Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Hoe maak ik mijn zoon (13) wat zelfstandiger en minder verlegen?

steenbokje_70

steenbokje_70

30-12-2014 om 12:09 Topicstarter

Update Efteling

Even een update, zoon is gisteren naar de Efteling geweest en alles is prima gegaan! Hij vond het leuk en gezellig! Van tevoren was hij 'bang' dat neef misschien alleen met zijn vriendinnen zou optrekken en de vriend van neef met zijn eigen vriendin, maar hij vond het leuk in de groep en in verschillende samenstellingen hebben ze in allerlei attracties gezeten. En nadat zoon zijn neef gezien had met zijn twee vaste vriendinnen, is hij tot de conclusie gekomen dat aan de ene kant een vriendin wel leuk is, maar aan de andere kant toch aan wel lastig!

Het oud en nieuwfeestje doen we voorlopig toch maar niet, dan blijft zoon lekker bij ons thuis. Maar ik ben blij dat ik uiteindelijk toch toegestemd heb in het Efteling-uitje en ben blij dat hij het gezellig heeft gehad!

wenda

wenda

30-12-2014 om 14:41

blijf me verbazen over dit draadje

enerzijds over de reacties van sommigen, dat een kind van 13 niet naar een feestje laten gaan waar alcohol geschonken wordt aan 13 jarigen gelijk staat aan extreem niet willen loslaten. (en dat voor dit forum!)
Anderzijds over ts zelf, die mi kansen laat liggen! Heb zelf een onzekere verlegen zoon. (Van 13 haha) Ik zou hem ook wel zelfverzekerder willen zien. Heb niet zo'n neef in de aanbieding voor hem, zo'n neef met bijbehorend leven biedt natuurlijk juist kansen de wereld voor zoon te verruimen.
Ik zou het ook eng vinden. Maar zo'n avontuur, juist bij veilige neef, kan je idd precies geven wat je wilt: een minder onzekere zoon.

Hanne.

Hanne.

30-12-2014 om 15:41

insteek

De insteek van dit draadje was 'hoe krijg ik zoon zelfstandiger en minder verlegen'. Terwijl er tegelijkertijd uitsluitend voorbeelden worden gegeven van wat kind allemaal wel wil maar niet mag. Een feestje was daar een voorbeeld van. Waren er 15 dingen wel toegestaan en alleen dit feestje niet had je denk ik andere reacties gekregen.

Verder mee eens. Ik wou dat elk onzeker kind een vriend/neef oid had om zich aan op te trekken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.