Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
scrappertje

scrappertje

04-07-2011 om 20:56

Hoe mee om te gaan?[dochter gaat eigen gang zonder iets te laten horen]

Ik heb een dochter van 15, die sinds vorig jaar bij haar vader woont. Op woensdag en om het weekend komt ze hier. Nu is het al 4x achter elkaar zo dat ze op het laatste moment op woensdag smst van ik kom niet met geen reden eigenlijk, gewoon smoesjes. Ze laat me steeds zitten met eten, ook al een paar keer met de bbq. Nou gaat me dat niet zo zeer om het eten maar vind het gewoon niet fatsoenlijk hoe ze dit nu steeds doet! Dan zegt ze dan kom ik maandag ipv woensdag, ik heb vandaag de hele dag niemand gezien en als ik haar bel of sms..geen gehoor.Ik vind dit niet kunnen en heel egoistisch! Heb haar hier al vaak op aangesproken maar ze doet gewoon waar ze zelf zin in heeft. Hoe moet ik hier mee omgaan?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Andere dingen

Mijn zoon, 15, heeft ook hele andere zaken aan zijn hoofd dan bij zijn moeder zijn. Ik zou er geen punt van maken. Houdt het iets luchtiger. Nu heb je kans dat ze express geen antwoord geeft omdat ze het gevoel heeft om zich te moeten verantwoorden. Het lijkt me heel lastig op die leeftijd om meer dan 1 huis te hebben.
Ik zou er op insteken om het leuk met haar te hebben, het duurt nog even en dan heeft ze een eigen leven en is het vaak een tijdje lastig om daar je ouders in mee te nemen. Dat is mijn advies: wees uitnodigend maar niet verplichtend.

koentje

koentje

05-07-2011 om 11:31

Zonder

verwijten proberen te praten met haar. Volgens de regels van het feedback geven; ik boodschap, zeg wat het gedrag met jou doet, maar probeer het verder bij haar te latebn. Zo voelt zij zich het meest serieus genomen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.