Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Hoe mee omgaan , dochter geschopt, geslagen.


yette schreef op 14-02-2023 om 16:49:

Goed zo! Fijn dat ze er de tijd voor namen.
Mocht je erbij blijven, dat je 'we' zegt?

Volgens mij is dat altijd met minderjarigen, of tenminste onder de 16. 

Kleinduimpje

Kleinduimpje

14-02-2023 om 17:43 Topicstarter

ze hebben niet aan dochter gevraagd iemand mee te nemen.

troelahoep schreef op 14-02-2023 om 17:39:

[..]

Volgens mij is dat altijd met minderjarigen, of tenminste onder de 16.

Bij mijn 17-jarige mocht ik er niet bij zijn. Ik werd wel zelf ook gehoord. 

Kleinduimpje

Kleinduimpje

14-02-2023 om 18:05 Topicstarter

maar wist jij het verhaal dan? Want ik was er natuurlijk zelf niet bij toen echt gebeurde.

yette schreef op 14-02-2023 om 17:57:

[..]

Bij mijn 17-jarige mocht ik er niet bij zijn. Ik werd wel zelf ook gehoord.

Ik heb een keer met mijn 15-jarige op het politiebureau gezeten voor verhoor en ik mocht erbij zijn ter ondersteuning. Toen meende ik zoiets gehoord te hebben.

Kleinduimpje schreef op 14-02-2023 om 18:05:

maar wist jij het verhaal dan? Want ik was er natuurlijk zelf niet bij toen echt gebeurde.

Ik was ook geen getuige op het moment zelf, maar kende de dader wel en kon vertellen over de impact die het gebeurde had (het ging om aanranding). Een vriend van mijn kind werd om dezelfde reden gevraagd een verklaring af te leggen. 

Kleinduimpje

Kleinduimpje

14-02-2023 om 18:30 Topicstarter

ik vond het wel interessant, veel dingen gehoord die ik echt niet wist. Ook hoe de agente met dochter omging vond ik erg goed, ze nam alle tijd (ja, dat was wel duidelijk 4 uur lang😅). Nee, echt niet zoiets van we waren het volgende nummertje. Ik had ook zoiets van, hoe doe je dat met al die aangiftes dan als je voor iedere aangifte zoveel de tijd neemt.

Kleinduimpje schreef op 14-02-2023 om 18:30:

ik vond het wel interessant, veel dingen gehoord die ik echt niet wist. Ook hoe de agente met dochter omging vond ik erg goed, ze nam alle tijd (ja, dat was wel duidelijk 4 uur lang😅). Nee, echt niet zoiets van we waren het volgende nummertje. Ik had ook zoiets van, hoe doe je dat met al die aangiftes dan als je voor iedere aangifte zoveel de tijd neemt.

De aangifte van je gestolen fiets is niet meer dan een online formulier invullen, dat is inn10 munutenngepiept, je krijgt zelfs een automatisch gegenereerd antwoord voor je verzekering. 🙄 

Flanagan schreef op 14-02-2023 om 13:42:

[..]

En ik.

Ik heb Philou na pag 10 een pb gestuurd het draadje te laten gaan vanwege hier bovengenoemde reacties. Ik was ook niet van plan in te gaan op vraag Kleinduimpje: noem 1 forummer. Maar ik laat Max88 niet als enige kop boven maaiveld uitsteken als ik er net zo in sta.

Ik lees het nu pas, maar ik ook. Philou is erg direct, ja, maar ik vond ook dat het hier heel erg van één kant bekeken werd. Philou zegt een aantal heel steekhoudende dingen maar wordt hier weggezet als 'de aanvaller' waar dan gelijk maar niks van aangenomen hoeft te worden. Ik was ook al teruggekeerd naar de meelees-stand.

Fijn dat het gelukt is met aangifte doen, hopelijk helpt dat voor dochter ook weer om de situatie wat af te hechten.

Kleinduimpje schreef op 14-02-2023 om 18:30:

ik vond het wel interessant, veel dingen gehoord die ik echt niet wist. Ook hoe de agente met dochter omging vond ik erg goed, ze nam alle tijd (ja, dat was wel duidelijk 4 uur lang😅). Nee, echt niet zoiets van we waren het volgende nummertje. Ik had ook zoiets van, hoe doe je dat met al die aangiftes dan als je voor iedere aangifte zoveel de tijd neemt.

Ik ben laatst als begeleider meegeweest met aangifte doen. Toen ruim 2 uur gezeten. Vond ik ook ruim de tijd nemen. Was met een volwassene maar daar ook ruim aandacht voor. 

Goed dat jullie aangifte hebben gedaan en dat ze jullie serieus namen. Dat geeft in ieder geval het idee aan dochter dat ze dit gedrag nooit hoeft te accepteren van iemand. 
Ik hoop dat de dader hiervan gaat leren dat gedrag consequenties heeft. 

Max88 schreef op 14-02-2023 om 12:54:

[..]

Nou sinds iedereen zwijgt: ik bijvoorbeeld, was voorzichtig ingesprongen, maar heb mezelf maar teruggetrokken toen ik zag dat het alleen een wat meelevend en ophitsend draadje werd dat maar van 1 kant belicht werd.

Ik begrijp precies wat Philou zegt en bedoelt, zo moeilijk is dat niet, ze zegt het zakelijk en feitelijk en dat is juridisch de juiste benadering. Verder onderkent ze nergens dat het niet vervelend is en geeft ze tips wat te doen.

Hé Max?? Ik snap hier echt totaal niets van. Ophitsend draadje?? En wat is er mis met meelevend??
En mij stoorde juist dat Philou zich juist níet zakelijk en feitelijk uitte. (Slachtoffergedrag etc. Hoe dan? Het is toch volkomen logisch dat je je slachtoffer voelt in deze? Iig zeker de eerste dagen. 

Kleinduimpje schreef op 14-02-2023 om 18:30:

ik vond het wel interessant, veel dingen gehoord die ik echt niet wist. Ook hoe de agente met dochter omging vond ik erg goed, ze nam alle tijd (ja, dat was wel duidelijk 4 uur lang😅). Nee, echt niet zoiets van we waren het volgende nummertje. Ik had ook zoiets van, hoe doe je dat met al die aangiftes dan als je voor iedere aangifte zoveel de tijd neemt.

Heel fijn dat er zoveel tijd voor jullie genomen is, lijkt me echt helpend voor je dochter! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.