Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Jouw circa 13jr dochter met beperking ook geen (harts)vriendin?

Beste ouder,

Mijn heerlijke opgewekte dochter van 13 jaar (2 gymnasium) heeft vanwege een aangeboren afwijking al veel moeten doorstaan in het leven op medisch gebied. Veel operaties, veel doktersbezoek maar ook met regelmaat fors verzuim op school.

Op dit moment mist zij een vriendin en die zou ik haar nu juist zo gunnen. Met indachtig de reclamespot "Er zit soms maar een balkon tussen eenzaamheid en samen naar de film", doe ik deze oproep. Wie weet is er een klik tussen onze dochters en kunnen zij met elkaar een vriendschap opbouwen. Mijn dochter is een slim hartelijk meisje die goed en stabiel in het leven staat. Zij komt uit een warm en stabiel nest met twee werkende ouders.

Hartelijke groet en ik hoor graag!

Ilva

Ilva

21-02-2014 om 13:11

omgeving

Leuk idee maar misschien is het handig om aan te geven in welke omgeving je zoek. Woon je in Groningen dan is een vriendinnetje in bijv. Rotterdam niet zo handig. Helaas heb ik zelf alleen maar jongens. Succes!

Lisselotte

Lisselotte

21-02-2014 om 14:16 Topicstarter

Dag Ilva, dank je wel voor je leuke reactie en je tip. Ik heb alleen bewust niet alleen willen zoeken in onze directe leefomgeving. De groep is misschien niet zo groot en ik wil de kans zo groot mogelijk houden. Reizen is voor ons geen probleem en met alle social media als "Skype" is de wereld al een stuk kleiner. Daarnaast zou zij een penvriendin zeker ook leuk vinden. Groetjes

Monique D*

Monique D*

21-02-2014 om 16:47

Waar houdt je dochter van?

Wat zijn haar interesses? Wat doet ze graag? Waar kan ze over kletsen? Vindt ze ook leuk of kan ze ook uitgaan ondanks de lichamelijke beperkingen?

Lisselotte

Lisselotte

22-02-2014 om 08:01 Topicstarter

Waar houdt zij van.

Dag Monique,

Zij houdt van leren, brede maatschappelijke maar ook politieke gesprekken, buiten spelen, knutselen, winkelen, lezen, naar de film enz enz. Uitgaan naar disco's of iets dergelijks is niet haar ding. Poppen, barbies en little pony's ed zijn geheel aan haar voorbij gegaan en is nooit iets voor haar geweest. Vroeger had zij vooral jongensvrienden. Zij kan alles doen, zit niet in een rolstoel of iets dergelijks maar zou dat overigens voor een vriend of vriendin geen enkel punt vinden.

Groetjes

Yura

Yura

22-02-2014 om 10:23

School

Ik vraag me af of je dochter geen aansluiting heeft op school? Of komt dat door het vele verzuim? Wat ik vaak zie op scholen dat er wat groepjes ontstaan met meiden die allemaal een beetje op elkaar lijken, qua interesses, intelligentie etc. Zo vinden uiteindelijk de meesten wel iemand die een beetje bij hun past. Zeker in een gymnasiumklas is het aanbod wat dat betreft groot, omdat er weinig jongens in zitten vaak. Is ze wel actief op social media? Als je daar niet zo actief op bent val je tegenwoordig vaak buiten de boot, omdat je het mist als er dingen worden af gesproken.
Succes, ik vind het echt sneu, vriendinnen zijn zo belangrijk op deze leeftijd.

Bibiane

Bibiane

22-02-2014 om 18:43

hier nog zo'n dochter...

Hoi Monique,

zeer herkenbaar verhaal, het had mijn dochter kunnen zijn. Mijn dochter is 12 (wordt van de zomer 13), brugklas VWO-beta. Heeft 1 vriendin in de klas waar ze soms mee afspreekt, 1 vriendschap van haar eerste basisschool maar dat loopt op zijn zachtst gezegd niet soepel. Mijn dochter kan deze 'vriendschap' niet afsluiten want dat vindt ze zielig. Afgezien van winkelen (alleen als het echt niet anders kan) en knutselen (want daar is ze niet goed in, vindt ze zelf, dus doet ze het niet). Verder met name jongensvrienden. En dan natuurlijk het medisch (en on-going) verleden, met idd een lichamelijke beperking. Ik ga jouw bericht met haar bespreken. Wellicht vindt zij het leuk om idd eens contact te hebben.

Groetjes

Lisselotte

Lisselotte

23-02-2014 om 07:43 Topicstarter

Reactie op Bibiane

Dag Bibiana, ik ben benieuwd wat je dochter ervan vindt. Groetjes

Lisselotte

Lisselotte

23-02-2014 om 13:38 Topicstarter

reageren via gmail mogelijk

Omdat ik mij kan voorstellen dat het niet iedereen het fijn vindt om openlijk via dit forum te reageren, heb ik speciaal voor deze oproep een tijdelijk apart gmail-account aangemaakt.

Mocht je willen reageren op mijn oproep dan kun je buiten dit forum om een mail naar mij toesturen via: [email protected]
Dit adres blijft acht weken bestaan.

Met vriendelijk groet.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.