Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
16-02-2010 om 11:25
Hoe vaak zien jullie, verliefde, pubers elkaar?
Dochter, 15 is weer smoor verliefd op eerste vriendje, hij ook op haar. 1 van de redenen waarom het toen uitging was omdat ze elkaar te vaak en te lang zagen. Er was een soort van verveling. Na een jaar zonder elkaar te zijn geweest hebben ze elkaar ruim 3 maanden geleden weer gevonden. Uit angst dat het weer fout gaat zien ze elkaar slechts 1 keer per week en dan nog maar zo'n 2 uur. Hoe doen jullie pubers dat? Hoe vaak zien ze elkaar, privé, dus niet op school en wat doen ze dan zoal?
16-02-2010 om 18:10
2-3-4 keer in de week
puber van 15 ziet een vriendje meestal 2 keer door de week een avond(ongeveer half 8-half 10/10 uur, naar gelang huiswerk is), in het weekend meestal ook nog een dag, hooguit 2.
Door de week blijven ze thuis, zitten even beneden maar meestal op eigen kamer, soms wordt er met de hond gewandeld. In het weekend bv film, feestje, met vrienden wat x-boxen, of ook gewoon thuis. Dit is dan wel een halve dag.
Ik blijf het toch moeilijk vinden die vriendjes, voel me toch altijd een beetje alsof ik visite heb waar ik ook tegen moet praten, ook al heb ik daar dan geen zin in. Daarom vind ik het ook fijner dat ze naar boven gaan.
Vroeger kwamen mijn vriendjes nooit thuis, vind dat nu wel heel anders. Ik zag ze op school of toen ik wat ouder was in het weekend tijdens het stappen, nooit ook nog eens door de week. Jullie wel?
16-02-2010 om 20:06
dochter van 14,5 (geboren in 95) ziet haar vriend 1x per week tijdens activiteit van jeugdbeweging. Af en toe een bezoekje tussendoor. Dan kijken ze wat tv of spelen een gezelschapsspel.Alleen op haar slaapkamer mag niet. Ik vind het niet gemakkelijk want ze zijn nog zo jong, maar anderzijds liever zo dan iedere maand een ander vriendje...
17-02-2010 om 15:58
Toen het vaster werd wel
Eerste vriendje hebben mijn ouders zelfs neit geweten. Half jaar verkering. Later met andere wel. Vonden ze het heel logisch dat hij elke avond kwam, maar alleen naar de kamer was uit den boze. Ben zo blij dat dat veranderd is. Ze zitten beneden en gaan naar boven. Voel ook vaak alsof ik iets moet zeggen en erbij moet blijven. Ik snap ook wel dat ze niet altijd weten wat ze moeten doen en zoenen ben je ook wel eens klaar mee toch
Dochter wil graag vaker zien, vriendje ook wel, maar omdat het zo mis is gegaan vorige keer zijn ze bang voor de verveling. Jammer, ze zijn echt gek op elkaar.
18-02-2010 om 10:20
Bijna iedere dag
Mijn dochter en haar vriend zagen elkaar iedere dag.Ze zagen elkaar niet op school.Dat is ook de reden dat het nu fout gelopen is.Mijn dochter is nog jong en had het gevoel geen tijd voor haar vriendinnen te hebben.De laatste maanden hadden ze de afspraak elkaar minder te zien,alleen op woensdag en in het week-end,maar toen was het al te laat.
Ik snap dat je dochter en haar vriendje nu bang zijn dat het om dezelfde reden fout gaat.Ze zouden op woensdag af kunnen spreken en in het week-end,maar als dochter of vriend iets met andere vrienden,viendinnen wil doen ,dat het dan geen probleem is.
Wij waren ook blij dat we op het punt kwamen dat dochter met vriend naar boven mocht.Ik had inderdaad ook het gevoel of ik iedere avond visite had.
Ik zag vroeger het ene vriendje wel door de week thuis nog en een ander vriendje weer niet.Maar ik ging al jong uit en mijn dochter nog niet,dat scheelt ook.