Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Ik zit hier eigenlijk illegaal [piepjonge puber]

dus modjes zet me maar terug naar basisschoolkinderen als jullie dat beter lijkt, maar het gaat wel over de puberteit. Dochter is tien. Ze heeft een klas overgeslagen en was ongeveer de enige nog in haar groep die zo plat was als een dubbeltje. Maar zie: de zomervakentie is nog geen week oud en het wonder is geschied, ze krijgt borsten! Dochter zo trots als een pauw natuurlijk, maar ook een beetje verlegen met de zaak. Ze heeft aangegeven liever eerst een paar boeken te lezen over de Puberteit, dan kan ze mij altijd nog vragen stellen als haar iets niet duidelijk is. Om te beginnen heeft ze nu haar complete Hoe Overleef Ik-collectie van stal gehaald, die ze nu met zeer hernieuwde belangstelling leest. Mijn vraag is nu: weten jullie toevallig zinnige boeken over de Puberteit, ook geschikt voor jonge Pubertjes? Of andere manieren om dochter hierin een beetje te 'begeleiden'?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

''sex en zo''

mijn 2 dochters vonden het boek ''sex en zo'' een goed boek. Vanaf 9 jaar. Staat álles in, geen foto's erbij, maar tekeningen. (toch minder shockerend/raar als ze zo jong zijn..) Ze kunnen alles in eigen tempo doorlezen, ze halen er wel uit waar ze aan toe ijn, is mijn ervaring.
(ik weet de schrijver niet meer, sorrie)

Thera Koninckx

Thera Koninckx

07-07-2011 om 13:52

For girls only...

...van S. Clochard, als je bij Bol.com kijkt een oranje kaft met grote roze stip (er is ook een inkijkexemplaar van op de site). Niet te expliciet maar wel een eerlijk antwoord op allerhande prille-pubervragen. Gaat bijvoorbeeld over borsten, menstruatie, haar op plaatsen waar voorheen geen haar zat, maar ook over hoe om te gaan met je ouders of je vriendinnen. Allerhande antwoorden op vragen die je als verlegen pre-puber wel zou willen, maar soms niet durft te stellen (hoe genant is dat!). Er is ook een versie voor jongens (die, hoe verrassend, for boys only heet) en in mijn omgeving is het de bijbel van menig tienjarige!

Hier

*sex en zo *van Robie H .Harris is hier ook de favoriet.
allevier onze kinderen hebben dit boek vol belangstelling bekeken /gelezen.
onze jongste van 14 heeft het nu.

kakelot

kakelot

07-07-2011 om 19:54 Topicstarter

Dank voor de suggesties!

Hier kunnen we wel wat mee. Ik had Sanderijn helemaal over het hoofd gezien... stom he )) ?

Marjoleine64

Marjoleine64

09-07-2011 om 12:09

Haar. waar? daar!

Leuk boek, met hoofdstukken voor jongens en meiden. Ik heb het gekocht en gewoon laten rondslingeren, oudste heeft het daarna uitgebreid bekeken toen hij begon met puberen. Jongste si wat terughoudender, maar die bespreekt weer veel meer met mij.
Marjoleine

oregano

oregano

09-07-2011 om 17:55

Puberboek en oh , zit dat zo?

Het puberboek van Sanderijn vd Doef
en Oh, zit dat zo? van Jorg muller
Beide aanraders, nog steeds kijkt mijn dochter (14) nog wel eens in het puberboek.

Het opgroeiboek voor meisjes

vond mijn toen 10 jarige dochter fijn om te lezen. Het is een soort naslagwerk met van alles over de pubertijd erin.Hoe je borsten groeien( met tekeningen, hoe een tampon in moet ( ook met tekeningen) enz.....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.