Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

hoe verover je een meisje als onzekere jongen

Mijn zoon, net 16, is eerder onzeker. Hij is verliefd op een meisje uit zijn klas, maar hij durft er niets mee te doen. Vraagt dan aan mij hoe hij dit moet aanpakken. Want zoals in de basisschool 'wil je het aan met mij?', dat kan niet meer. Ik raadde hem aan alvast vaak met haar te proberen praten op school.
Binnenkort is er in de buurt een feestje waar ze met verschillende klasgenoten heen gaan. Ik heb hem aangeraden haar te vragen om ook te gaan, maar ze mag van haar ouders nog niet uitgaan. Maar zelfs als ze zou komen, dan nog vraagt hij zich af wat hij op die avond dan moet. In mijn tijd draaiden ze op zo'n avond geregeld 'slows', zodat een jongen je kon uitnodigen en je dan evt tijdens de dans ook een kus kon geven, en zo raakte het aan . Maar dat is blijkbaar niet meer in de mode. Dus wie kan hem advies geven ?

Ad Hombre

Ad Hombre

25-02-2016 om 08:45

HOPLA

Lijkt me hopeloos. Geen kleinkinderen voor jou

Nee hoor Ad Hombre

Meisjes kunnen namelijk ook heel goed jongens veroveren en er zijn zat die op onzekere jongens vallen want die zijn zo schattig!

Hortensia

Hortensia

25-02-2016 om 09:03

alternatief voor slows

Brommers kiek'n.

Of bestaat dat ook al niet meer? Is het tegenwoordig e-bikes kiek'n?

Maar serieus, de enige oplossing is: blijf jezelf.

Ad Hombre

Ad Hombre

25-02-2016 om 09:08

MoederMop

"Meisjes kunnen namelijk ook heel goed jongens veroveren en er zijn zat die op onzekere jongens vallen want die zijn zo schattig!"

Een bazige schoondochter. Ook leuk!

Triva

Triva

25-02-2016 om 09:15

simpel

Hij moet haar niet veroveren, hij moet met haar praten. Hij moet aardig tegen haar doen, hij moet iets voor haar doen als dat nodig is, hij moet dingen aan haar vragen (weet jij het huiswerk voor morgen voor Engels, ook al weet hij dat zelf) zodat hij in contact komt. Dan merkt hij vanzelf of zij afstand neemt (snel het gesprek afkapt, niet wil dat hij iets doet, naar magister verwijst etc) of gewoon antwoord geeft en dingen terug vraagt.

Als dat laatste het geval is ga je een stapje verder, fiets met haar mee, vraagt of ze een keer mee wil naar een film en dan pas vraag je verkering.

eh...

zoeken naar iets alledaags om contact te krijgen.

Iets lenen, iets vragen over een les? Iets aardigs zeggen over kleding/haar/profielfoto/vakantie? Iets trakteren in de pauze? Een goede vriend erbij betrekken als bondgenoot (moet wel een echt goede vriend zijn he)
Als er eenmaal een beginnetje is en hij belangstelling voor haar toont, ziet hij vanzelf of er kansen liggen.

Van brommers kiek'n heb ik nog nooit gehoord Slowen wel, maar ik kreeg daar geen verkering van, hahaha.

eens met Triva

HOPLA

HOPLA

25-02-2016 om 09:19 Topicstarter

Triva

Daar ben ik het volledig mee eens, dit is ook wat ik hem aangeraden heb. Dankje voor de bevestiging.
Dit is nu ook wat hij doet, veel contact met haar zoeken. Maar als hij haar mee uit vraagt, zegt ze dat ze niet mag van haar ouders... Dit schijnt de waarheid te zijn, maar daarmee weet hij niet wat ze zou antwoorden als ze wel mocht hé

HOPLA

HOPLA

25-02-2016 om 09:21 Topicstarter

en eens met bromvlieg

eens met bromvlieg

Moeder

Moeder

25-02-2016 om 10:00

Sneu

Een 16-jarig meisje dat niet uit mag, zal ook wel geen vriendje mogen.

Mijntje

Mijntje

25-02-2016 om 10:22

platonisch

En anders blijft het toch lekker platonisch? Ik heb ook heerlijke onbereikbare liefdes gehad als puber. Als hij er aan toe is gaat hij vanzelf wel proberen een praatje te maken, je kan het niet afdwingen (en zeker niet als moeder)

Ik heb ook leuke liefdesbrieven gekregen in die tijd van verlegen jongens, koester ze nog steeds!

Moni

Moni

25-02-2016 om 10:27

Hij kan een uitstapje overdag bedenken

De bioscoop kan ook in de middag. Of in het weekend naar een café voor koffie en gebak.
Of hij vraagt of zij mee wil shoppen omdat hij nieuwe kleren nodig heeft.

