Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Hoe kan je de ondertiteling weg laten bij de tv?

Onze zoon moet extra Engels oefenen, dit kan bv door BBC te kijken maar ook gewone zenders als we de ondertiteling afdekken, ik dacht dat dit via teletekst kon, maar kon gisteren niets vinden, wie weet hoe dit moet?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Merel

Merel

18-12-2012 om 15:17

Jaa

Jee dat is een tijd geleden, maar dat kon ja. Je kon toch een zwarte balk activeren? Ik deed dat wel eens bij spelletjes op tv waarbij ze dan onderin het antwoord lieten zien (wat ik dan ook niet wilde zien om leuk mee te kunnen doen) ik zal eens kijken of ik het hier nog op de teletekst kan vinden, is wel heeeel lang geleden hoor.

Merel

Merel

18-12-2012 om 15:27

Gezocht

Ik heb even voor je meegezocht en het schijnt echt iets van vroeger te zijn, teletekst 451, maar die pagina bestaat niet meer. Iemand dacht lollig te zijn en schreef 'ach dan plak je gewoon schilderstape over de ondertiteling heen' maar dat is toch eigenlijk niet zo'n slecht idee? Licht er misschien wel aan wat voor 'n scherm je hebt. Ik heb nog een oude grote tv met glazen beeldbuis, weet niet of het op ander materiaal zou durven, maar een kartonnetje ervoor zetten of iets maken dat je aan de onderzijde kan vast klemmen ofzo werkt natuurlijk ook.

Merel

Merel

18-12-2012 om 15:28

Foutje

Jammer dat je geen schrijffoutjes kan verbeteren maar het is natuurlijk. "Ligt er misschien wel aan...." ipv Licht

P

P

18-12-2012 om 15:55

Beter is het om

dus wel naar de BBC te kijken maar dan MET de Engelse ondertiteling!

Bbc

Ligt het aan mijn tv-provider of heeft iedereen tegenwoordig ondertiteling bij de BBC? Vreselijk storend bij liveprogramma's, het loopt altijd een paar zinnen achter bij het gesprokene. Niet handig als je je engels wil opkrikken.

skik

Merel

Merel

18-12-2012 om 16:30

Dat heb ik niet

Nee Skik, ik heb geen ondertiteling als ik bbc kijk. Wat gek, misschien kan je het ergens uitschakelen? Want het is inderdaad wel ergerlijk als het achterloopt. Om even in te haken op P; je zou dan ook eventueel een leuke dvd kunnen kijken en dan de engelse ondertiteling aan kunnen zetten. Of inderdaad dus de bbc met ondertiteling, maar dan moet ie niet achterlopen zoals bij Skik.

Marit

Marit

20-12-2012 om 14:11

Afplakken

Gewoon een stuk paper onderaan plakken.

Succes,
Marit

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Rob

Rob

21-12-2012 om 19:57

Via afstandsbediening

Als je digitale tv kijkt kan je via het menu van je decoder of instellingen in je tv de ondertiteling aan en uit zetten. Ook bij de BBC. Vaak staat deze op auto of aan waarbij dan altijd de ondertitels het doen als het wordt uitgezonden. Zoals bij BBC

Rob

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.