Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Esmee

Esmee

04-04-2009 om 09:06

Hoeveel zakgeld 12 en 14 jaar?

ik vroeg mij eigenlijk af hoeveel zakgeld jullie je kind geven ?
die hier zijn 12 en 14 jaar oud en ze mogen het helemaal besteden aan wat hun willen dus ze hoeven er geen kado's of zo van kopen.

groetjes Esmee

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Milou

Milou

05-04-2009 om 02:08

25 euro per maand

Een 14 jarige die 25 euro in de maand krijgt maar daar wel kadootjes voor moet kopen(als ik zie dat dat uitloop met hoeveelheid feestjes dan leggen we toch bij). Verder ook versnaperingen op zwembad/school of dergelijke maar ze is wel zo slim om het daarom gewoon van huis mee te nemen, dat wordt gewoon door ons betaald

Lys Lionne

Lys Lionne

05-04-2009 om 21:35

13 jaar en 22,50

Hier krijgt oudste van 13 jaar 22,50. Hiervan gaat 2,50 in een spaarpot (en later op de spaarrekening) en mag ze 20 euro 'vrij' besteden. Hiervan moet ze haar beltegoed van kopen, frutsels, kadootjes, versnaperingen bij de sportvereniging/school en uitstapjes (zwemmen, bioscoop+openbaar vervoer, schoolfeesten etc.) Zo af en toe verhoogt ze haar inkomsten met een paar uurtjes oppassen of een klusje doen.

Lynna

Lynna

06-04-2009 om 06:15

13 en 20

Mijn kinderen van 12 en 15 krijgen al sinds 2 jaar respectievelijk 13 en 20 euro zakgeld. Ze krijgen ook nog 15 euro van hun oma. Ze moeten er kadootjes binnen het gezin van kopen, kadootjes voor vrienden betaal ik. Allerlei uitstapjes betaal ik ook, maar als ze daar iets lekkers willen kopen, betalen ze het weer zelf. Printen en kopieeren op school betalen ze ook zelf.

5 euro

Hier krijgt de oudste van bijna 14 jaar 5euro/week. Hiermee moet ze ook de kosten van haar mobieltje betalen, extraatjes die ze graag wil, vb oorbelletjes of prullaria. Kleding en drank voor school betalen wij. Bij uitstapjes krijgt ze vaak 5 euro extra.
Al de rest betalen wij nog.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.