Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Zoë Loeffen

Zoë Loeffen

01-09-2019 om 18:40

hoe laat moet een 16jarig meisje thuis zijn ?

elke keer als ik wil gaan chillen of een feestje heb moet het altijd aan bod komen de tijd dat ik thuis moet zijn, als ik ga chillen is het 12 uur thuis en voor een feestje/uitgaan 1uur thuis, maar al mijn vrienden en vriendinnen mogen voor chillen al later als 1 uur thuis zijn, er fietst ook altijd iemand of zelfs een groep mee met mij naar huis en meestal zit daar altijd wel een jongen bij, want dat willen ze ook altijd graag, maar mijn vraag is hoellaat is het een redelijke tijd om thuis te moeten zijn als ik ga chillen of voor uitgaan/feestje ?

Guera

Guera

01-09-2019 om 19:35

Doordeweek? Weekend?

Wij hebben deze tijden ook voor onze 16 jarige zoon.
Doordeweeks op schooldagen eerder.

Daniela

Daniela

01-09-2019 om 22:55

Zo laat als jouw ouders willen

Jij moet thuiskomen op de tijd dat je ouders zeggen. Wat andere zestienjarige mogen doet er niet zoveel toe.

Sproetje

Sproetje

02-09-2019 om 00:37

idd Daniela

waarom stel je de vraag als je ouders je vertellen toelaat je thuis moet zijn.

Prima tijden

Ik vind het prima tijden voor een 16-jarige. Mijn dochter heeft die tijden ook en die is 17. In het weekend dan. Doordeweeks vind ik het te laat.

Mijntje

Mijntje

02-09-2019 om 08:36

Niet voor niets

Deze afspraken zijn er vooral omdat je rekening moet houden met elkaar, als je met elkaar in een huis woont. Je ouders zijn misschien gewend niet al te laat te gaan slapen en als jij dan later thuis komt komen ze slaap tekort. Want reken maar dat er een wakker ligt tot jij veilig thuis komt. Slaaptekort is niet fijn als je moet werken. Daarbij is het - zeker als je wat ouder bent- beter om elke dag op dezelfde tijd te gaan slapen en dezelfde tijd op te staan, dan voel je je uitgeruster.
Fijn voor je vriendinnen, maar je moet rekening houden met je eigen ouders en niet met die van je vriendinnen.
Als je op jezelf gaat wonen mag je het allemaal zelf weten, maar moet je wel rekening houden met hoeveel slaap je uitgerust bent (en de buren niet stoort)

Anca

Anca

02-09-2019 om 15:55

Zelfde

Mijn zoon van 17 moet om 12 uur thuis zijn, 1 uur bij uitzondering.

Amsterdamse

Amsterdamse

02-09-2019 om 16:01

Door de week

Door de week als er school is, moeten de 15- en 17-jarige om 22 u thuis zijn en naar bed gaan.
In het weekend is er geen eindtijd. Ze appen dan rond 12 u hoe laat ze ongeveer thuis zijn.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

02-09-2019 om 17:23

Hmm

Mijn oudste ging zo weinig uit dat ik altijd alles wel best vond, mits ze veilig thuis kon komen. Voor mijn 14-jarige geldt doordeweeks tot zonsondergang, en in het weekend afhankelijk van de activiteit. Feestjes duren hooguit tot 00.00 uur, maar later zou ook mogen. Niet elke week, want ik haal nog wel.

Zus

Zus

02-09-2019 om 19:07

11.30 uur

in het weekend, tenzij schoolfeest. Doordeweeks 22.30 uur.

Vaste tijden

Hier geen vaste tijden. In overleg is veel mogelijk. Doordeweeks in principe wel rond een uur of 9-10 weer thuis (en eerder als er nog huiswerk moet worden gemaakt) maar als het een keer later wordt (bijvoorbeeld omdat ze bij iemand thuis zijn) is het ook geen probleem. 's weekends mag later wel maar veel is afhankelijk van de activiteit. Wij halen ook nog wel maar dat is dan wel zo rond 2 uur maximaal want daarna willen wij ook slapen. Later alleen bij uitzonderingen. Als ze zelfstandig veilig thuis kunnen komen (met een groep of taxi) dan mogen ze wel later thuis komen.

Dus we overleggen hierover en dan komen we er eigenlijk altijd wel uit. Wij zijn hiermee niet zo moeilijk en de kinderen zijn ook geen enorme feestbeesten dus we hebben hierover eigenlijk nooit ruzie.

niets mis mee lijkt me

Met een feest was het hier voor 16 jarigen 0.30 uur, voor de 17 jarige is het nu 1.00 uur. Op vrijdag/zaterdag 0.00 uur.
Doordeweeks 22.00 uur naar bed. 18 + mogen het zelf weten, weten wel dat we het belangrijk weten dat schoolprestaties niet onder bedtijd er onder lijden, maar maken gelukkig verstandige keuzes.

Je hebt je gewoon te houden aan de regels van je ouders, en als ik bovenstaande reacties lees is er dus niets mis mee.

SVG

SVG

03-09-2019 om 09:42

toch iets later

Mijn 16 jarige dochter gaat niet vaak uit in het weekend, maar als ze dat doet, gaan ze steeds met een groepje meisjes en slapen ze in het huis van 1 van de vriendinnen. Ze gaan uit tot max 3u. Er wordt niets gedronken, het zijn brave meisjes, er zijn geen vriendjes. Meestal wordt nog ontbeten in het huis van de vriendin en dan keren ze meiden huiswaarts. 1 meisje mag niet zo lang blijven en wordt door de ouders opgehaald rond 1u.
Dit is enkel voor het weekend (vrijdag incl.) want in de week gaan die meiden niet uit.

Het is mij niet duidelijk of je dit vraag voor week- of weekend-dagen. Dat maakt nogal een verschil. Mijn dochter gaat dan wel laat slapen maar ze zou tijdens de week helemaal niet willen/mogen uitgaan tot middernacht.

Verder: je hebt je ouders zeker al verteld dat je vrienden wat later mogen wegbijven en het heeft vooralsnog niet het resultaat opgeleverd dat jij ook langer mag blijven; dus ik weet niet goed wat je wil met de vraag hier te stellen. Je ouders gaan hun visie niet bijstellen omdat jij dat hier vraagt.

marissa

marissa

04-09-2019 om 15:00

Meid het kan nog erger

ik woon begeleid

ben 23 en moet maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, zondag om 21:30 thuis wezen en om 22:00 naar bed
en vrijdag en zaterdag om 23:00 thuiswezen en 23:30 naar bed

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.