Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Mies

Mies

13-06-2014 om 18:00

Idee gevraagd 16e verjaardag dochter

Mijn dochter wordt 16 en wil graag een feestje geven. Ze is de laatste van haar vriendinnengroep die 16 wordt en wil graag nog iets origineels doen. Een vriendin is gaan bowlen, een ander deed een bbq en weer een ander nam de meiden mee naar de pizzeria. Ook is ze thuis geweest bij een meisje waar ze met vuurkorven in de tuin marsmellows gingen roosteren. Ook een filmavond heeft ze al gehad.
Geen overdreven sweet sixteen feesten dus, maar net iets meer dan een gewone verjaardag. Van ons mag ze ook een feestje geven. Er zullen ongeveer 12 meiden komen Max. 16. Wie heeft er nog een leuk idee wat ze kan doen? Ze wil het 's avonds vieren. Bedankt alvast voor het mee denken.

Marie

Marie

13-06-2014 om 18:20

lasergamen?

Hier vinden de meiden lasergamen helemaal geweldig.

Probleem is dan vaak (hier ten minste wel) het vervoer er naar toe.

Binnenkort gaat dochter van 16 met groepje lasergamen en vooraf gaan we denk ik pizza eten. Afhankelijk of ze een extra auto met chauffeur kan regelen, gaan we met 10 (twee auto's) of met 15 (drie auto's).

Thursday Next

Thursday Next

13-06-2014 om 18:47

lasergamen of zo'n klimcircuit.
Of kamperen met de hele troep, daar is het nu lekker weer voor.
Ik heb dat een paar jaar geleden gedaan met de oudste (die was toen wel jonger) kamperen aan de rand van een meer. Dat was wel op een grote, rumoerige camping, zodat het ook niet gaf dat de meiden herrie maakten. De meiden sliepen in een grote tent en ik in een klein tentje ernaast.

Gewoon weer een BBQ

Het is mooi weer dus waarom niet. Varieer deze BBQ met vis en mais en gamba's en paprika of schijven courgette of spare ribs. Het gaat toch om de sfeer en de lekkere sausjes van Calvé. Als ze dit thuis doet, kan ze nog een paar jongens uitnodigen ook. Of je haal leuke kleuren nagellak in huis, zijn ze ook uren zoet mee.

Mies

Mies

13-06-2014 om 19:59

BBQ niet

Het feest is nu nog niet. Dus een bbq zien we niet zitten. We weten tegen die tijd ook het weer niet. En belangrijkste reden is dat dochter zelf niet van bbq houdt. Lasergamen valt voor haar ook af. Is ze het type niet voor. Meer tips blijven welkom.

high tea

was hier een groot succes!

Sawo

Sawo

14-06-2014 om 23:35

Make up kleuradvies workshop

Misschien een leuke workshop?
Er zijn veel mogelijkheden make up met foto shoot, nagellak, kleuradvies, samen iets leuks maken, sieraad maken (zilver clay ) sieradendoosje maken wattendoosje maken van chipszakken. Kijk eens op "welke" website met veel creatieve ideeën.of zelf cupcakes maken

Succes
Saar

bibi63

bibi63

14-06-2014 om 23:55

High tea inderdaad

Dat lijkt mij ook een super idee! Onze dochter wordt binnenkort ook 16, dus die hou ik in gedachte

Ook wij deden een high tea

was groot succes!

Wat ik daarvoor oa had:
- mooi gebloemd tafellaken (roze met bloemen)
- roze servetjes
- 2 étagères (1 gekocht bij Blokker, 1 geleend)
- theekopjes met schoteltjes (gekocht bij kringloopwinkel, met van die roze bloemen met gouden randjes)
- champagneglazen (gevuld met dubbeldrank met spa rood)
- allerlei soorten thee natuurlijk
- kan vruchtensap
- met dochter samen allerlei cupcakes gebakken
- lekkere bonbons
- koekjes
- scones met sour cream, kleine glazen schaaltjes met jam
- schaaltjes met aardbeien, druiven, ananas
- kleine witte en rose roosjes, heel kort geknipt in allemaal kleine glaasjes

Verder had ik bij Blokker mooie crème gebaksbordjes gekocht, en bij een winkel met schilderbenodigdheden verschillende kleurtjes (goud, zilver, roze, rood, groen) decoverf. De meiden hebben aan het begin zelf hun bordjes beschilderd, die heb ik meteen daarna afgebakken in de over en meegegeven. Groot succes, hoor vaak dat zeze nog steeds gebruiken.

We vonden het zo leuk dat we het anderhalve week later voor de familie nog een keer zo gevierd hebben, maar dan wat uitgebreider met zalm en bubbels maar met mooi weer dus in de tuin onder parasols met vlaggetjes. Heel feestelijk, en supergezellig.

Wat je ook gaat doen; heel veel plezier - mooie leeftijd weer die 16e
Mare

Mies

Mies

20-06-2014 om 20:56

High tea

Ik vind zelf een high tea enorm leuk! Maar dochter vroeg zich af of dat wel 's avonds kan.
Ik weet het eigenlijk niet, zou het meer iets voor de middag vinden.
Wat denken jullie?

Salon de maison

Bouw je huis om tot een beautysalon. Nagels lakken, haren in de krullers, scrubjes, maskertjes, crèmetjes, make-up etc. Meiden lekker in hun badjas. En daarna lekker eten met zn allen? Gourmetten ofzo? Of gewoon pizza's laten komen. Misschien kun je zelfs een manicuredame, kapster, make-up iemand huren voor een paar uurtjes?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.