Rebekka
14-03-2009 om 09:46
Hoe laat mag dochter van 13 jaar op zaterdagavond thuis komen?
Uiteraard ieder z'n eigen mening en maatstaf, maar toch een gemiddelde zou ik graag willen weten. Onze dochter van 13 jaar oud (met een broer van bijna 17 die natuurlijke veeeel mee mag in haar ogen), wil natuurlijk 'lol' maken met vriendinnen en dat mag, (gaat bij haar vriendin thuis en loopt ook 's-avonds buiten met een groepje Maar hoe laat moet ze dan thuis zijn op zaterdagavond?
Willen jullie je mening aan mij laten weten?
Alvast bedankt

rosa
14-03-2009 om 13:37
Half 11
Het komt hier niet zo vaak voor, meestal loopt het dan uit in logeren en dat vind ik prima, maar ik vind half 11, 11 uur 'op bezoek' wel mooi geweest.
Niet dat ze dan thuis naar bed moet, want ze gaat regelmatig pas om half 1 (op zaterdag), maar ze moet fietsen en tot 11 is gevoelsmatig anders dan later.
rosa

branca2
14-03-2009 om 14:39
Tussen 23 uur 23.30
zou ik als tijd meegeven.Mijn zoon van 14 moet ook altijd r
ond die tijd thuis zijn vind ik een mooie tijd voor die leeftijd.

Lys Lionne
14-03-2009 om 20:49
Buiten?
Buiten hangen? Nou, dacht het niet nee! Lol kun je binnen ook maken (leuke zolderkamer!) en als je dan echt niet met mij in één huis wil zijn met je vriendinnen, dan ga je maar in de tuin zitten. Hier komt het overigens niet eens in haar op om op zomaar 's avonds naar een vriendin te gaan hoor Maar heel soms wil ze nog wel eens naar een avondwedstrijd van de plaatselijke korfbalclub gaan en dan moet ze tussen 21.30 en 22.00 uur zijn. Streng? Vast wel, maar ik ben er gewoon nog niet aan toe dat mijn puberella de hort op is haha.....

Christientje
15-03-2009 om 09:44
22 uur
Hier een dochter van 12, die absoluut 'savonds niet buiten mag lopen. In de zomermaanden vind ik het iets anders, dan is het licht, maar wat moeten die meiden nou in het donker en de kou buiten ? Maar goed, dat even terzijde. Ik zou een tijdstip van 22 uur aanhouden. Dat is het tijdstip dat mijn dochter in bed moet liggen, in de weekenden.
Groet, Christientje

albana
15-03-2009 om 10:47
15 en
Hier een dame van 15 en die moet door de week om 9.30 maximaal thuis zijn. In het weekend is ook afhankelijk van waar ze heen gaat...feestjes zijn in de regel om 23.00 uur afgelopen. Soms om 23.30. Maar dat mag alleen als ze mét iemand meefietst die dichtbij woont en dan moet ze ook precies aangeven hoe laat ze weg fietsen (b.v. bellen als ze weg gaan) zodat wij weten dat ze onderweg zijn.Anders halen we d'r op of blijft ze slapen bij een vriendin (en halen die ouders op b.v.) Soms gaan ze naar zo'n tienerdisco 1 keer in de 2 maand) en dat duurt tot 24.00 uur...maar dan worden ze met de auto opgehaald.
Het laatste komt ze thuis als ze oppast, dan is het wel eens 1.00 uur, maar wordt ze altijd thuisgebracht. En vaak slaapt ze daar dan al op de bank.
Ik had het op d'r 13-de nooit goed gevonden, zo laat en dan ook nog op straat hangen...no-way.
groeten albana

sus-anne
15-03-2009 om 19:52
Hier
hier wordt niet buiten gehangen,15 jarige mag naar vriendinnen,23.00 uur binnen zijn ( als het ver is wordt ze gehaald)op 13 jarige leeftijd werden ze op 22.00 uur opgehaald.