Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Internetprogramma voor kinderen/pubers met slaapproblemen

De forumredactie heeft na het bekijken van onze website toestemming gegeven voor het plaatsen van dit bericht:

Slaapproblemen komen veel voor bij jongeren: 1 op de 5 jongeren heeft hier last van! Uit onderzoek blijkt dat slecht slapen invloed heeft op aandacht, concentratie en geheugen, oftewel vaardigheden die hard nodig zijn op school. Aan de Universiteit van Amsterdam is nu een internet-programma ontwikkeld voor de behandeling van slaapproblemen bij jongeren. Op dit moment onderzoeken wij of deze behandeling naast een verbetering van de slaap ook een verbetering van het cognitief functioneren en de daarmee samenhangende schoolprestaties oplevert.

Het slaapprogramma houdt in dat jongeren via internet een programma volgen waarbij zij in 6 consulten door middel van oefeningen leren hun slaap te verbeteren. Dit duurt 6 weken, en alles gebeurt onder begeleiding van ervaren slaaptherapeuten. Het volgen van het internetprogramma is gratis.

We zoeken nog een aantal jongeren die mee willen doen. Heeft u een kind tussen de 13 en 19 jaar met een slaapprobleem? Dan kunt u (en uw kind natuurlijk) op onze website www.slimslapen.nl meer informatie vinden. Ook kunt u via de website contact met ons opnemen voor vragen of aanmelding.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

De moeite waard

Ik ga het mijn zoon voorleggen.

Fiorucci

Fiorucci

10-02-2011 om 13:22

Overleg

Ik gooi het ook in de groep hier.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.