Als ze weer zegt dat het niet mag van haar ouders, dan kan hij vragen wat ze wel mag. Of hij kan vragen of ze wel zou willen.

HOPLA

HOPLA

25-02-2016 om 10:54 Topicstarter

liefdesbrieven

Bedankt voor alle tips. Naar een café voor koffie lijkt me ook wel iets wat ze misschien wel zal mogen van haar ouders.
Liefdesbrieven zijn helaas niet meer in gebruik . Mijn dochter krijgt wel eens 'aanbiedingen' via SMS of facebook, maar dat vindt hij niet kunnen.

Liefdesbrieven

Als dat niet meer in gebruik is, is het toch heel hip en romantisch om dat gebruik nieuw leven in te blazen/

@Ad Hombre, ik kan het mijn schoonouders niet meer vragen, maar ik zal mijn man vragen of ik bazig ben, want ik heb hem aan de haak geslagen tot wederzijds genoegen (al bijna 30 jaar).

Lou

Lou

25-02-2016 om 14:40

appen

Bij mijn dochter verlopen de eerste toenaderingspogingen vaak via Whatsapp. Haar huidige vriendje vroeg: wanneer ga je ook alweer op vakantie? Terwijl ze dat net daarvoor een paar keer per dag had geappt in de groep (joehoe, twee dagen nog maar etc.) Ze moest dus enorm lachen om die vraag en zo sloegen ze vrolijk aan het appen, buiten de groep om. Misschien ook een idee voor je zoon? Gezellig appen?

Elfje65

Elfje65

25-02-2016 om 16:12

Fout Trivia

Je mag tegenwoordig geen verkering meer zeggen. Het is een relatie Hoe vaak ik dat niet van zoonlief heb gehoord. Idd veel appen en lol maken helpt wel.

Elfje65

Elfje65

25-02-2016 om 16:18

Ad hombre

Nee hoor, niet bazig. Geëmancipeerd, heel gewoon tegenwoordig

Ad Hombre

Ad Hombre

25-02-2016 om 16:20

Elfje65

"Nee hoor, niet bazig. Geëmancipeerd, heel gewoon tegenwoordig "

Dan verwacht ik wel dat ze minstens de helft van het gezinsinkomen binnebrengt. Leer ik mijn zoons vast het huishouden!

Elfje65

Elfje65

25-02-2016 om 17:18

Helemaal mee eens

Nou is dat op zich wel wat je met z'n tweeën moer afspreken. Als dat een andere verdeling is en iedereen is er tevreden mee, is dat ook goed lijkt mij.

Voor ouderwetse types

Het schijnt gebruikelijk te zijn dat op schrikkeldag vrouwen de mannen vragen, dus verlegen jongens/mannen: ga maandag naar een feestje!

Li

Li

26-02-2016 om 08:28

Ad Hombre

Mooi, dan heb ik hier vast een paar bazige schoondochters voor jou, met uitstekende vooruitzichten op de arbeidsmarkt.

Ad Hombre

Ad Hombre

26-02-2016 om 09:11

OK, ik heb een niet zo heel erg bazige zoon.
Zal ik mijn gsm nummer sturen via beheer?

PS: Hij is net 6

Li

Li

03-03-2016 om 13:43

Tja,

Misschien even wachten dan. Ik weet nog niet of ze straks zin hebben in een 10 jaar jonger groen blaadje.

callie

callie

18-03-2016 om 19:15

Erg zeg,

Wat erg dat uw zoon zo verlegen is naar meisjes en dat terwijl hij al 16 is.

Mijn man was ook heel erg verlegen toen ik hem leerde kennen dus toen heb ik hem zelf maar duidelijk gemaakt dat ik hem wel heel erg leuk vond. Dat mijn zoon van 16 ook onzeker en verlegen is naar meisjes is dus niet zo vreemd maar om me daar nu zorgen om te maken?

Nee, er zijn wel ergere dingen op de wereld om me druk over te maken.

GS

GS

21-03-2016 om 15:39

hihi

Jemig Callie, zoek jij hier op het forum de ergste dingen van de wereld? En pas dan mag daarover een forumdraadje over worden geopend? Dan kan jij je lol op op dit forum.

callie

callie

05-04-2016 om 19:43

hihi

GS nu zie ik pas je reactie haha. Je neemt de mijne wel heel erg letterlijk zeg want als je goed had gelezen dan had je begrepen waarom ik reageer zoals ik reageer.

GS

GS

08-04-2016 om 11:32

Callie

Je hebt gelijk, ik las dat kennelijk toen zo. TS maakt zich trouwens geen zorgen volgens mij, maar wil tips.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.