Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ik weet het niet meer



frustrerend….absoluut!!!

voor jullie 

Wat enorm teleurstellend voor jullie!

♥️

Jeetje Ciska wat een gekloot ook daar! Knuffel

Hoe was jullie weekend Ciska?

Knip-ongepast

Ciska78

Ciska78

24-04-2024 om 15:55 Topicstarter

Die zit inderdaad achter een betaalmuur Temet.
Maar dochter heeft al een tijd gesprekken met 2 ervaringsdeskundige.

Het weekend was fijn. Dochter zat er naar ons gevoel redelijk ontspannen bij. Zondagochtend vroeg samen buiten geweest. Zij met haar skates, ik op de fiets en dit hebben we beide als heel fijn en prettig ervaren. Er was een heerlijk zonnetje en we hebben ook over serieuze dingen kunnen praten.

Wat wel minder is is dat tot nu toe alle mogelijke vervolgplekken een nee leveren en dat dit voornamelijk samenhangt met dochter haar actieve doodswens. Niemand lijkt zich daar aan te willen branden.
Terwijl wij allemaal denken/hopen dat er alleen maar stappen gemaakt kunnen worden als ze uit de gesloten jeugdzorg komt.

Maar ook dat is ingewikkeld, want daarin moeten wij als ouders ook een beslissing maken of we dat, weloverwogen, risico willen nemen.

Temet schreef op 24-04-2024 om 15:42:

Een interessant artikel in de Volkskrant vandaag: https://www.volkskrant.nl/binnenland/ervaringsdeskundige-helpt-jongeren-in-de-jeugdzorg-voelde-ik-me-niet-gezien-hier-wel~bfd7eb49/

(wel een paywall, vermoedelijk)

Niet over het omzeilen van een paywall: als je een abonnement op een krant van DPG hebt kun je de andere kranten van hen ook lezen. Dus stel je hebt een abonnement op Volkskrant, Trouw of AD dan kun je bij die andere ook inloggen met hetzelfde login. Dat is niet illegaal, ze geven het zelf duidelijk aan dat dat kan.

Ja en je mag je abonnement ook met een iemand delen die niet met je hoeft samen te wonen.  Er komen veel artikelen uit over dit onderwerp, dus er is vast iemand met DPG-account die wil delen.

Ciska78

Ciska78

26-04-2024 om 15:24 Topicstarter

zouden jullie met mij mee kunnen denken? 

Er is misschien een organisatie die maatwerk kan leveren wat betreft dochter. Dan zou je kunnen denken aan 24 uur 1 op 1 zorg in een huisje gehuurd door de gemeente (die organisatie heeft momenteel al een jongeren bij wie ze dat zo doen).

Volgende week hebben wij een verkennend gesprek en er is aan ons gevraagd om mee te bedenken wat wij denken dat hierin allemaal nodig kan/gaat zijn.

Te denken valt dan aan:

- ruimte voor een huisdier,  warme overdracht,  meegaan van het CCE,  traumabehandeling, dichtbij ons. 

Wie heeft er nog meer tips voor ons die we mee kunnen nemen in het gesprek volgende week?

Ik zou vragen naar de achtergronden van de organisatie en de achtergronden van de medewerkers. De gemeente is verantwoordelijk voor jeugdzorg, dus het kan best zijn dat zij op eigen initiatief een eigen vorm van hulp hebben ontwikkeld, maar ik zou toch graag wat meer weten, bijvoorbeeld wat zijn de kwalificaties (één jongere die ook zoiets heeft''  is mager), is er in de organisatie iets als een klachtencommissie, vertrouwenspersoon, wie houdt toezicht op de organisatie en de medewerkers etc. Je dochter is dadelijk wel één op één met de mensen die hiervoor werken.

Tsjor

Ik zou ook willen weten wie dan de verantwoordelijke is voor haar behandeling. Bij wie kun je met vragen terecht? Wie kun je aanspreken als het niet goed gaat. Wie gaat over haar medicatie? En wat is dan jullie positie. Stel dat je zelf ernstige problemen hebt met hoe het gaat, kun je je dochter dan daar weghalen? Of kan de gezinsvoogd dat doen? Is het een vorm van gesloten opvang of kan dochter weggaan als ze dat wil?

Tsjor

Als er sprake is van eeen ondertoezichtstelling dan mag een kind wettelijk alleen buiten het gezin wonen met een machtiging uithuisplaatsing (muhp). Ook al stemmen ouders in. Er is hier vziw een ots (snap niet waarom, maar dat terzijde), dus zal er ook een muhp zijn. Wat betekent dat het in principe de gezinsvoogd is die bepaalt of dochter terug naar huis kan/mag. Ciska kan dochter dus niet zomaar weghalen als ze niet tevreden is, daarvoor heeft ze dan toestemming van de gezinsvoogd of van de rechter voor nodig

Wat  voor organisatie?  Wie werken er . Personeel wat verstand heeft van de psychiatrie? Wat gaan ze de hele dag doen ? Wat willen jullie ? Wie vervangt bij ziekte? Ook bij plotselinge ziekte bijv voor de nacht ? Er is nml ontzettend personeel tekort? Wat als dochter in het huisje weg loopt? Door het lint gaat?
Is er 1 op 1 wat de hele dag wat met haar doet ?
Of ziet ze meer professionals? Wat is er mogelijk vanuit hun?
wie behandeld? Niet de 1 op 1
Dat zijn 3 op een dag . En niet met iedereen gaat het klikken 
Moet er ook geslapen worden ? Hoe zit het dan met toezicht?
Gaan ze samen boodschappen doen . Koken ?  Wie betaalt?

Ciska78

Ciska78

29-04-2024 om 11:51 Topicstarter

Het zou dan gaan om een open setting, hierin is al wel aan ons gevraagd om hier goed over na te denken. Willen we met zijn allen het risico op een open setting gaan nemen.
Aan de andere kant is de gesloten zetting waarin ze nu zit ook niet gezond en helpend.

Inderdaad is er een MUHP nodig, die zal ook aangevraagd worden als dit door gaat.
Het is trouwens niet zo dat alleen de gezinsvoogd bepaalt of dochter ergens weg gaat, dit gaat ten allen tijden in overleg met ons, wij hebben gewoon gezag. Als wij zouden bepalen dat bijv de zorg ernstig tekort schiet en wij zouden dochter weghalen, dan zou de gezinsvoogd alleen met een hele goede onderbouwing via de rechter haar weer terug op die plek kunnen plaatsten.

Ik heb al een hele lijst met vragen, maar meer inbreng is altijd welkom.

Afgelopen maandag is trouwnes de medicatie van dochter verhoogd, op aanvraag van dochter zelf. 
het weekend was zwaar, dochter had het erg zwaar met zichzelf. Zaterdag wilde ze vooral eigenlijk buitenshuis bezig zijn zodat ze niet in haar hoofd zou gaan zitten, zondag was ze bijna niet te motiveren tot iets. Ze is zo moe 😢

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.