Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Stickertje

Stickertje

03-09-2018 om 17:25

Hotel mama mag weer een poosje dicht


Kaaskopje

Kaaskopje

11-09-2018 om 08:49

Triva

Voor Stickertje is dit voldoende. Waarom moet ze zich daarover verantwoorden?

Wilgenkatje

Wilgenkatje

11-09-2018 om 09:18

@Kaaskopje

Het resultaat - schone vaat - is gelijk. Maar als ik hoor hoe vaak het saaie klusje 'het uitruimen van de vaatwasser' in gezinnen tot ergernis leidt, is het misschien een aardige remedie om even ouderwets af te wassen. Dat doe je samen, en je ruimt daarna de vaat meteen op.

En het zou best kunnen dat de jeugd na een paar klassieke afwassessies zonder zeuren voortaan de vaatwasser leegruimt.

Stickertje

Stickertje

11-09-2018 om 12:50

Even wat reacties

Positief effect is nu al merkbaar. Zoon had gisteren bij binnenkomst meteen zijn broodtrommel op het aanrecht gedeponeerd. Met als uitleg erbij: Ik wist niet of de vaatwasser al schoon was of nog vuil dus ik dacht als ik die kruimels op de schone borden stort ben je ook niet blij. Ik heb maar even gewacht tot je thuis was.
Zelfs man heeft zich van de goeie kant laten zien. Die frot nog wel eens sokken in zijn schoenen als hij zich bij thuiskomst ontdoet van zijn kantooruniform. Die sokken komen niet altijd in de was terecht waardoor er dan opeens op een ochtend paniek is, want geen schone grijze/zwarte/donkerblauwe/bruine sokken in zijn kast. Dan maak ik een omtrekkende beweging naar de wasmand en roep vrolijk dat ik ook geen vuile sokken heb in de gewenste kleur. Vanochtend heb ik 12 paar herensokken (die gedragen worden bij jasje/dasje) op staan hangen, veel meer dan hij sinds mijn vorige donkerbonte was vuil heeft kunnen maken.😊
Waarschijnlijk heeft hij bedacht dat hij geen dingen kan helpen handhaven die hij zelf ook niet altijd goed uitvoerd.

@ Triva,
Door het jaar heen hebben ze ook taakjes maar dat zijn er maar weinig. Na school uit rond 15.30 nog ruim 10 km naar huis fietsen, huiswerk maken, 2 keer in de week trainen dan blijft er weinig tijd over om nog iets anders te doen dan tafeldekken of je was in de wasmand deponeren. In het weekend kunnen ze ook wat doen dat klopt.

Pirata

Pirata

11-09-2018 om 15:40

Sokken?

Ik begrijp überhaupt jouw rol niet als jouw man sokken in zijn schoenen propt. Ben jij zijn sokkenmanager?

Stickertje

Stickertje

11-09-2018 om 15:55

Niet zijn sokken manage

Ik ben hoofd Civiele diensten, man is hoofd Technische dienst. Als hij dan commentar heeft dat er geen schone sokken zijn meld ik met een blik in de wasmand dat er ook geen vuile sokken zijn aangeboden om te wassen.

Pirata

Pirata

11-09-2018 om 16:21

Op die manier

Nee, dan heeft ie inderdaad pech. Nu snap ik het.

Negatief

Pfff, ik begrijp waar het vandaan komt en wat je ermee wilt bereiken. Maar ik vind het nogal zwaar en negatief ingestoken. Het lijkt me niet heel gezellig worden als iedere wederzijdse inspanning afgemeten gaat worden.

Sowieso hebben pubers veel sturing nodig en komt niet alles uit henzelf. Dus wanneer je een kop thee van ze wilt zul je ze er echt om moeten vragen. Dat kun je ze eigenlijk niet kwalijk nemen

Zolang mijn kinderen helpen wanneer ik dat vraag en ze hun afspraken nakomen vind ik het prima. En als ze dat verzuimen dan geef ik daarin lik op stuk. Zo heb ik een keer gezegd dat ik mn dochter pas naar een feest wilde brengen als ze eindelijk de schuur wilde opruimen. Dat werkte heel goed.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.