Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Josina

Josina

16-10-2010 om 19:01

Ik wil geen slaapfeestjes meer!

Hallo!

Niets aan de hand hier hoor, met die 1/2 jaarlijkse slaapverjaardagsfeesjes ( heb 2 kinderen dus 2x p.j. Het gaat wel goed, maar.. voor ons ouders is het zo enerverend! Dit jaar heeft dochter 9 meiden gevraagd, en uitnodigen verstuurd. Terwijl ik al had gezegd, niet teveel stuk of 6 á 7 max. Maar dat kon ze die of die weer niet laten vallen enz..
We wonen echt niet groot, gewone eengezinswoning en dochter heeft piepkleine slaapkamer. Meestal vieren ze het dan op de zolderkamer van de jongere dochter maar die wilde dat die jaar niet, omdat ze er ook niet bij mocht zijn, wilde zus niet meer. Dus werd de kamer ook niet beschikbaar gesteld.. Afijn, nu komen er dus 9 meiden, exclusief mijn eigen kids. Kon het niet meer terugdraaien, ze had ze al' officieel' uitgenodigd. De huiskamer gaat er nu aan geloven, 8 matrassen op een rijt, met z'n 10en erop, kan nét.
Wij dus vroeg naar boven(..) Gelukkig hebben we boven ook tv. Zie je het al voor je? En morgen niet naar beneden voordat ze wakker zijn( heeft z'n voordelen, uitslapen? Maar ze blijven zo lang wakker en keten enzo. Pfft.. wij zijn rond 12 uur gewoon moe, met het feestje daarvoor achter de rug. Dus vaak slaap je laat en wordt je ook nog eens gewekt door kletsende meiden s'nachts. Herkenbaar??
Maar man en ik willen het niet meer, we zijn daarna 2 dagen nog bekaf. Gun haar van alles hoor, ook een leuk feest maar dan van 18-22 uur ofzoiets. Dat doen de meeste en is ook erg gezellig. Ben ik nu zo'n muts dat ik dat niet meer wil? Laat ze liever 1-2 vriendinnen af en toe logeren. Dat mag altijd en is minder hectisch en ook gezellig. Het aantal logeetjes is wat me tegenstaat.
Wat vinden jullie, hoe doen jullie de feestjes met 12-13 jarigen?

groetjes
J

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

16-10-2010 om 19:44

Waarom perse slaapfeestjes

Ik heb nog nooit een slaapfeestje gehouden en ben dat ook niet van plan. Er zijn zat andere manieren om een kinderfeestje geslaagd te maken zonder dat je zelf 2 dagen bekaf bent. En op de middelbare school dan wordt het gewoon een avondje lekker chillen ofzo, of ze gaan samen naar de film oid.

Annet

Annet

16-10-2010 om 20:05

Ik snap het probleem niet zo

Ik vind slaapfeestjes de makkelijkste feestjes die er zijn. 's avonds gaan ze samen gourmetten of pizza eten, of nog makkelijker, ze komen pas na het eten. Ze doen wat spelletjes, kijken naar een film en gaan in bed liggen. Vervolgens gaan ze natuurlijk veel later slapen dan de bedoeling is, maar daar heb ik geen last van. Ik lig dan al in bed.
De volgende morgen geef je ze ontbijt, ze hangen nog wat rond en dan worden ze al weer opgehaald of je brengt ze thuis.

Annet

Annet

16-10-2010 om 20:10

Aanvulling

Slapen gebeurt hier ook in de woonkamer. In de slaapkamers is echt geen plek. Daar hebben wij als ouders weinig last van.
Aangezien de avond relaxed verloopt, zijn wij ook niet moe van het feestje.
We zijn wel moe van feestje van jongste, waarop van alles moet gebeuren. Maar op feestje van oudste gebeuren zo weinig dingen die invloed op ons hebben, dat wij er echt niet moe van worden.

Sterre42

Sterre42

16-10-2010 om 20:27

Aantal

Ik denk dat de aantallen je ook flink parten spelen. Negen! Mijn god, ik moet er niet aan denken

Voor een slaapfeestje is de max 2 kids, soms 3. Dat is heel beheersbaar en ik maak goede afspraken met mijn dochter. Ik heb dan ook totaal noppes last van het slaapfeestje.

Het slaapfeestje vind plaats op de kamer van mijn dochter, en ik ga echt niet op mijn tenen lopen de volgende dag in mijn eigen huis vanwege de dames.

Maak goede afspraken met je kids, en geef duidelijke grenzen aan. Want zoals jij het beschrijft gaat er echt iets niet goed.

Slaapfeestjes zijn geen must

Bij mijn dochters is maar éénmaal een slaapfeestje geweest (in de brugklas) en verder nooit.

Ik hecht aan mijn nachtrust en mijn privacy en slaapfeestjes zitten niet in mijn moederpakket. Er mag gerust nu en dan een vriendin komen logeren, prima, hartelijk welkom, maar geen slaapfeestjes!

Tirza G.

Tirza G.

16-10-2010 om 21:06

Join the club

Eén keer gedaan, nooit meer. Inderdaad heel goed en handig, meiden in de woonkamer, wij gewoon boven. Het leek bijkans ideaal.
Weet je hóe hard meiden kunnen fluisteren? Weet je hoe irritant het is als je allemaal na elkaar naar de WC gaan en heeeeeeel langzaam en zorgvuldig de deuren open en dicht doen? (lief hoor, daar niet van, maar als je ze op een kier laat staan heb je er een stuk minder last van). Toen alles leek te slapen draaide eentje zich ongelukkig om en stootte zich lelijk aan iets hard, grumpf, hoop gedoe, gejank, gegiechel en voordat tóen alles weer stil was.......nee, nooit meer.

