Karin7
01-10-2017 om 18:00
How 2 talk 2 kids, ervaringen?
Ik ben afgelopen dagen gaan lezen in het boek van how2talk2kids.
Als ik het lees klinkt het geweldig en ook zo logisch...
ook begonnen met oefenen, en herken natuurlijk ook veel van wat ik zeg...(hoe het juist niet moet)
ik vind het erg gekunsteld aan doen, maar misschien moet ik daar even doorheen?
Wat zijn jullie ervaringen met deze methode?

Dees
01-10-2017 om 19:01
Nee
Geen ervaring maar het is te suf voor woorden als je een boek nodig hebt om te weten hoe je met je kind moet praten.

angel3
01-10-2017 om 19:07
Moet je doorheen. Ik vond de tips rondom conflicten oplossen echt heel handig

mijk
01-10-2017 om 19:28
Nou Dees
Als je ook zo tegen je kind praat misschien toch eens overwrgen. Wat een opmerking zeg...

Mia9
01-10-2017 om 20:34
Heel veel aan gehad
@Dees: 2e deel van de titel is "so they will talk".
Het is dus echt een communicatieboek.
Mijn ervaringen zijn heel positief, ook siblings rivalry, liberated parents liberated children gelezen.
Heeft niet alleen geholpen bij relaties binnen het gezin, maar ook ruimer binnen de familie en met collega's. Het gaat vast steeds natuurlijker voelen!

Phryne Fisher
01-10-2017 om 20:51
Dees
Dit is het beste opvoedboek dat er is, dus het is echt een suffe opmerking van je.

Karin7
01-10-2017 om 23:06
ook ervaring met de trainingen?
Bedankt voor de reacties, ga ook die andere boeken lezen
iemand ervaring met de trainingen/workshops?
ik vind ze best prijzig en denk dat met oefenen en t boek ook moet lukken..
maar ben dus benieuwd.

Karin7
01-10-2017 om 23:08
oja Dees
wat fijn voor je dat jij blijkbaar nooit problemen/ conflicten/ ruzies hebt met je kinderen

Mia9
01-10-2017 om 23:18
Hier lukte het zonder de trainingen
Vond die idd ook prijzig...
Het boek gaf mij genoeg handvatten. Partner leest hier zelden iets, maar is wel geïnteresseerd in een samenvatting, en zag het mij toepassen, waardoor hij er ook weer wat van meekreeg.
Vind vooral het gezamenlijk tot oplossingen komen heel verrijkend. En het verder zoeken naar onderliggende oorzaken van het gedrag (was een voorbeeld in een van de boeken van een meisje dat wil stoppen met haar orkest, mogelijke reacties van de ouders,heel verhelderend.
Ben trouwens ook een groot fan van Alfie Kohn--
Succes ermee!

Dees
02-10-2017 om 08:26
Vallen en opstaan
Tja natuurlijk heb ik weleens problemen/conflicten/ruzies met mijn kind. En die los ik zonder zo'n boek op. Met vallen en opstaan leer je het beste, mijn kind en geen enkel ander kind werkt niet volgens het boekje.

Leen13
02-10-2017 om 08:46
Youtube
https://www.youtube.com/watch?v=_wTyegkQb1s&list=PLZQtX-2rZgwCn99NJ2j_5OQ0BdGL5VIJx&index=3Voorbeelden van het ontwikkelen van handiger gedrag.

Jippox
02-10-2017 om 08:47
beetje dom
Dees, waarom zou elke ouder helemaal alleen op eigen kracht opnieuw het wiel uit moeten vinden? Neem je ook geen tips aan van vrienden/familie? Lees je niet ook hier mee? Wat is er dan opeens verkeerd aan om een boek te lezen?!
Alle bronnen van informatie zijn welkom, lijkt mij. En natuurlijk volg je dan niet klakkeloos wat een ander zegt of schrijft maar betrek je dat op je eigen kind/situatie, dat is toch vanzelfsprekend.

Dees
02-10-2017 om 09:57
Nee
Natuurlijk pik ik van alles overal en nergens op. Maar let wel zo'n boek is heel rechtlijnig geschreven en gaat uit van een standaard kind dat op een standaard wijze reageert.
In de openingspost wordt aangegeven dat ze haar gehele manier van opvoeden aanpast en dat dat nogal wat gedoe geeft. Wat mij betreft ben je dan ben je niet lekker bezig je bent immers jezelf niet meer je voert een toneelstuk op.

Mia9
02-10-2017 om 11:31
Dit boek is het tegenovergestelde van rechtlijnig
Juist doordat ik een kind heb waarbij de standaardadviezen niet werken, ben ik op zoek gegaan naar andere visies, zo ben ik hier op het forum terecht gekomen(vooral als meelezer) , zijn er boeken van o.a. Thomas Gordon, Ross Green en Faber&Mazlish op mijn pad gekomen. En daarin heb ik een schat aan adviezen gevonden voor mijn verre-van-doorsnee kind.
Als ik alleen mijn oudste nadh-kind had gehad, had ik misschien de noodzaak niet gevoeld boeken te gaan lezen over opvoeding. Maar voor mij voelt het als een verrijking dat ik dat wel heb gedaan.
Het is logisch dat een nieuwe aanpak/manier van een gesprek voeren niet van de ene dag op de ander goed gaat, en gekunsteld voelt, maar dat is geen reden om niet te proberen ingesleten patronen te veranderen--

Leen13
02-10-2017 om 17:27
How2talk2kids inloop CJG Brielle woensdagavond 4 oktober
https://www.weekvandeopvoeding.nl/event/themabijeenkomst-how2talk2kids/
In de Week van de opvoeding: Themabijeenkomst How2talk2kids
Woensdag 4 oktober 2017, 19:30 - 22:30 uur CJG Brielle. Inloop.

Zeetakje
02-10-2017 om 18:07
Dees
"mijn kind en geen enkel ander kind werkt niet volgens het boekje."
Spreek je jezelf toch een beetje tegen. Als geen enkel kind níet volgens het boekje werkt, werkt elk kind dus wél volgens het boekje.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.