Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Ouder van 3 pubers

Ouder van 3 pubers

30-03-2011 om 11:01

Ik kan niet slapen want ik voel mijn hart

Mijn zoon van 17 heeft al tijden moeite met inslapen. hij is wel moe, maar zodra hij in bed ligt is hij plotseling weer klaarwakker. Hij zegt dat hij z'n hart voelt kloppen en dat hij daardoor niet meer kan slapen. Zo slaapt hij chronisch te weinig, en is hij overdag sloom en humeurig. Hij is zelden blij of vrolijk en vindt eigenlijk niks leuk. Zou dit allemaal bij elkaar horen? Heeft er iemand soortgelijke ervaringen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Wilma

Wilma

30-03-2011 om 13:56

Hyperventilatie?

Dat je je eigen hart hoort of hinderlijk aanwezig voelt/hoort kloppen, hoort ook bij hyperventilatie. Het zou goed kunnen dat dat bij hem ook zo. Vaak komen de klachten pas als je in ruststand bent, dus in bed kan 't prima dat hij dat ineens hoort of voelt.

Ademhalen door de buik (dus bewust je buik op en neer laten gaan met je ademhaling en niet je borstkas op en neer laten gaan) zorgt dat je rustiger wordt en dat je je hart minder gaat voelen/horen. Het vergt wat oefening, maar 't werkt.

Is ie bang dat ie wat heeft, een hartafwijking ofzo, dan zou je ook nog langs je huisarts kunnen gaan. Wellicht is ie dan gerustgesteld en lukt 't hem om het van zich af te zetten.

Succes,

Wilma

Klaartje

Klaartje

31-03-2011 om 09:11

Klinkt idd als hyperventilatie

Om de ademhaling rustig te krijgen helpt het als je je hand op je buik legt als je ligt. Dan echt concentreren dat je de hand omhoog laat komen bij inademen, dan adem je minder "hoog".

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.