamp was oudste (15, jongste van de vijf man sterke Rowan groep) zijn pyamabroek kwijt de laatste nacht. En tijdens een 2-daagse hike zijn enige droge paar sokken... Beiden bleken onderin zijn slaapzak te zitten.
Marjoleine
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.