Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Basje

Basje

22-09-2019 om 19:15

Joker

Mijn, net 16 jarige, dochter wil naar The Joker.
Ze is net herstellend van een pittige depressie en daarbij echt een hoogsensitief kind.

Daarbij zijn wij als ouders echt fel gekant tegen geweld. Ze spelen hier wel fortnight en Overwatch maar GTA en Call of Duty wil ik niet in huis hebben. Gewoon omdat ik een hekel heb aan geweld. Er is al genoeg ellende in de wereld en ik geef mijn kinderen graag een postief perspectief mee.

Daarbij komt dat mijn dochter op 12-jarige leeftijd de Gremlins gekeken heeft en daar nu nog soms nachtmerries van heeft.

Nu heb ik de trailer van The Joker gekeken en diverse reviews gelezen, waarin onder andere werd beschreven hoe iemand zodanig vol op het scherm wordt aangevallen dat het bloed uit alle hoeken en gaten spuit en het hoofd van de persoon in kwestie na afloop een bloederige massa is. DIt schijnt allemaal ook erg duidelijk in beeld gebracht te worden.

Ik ben normaal qua films niet heel moeilijk, ze heeft zelf netflix en kijkt van alles en ik praat daar wel met haar over door. Ze kijkt zelf absoluut geen horror omdat ze daar echt niet tegen kan.

Nu is ze dus door een vriendin uitgenodigd om samen naar The Joker te gaan. Ik wil een 16-jarige eigenlijk niet meer van alles verbieden en meestal is dit bij haar ook niet nodig. Maar ik twijfel nu enorm. Ik denk dat deze film niet erg geschikt is voor een tiener die net aan het bijkomen is van een depressie en die ook nog is enorm gevoelig is. Maar zij wil graag gaan. De film heeft als rating 16 en dat is zij sinds kort...
Wat zouden jullie doen?

Flavia

Flavia

22-09-2019 om 19:20

Trailer

Ik zou samen de trailer en de reviews bekijken en dan het gesprek aan gaan.
Eigenlijk zoals je het hier doet.

Je bent geen voorstander, met redenen en hoopt dat ze het met je eens is dat een andere film beter bij haar past.

Vogel

Vogel

22-09-2019 om 21:22

Depressie

Ik denk niet dat je een terugval in je depressie krijgt door een enge of gewelddadige film te kijken.
Je zegt ‘bijkomen van een depressie’, ik neem aan dat je bedoelt dat ze aan het herstellen is? Is ze nog onder behandeling? Dan zou ik haar vragen het met haar behandelaar te bespreken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.