Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Pubermama

Pubermama

29-04-2017 om 13:27

Ik vind mijn puber niet leuk!


Dies:

Wat fijn dat jouw kind zich perfect gedraagt..
Toch he, die smetvrees van je dochter zou zomaar kunnen ontstaan zijn omdat jij jouw dochter misschien te weinig ruimte geeft.
Puberen is normaal, het ontbreken ervan geeft iets aan.
En ook.. scheer niet alle kinderen over één kam. De één is een lastpak de ander heeft er minder last van.
Wat superioriteit betreft, ben jij niet degene die beweert dat jij tenminste wél met pubers kan omgaan?

Dies

Dies

27-05-2017 om 02:50

BeetjeAnders

Scheer niet alle kinderen over een kam, doe jij dan ook niet alsof jij weet wat de oorzaak van die smetvrees is? Hypocriete aardappel.

Dies

Dies

27-05-2017 om 02:52

Aardappel Anders

Daarnaast... zegt het feit dat je om 3 uur 's nachts nog geen oog dicht kunt doen zeer waarschijnlijk genoeg over je mislukte opvoeding.

ika

ika

27-05-2017 om 02:56

adhd behandeling

kijk snel op http://www.adhdbehandeling.com

En wat doe jij dan nog op?

Smetvrees is een dwangneurose.
Neuroses kúnnen ontstaan door een overcontrolerende ouder.
Jouw reactie verteld mij heel veel.

Slaap lekker hé.

Is het weer vakantie misschien?

Wat een vreemde posten, volgens mij zit een puber zich te vervelen!

Forumbeheer Ouders Online

Forumbeheer Ouders Online

27-05-2017 om 09:25

Beste forummers

We zijn er mee bezig.

Met vriendelijke groet,
Forumbeheer Ouders Online

Kaaskopje

Kaaskopje

27-05-2017 om 13:52

Dies

Ik vertelde gewoon eerlijk hoe het bij ons ging. De oudste dochter was echt een hele toestand, dus daar was geen sprake van een beetje irritatie. De jongste heeft een tijd gehad dat ze zich als een prinsesje gedroeg. Ons idee daarover was dat ze toch nog een uitgestelde puberteit had, maar vergeleken met de oudste zeer mild.

Door je reactie vraag ik me nóg meer af, wat jij onder harmonieus verstaat. Als je mij al vindt 'spuwen' wat is een zacht protest van een puber dan?

Ik schrijf al lezend door jouw post en ik val bijna van mijn stoel van "Als je niet met pubers om kan gaan, had je maar geen kind moeten nemen." Van een christen verwacht ik eigenlijk dat je het niet over 'nemen' hebt. Je doet leuk met je partner of kunstmatig en dan mag je blij zijn als daar een gezond kind uit voortvloeit. Ook als niet gelovige ervaar ik dat als 'krijgen' en niet 'nemen'. Helaas weet ik uit ervaring dat je van alles kunt willen, maar zo werkt dat nu eenmaal niet altijd.

Op het moment van geboorte weet je niet hoe je kind zal worden tijdens de puberteit. Je weet dat het eraan komt, maar niet hoe. Pas als het zover is, weet je ook zelf pas hoe je daar mee omgaat. Ik vind van mijn vader dat hij niet met pubers om kon gaan. Dan krijg je een weerwoord, een grote mond, andere meningen.. brrrr... ongepast. Tot de puberteit was er niet veel aan de hand. Ondanks wat er allemaal is gebeurd, ben ik blij dat ik geboren ben.

Nee sorry, degene die zich aangevallen voelt en zich daarnaar gedraagt ben jij. Ik was vooral benieuwd hoe oud je dochter is en of je al wel echt kunt oordelen over de voortgang van de puberteit. Als een kind 13 is, kan er nog van alles gebeuren, hoe harmonieus je het ook denkt te kunnen doen.
Als je mij zou kennen, zou je begrijpen dat ik me niet superieur voel. Ik ben ondanks mijn leeftijd nog erg onzeker over van alles. Ik heb twee kinderen, die inmiddels volwassen zijn en leuke vrouwen zijn geworden. Een beetje dankzij en een beetje ondanks mij en mijn man.

Kaaskopje

Kaaskopje

27-05-2017 om 13:54

Oh... valt Dies daar ook onder?

En ik nog serieus reageren ook.

Lente

Lente

27-05-2017 om 13:56

Kijk maar naar het tijdstip

..

Kaaskopje

Kaaskopje

27-05-2017 om 14:04

Lente

Ik hoop dat het tijdstip niet bepaalt of je een 'vakantieganger' bent. Ik ben vaak hekkensluiter .

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.