Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
05-05-2025 om 17:24
Hi allemaal!
Ik ben Yasmine, bijna 16 jaar en heb 2 oppasgezinnen waar ik met veel plezier oppas. Nou zou ik graag een derde oppasgezin willen vinden en ik dacht: hier zitten veel ouders, dus misschien kunnen jullie mij helpen. Hoe kom ik nou het beste aan een oppasgezin? Wat zouden jullie het fijnst vinden/hoe hebben jullie je oppas gevonden? En wat zijn nou echt don'ts?
Bijvoorbeeld:
- Een briefje bij de opvang
- Een advertentie op een online site
- Een flyer in je brievenbus
- Een tiener aan je deur
- .........?
Ik ben niet zo’n grote prater in het begin, maar als ik eenmaal kennis heb gemaakt, voel ik me snel op mijn gemak.
Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!
Daaag, - Yasmine!
06-05-2025 om 12:24
Het hangt een beetje af van hoe groot de gemeente is waar je woont, maar anders kan het weleens helpen als je moeder een berichtje op Facebook zet. Dat is hier in ieder geval ook een beetje via via.
06-05-2025 om 21:28
Op Nextdoor app zie ik heel vaak oppas vraag en aanbod voorbij komen.
06-05-2025 om 23:38
Ik zou een flyer in de brievenbus zeker waarderen. Stel jezelf daarin voor, laat weten dat je in dezelfde wijk woont, geef eventueel iets aan over je uurloon en je beschikbaarheid, en er zullen dan vast wel een paar mensen zijn die kennis willen maken.