Tirza

Kaaskopje

Kaaskopje

16-10-2010 om 22:44

Ben er ook niet dol op

Ik geef het ook toe, maar zodra het slaapfestijn in de huiskamer moet plaatsvinden vind ik er niet veel meer aan. Ik word daardoor geacht vroeger naar bed te gaan dan ik gewend ben, ik heb geen tv in de slaapkamer, dus ik kan niet naar het programma kijken waar ik graag naar wilde kijken of op de computer. En de volgende ochtend kom ik in een kamer waarin ik rekening moet houden met halfwakkere meiden. Ik vind slapers best, dat hoort er toch een beetje bij vind ik, maar dan wel op de eigen kamer.

Bastet

Bastet

17-10-2010 om 08:08

Niet meer

Nee,ik doe het ook niet meer.De kinderen mogen afentoe een loge hebben,prima,en een feestje is ook prima,maar dan klaar.Ik zat in januari op het slaapfeestje van mijn dochter aan het begin van de nacht nog een ruzie te beslechten tussen twee dames van tien,mozeskriebel zeg,ik was gesloopt.

Nooit gedaan

hier hebben we nooit slaapfeestjes gehouden.
tot en met de basisschool kregen alle kinderen een apart verjaardagsfeestje ( overdag)voor vriendjes en vriendinnetjes.daarna is het klaar.
vanaf de middelbare mogen ze als ze jarig zijn klasgenoten en vrienden uitnodigen op de dag zelf,en verder is het genoeg.
wel komt er regelmatig 1 vaste vriendin logeren ,daar heeft niemand last van.dat is zelfs heel gezellig.
en zodra ze op zichzelf wonen,mogen ze wat mij betreft elke week slaapfeestjes organiseren

koentje

koentje

17-10-2010 om 13:34

Josina

Wat jij hebt is een probleem met grenzen stellen!
Eerst geef je je dochter aan dat het er niet meer dan 6/7 mogen zijn. Dan accpteer je vervolgens gewoon dat het er 9 worden.
Vervolgens accepteer je blijkbaar dat ze jou nachtrust verstoren waarna je besluit helemaal geen slaapfeestjes te do3en.
Prima, maar duidelijk ben je niet naar je dochter.

rosa

rosa

17-10-2010 om 14:35

Hier wel

Meestal met wat minder overigens, maar ook wel met 9. Het was eigenlijk alleen een probleem toen ik vond dat ze op een bepaalde tijd moesten gaan slapen. Nu ik dat met de middelbare school losgelaten heb, is er geen probleem. Zij slapen of op zolder of in de huiskamer en we horen ze nauwelijks. Film kijken, wii-en, kletsen de hele nacht door en 's ochtends slapen ze. Ik ken wel feestjes waar het wel gegil was, maar ik heb wel duidelijk gemaakt dat er een apart gelegd wordt als ik last van ze heb en als dat niet helpt, dat ik de ouders bel en dat ze opgehaald kan worden. Ook midden in de nacht. De meeste ouders zijn het daar hartgrondig mee eens overigens.

Marie-Louise

Marie-Louise

18-10-2010 om 14:38

Twee dingen

spelen er volgen mij inderdaad:
1) Hoe ga ik er mee om als mijn kind zonder overleg de grenzen oprekt?
2) Vind ik een slaapfeestje een goed plan?
Wat betreft vraag 1: daar moet je duidelijk in zijn. Zij heeft een slaapfeestje doorgedrukt, maar zal dat op jullie voorwaarden moeten doen. Dus met zo veel kinderen mag het niet. Mijn reactie zou zijn: ok, je kunt al die kinderen gaan vertellen dat ze mogen komen, maar dat er niet geslapen wordt. Na de film, de speurtocht, het discozwemmen of weet ik veel wat, gaat iedereen weer naar huis. Zou voor mij een kwestie van 'take it or leave it' zijn. Dan had ze jullie voorwaarden maar moeten respecteren.
De tweede vraag is een heel persoonlijke. Wij zeggen 'ja' en vinden het leuk! Onze oudste had een slaapfeestje gegeven (volgens mij waren ze met zeven of acht kinderen) en ik vond het zo relaxt. Inderdaad in de woonkamer, zoals anderen ook al zeiden. Eten en drinken op het aanrecht. De dames en heren hebben zelf hun slaapplaatsen georganiseerd (luchtbedden en slaapzakken meegebracht), maar wij hadden de kamer zo klaar gemaakt dat het allemaal kon. Ze hebben zich prima vermaakt. Film gekeken, raadspelletjes gedaan en veel gegiebeld. Wij zijn naar bed gegaan, hebben daar tv gekeken en zijn daarna gaan slapen. Ik ben twee keer naar beneden geweest om tot stilte te manen. De volgende morgen hebben ze zelf opgeruimd en werden ze ergens na het ontbijt weer opgehaald. Nog even de kamer gezogen en klaar was klara. Ideaal! Dus wat mij betreft mogen er nog wel een aantal volgen.
Groet,
Marie-Louise

Puck

Puck

19-10-2010 om 12:34

Josina?

Ben je er nog?

Iris

Iris

25-10-2010 om 20:18

Hier wel slaapfeestjes, maar...

Wij hebben een klein huis, maar hebben een groot weiland. Dus als er geslapen gaat worden, dan in een tent of meerdere tenten. Lekker keten, weet ik veel en wij hebben er geen last van. De volgende ochtend zet ik een krat met ontbijtspullen neer. Vorige week is er nog gekampeerd, brr. was wel koud maar ze hadden het naar de zin.
Voorafgaand aan slaapfeest is gaan ze door het donker wandelen, film kijken en slapen. Simpel, maar leuk.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.