Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
maan.

maan.

22-02-2011 om 08:39

Kado puberverjaardag

wat ik zo van mijn puberdochter hoor lijkt het wel alsof iedereen een geldboom in zijn tuin heeft staan.. bijna de hele klas bezit een blackberry én een ipodtouch.. dit soort dingen schijnen nogal eens als verjaardagskado aan die pubers te worden gegeven?

nu hebben wij het niet slecht maar zulke dure kado's dat verbaast me nogal. en natuurlijk zal er best een overdrijvingsfactor bij zitten als mijn dochter het heeft over 'de hele klas'; na wat nadenken wist ze toch zes personen te noemen die geen ipod hadden, en na nog wat nadenken zat er ook wat doorschuif-ipod-spul bij..

over twee maanden is ze zelf jarig en ze weet dat ze zeker geen ipod krijgt; de blackberry wíl ze trouwens niet 'want die heeft iederéén' (hahaha), maar na het ontbijtpraatje van vanmorgen vraag ik me dan toch af:

wat geven andere ouders aan hun puberkinderen als verjaardagskado?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tja

Over het algemeen vind ik het voor mijn eigen kinderen wel makkelijk. Maar die ken ik
Misschien iets leuks voor op haar kamer, een mooi kledingstuk die je normaal niet snel zou kopen, toch een ipod maar dan van marktplaats, abonnement op tijdschrift, sieraden?

Fiorucci

Fiorucci

22-02-2011 om 09:46

Mja

Hier ook geen blackberry's en ipods,hoor. Mijn zoon van 13 mag naar een concert met zijn broer, wij betalen dan de kaartjes. En oudste zoon krijgt een bijdrage voor zijn week vakantie in Duitsland, kamperen op Rock am Ring, een festival.

Yura

Yura

22-02-2011 om 11:06

Hier wel

Mijn kinderen hebben ook veel moet ik eerlijk zeggen. Geen blackberrie overigens, wat een onzin, die heeft mijn man ook van zijn werk. Misschien dat ze er daarom niet naar vragen, is niet echt cool om dezelfde telefoon als je vader te hebben. Wij geven het ze niet altijd zelf hoor, maar we hebben een hele grote familie. Op verjaardagen komen nog heel veel ooms, tantes, neven en nichten van man (zijn moeder komt uit een gezin van 8) en die geven vaak een envelop met 10 euro ofzo. En daar kopen ze dan weer zo'n i-pod touch van. Zoon is binnenkort jarig en ik moet bekennen dat we dus echt geen idee hebben wat we moeten geven, meestal geven we zelf maar iets nuttigs, zoals een nieuw trainingspak of een nieuw tennisracket ofzo.

Hier soms

onze kinderen krijgen tot hun 16e een kado van € 25 voor hun verjaardag.vanaf hun 16e wordt dat € 50.
sparen ze voor iets,dan krijgen ze geld,anders geven we een cadeaubon van een boetiek of van bol.com bijv.
jongste van 13 heeft lang gespaard en uiteindelijk met al haar verjaardagsgeld er bij zelf een i-pod gekocht.
Middelste geeft het meestal uit aan kleding .

PDD-ertje

PDD-ertje

22-02-2011 om 15:32

Zoon 13

Heeft vorig jaar een tweedehands tv gehad, tweedehands pc voor op zijn kamer en we hebben zijn kamer afgemaakt. Dat was nadat we verhuisd waren dus bureau e.d. moest nog. Een pc heeft hij gewoon nodig voor school dus net zo makkelijk als hij dat op zijn eigen kamer heeft. En zijn tv was kapot dus een tweedehands tv.
Dit jaar vraagt hij idd een ipod. Maar eigenlijk duurt zijn verjaardag nog te lang nog een half jaar ofzo. Dus hij heeft nu zijn hele hebben en houden waar hij nog enigzins geld voor krijgt op mp gezet om te verkopen. Verder klust hij her en der wat bij zodat hij een paar euro extra verdient en natuurlijk spaart hij zijn zakgeld. Dus ik hoop dat het hem voor zijn verjaardag lukt anders krijgt hij geld erbij en kan hij een ipod kopen. Maar mijn ervaring is ook dat het tzt ineens weer niet zo belangrijk is en iedereen alweer wat anders heeft.
Maar gemiddeld krijgen ze van ons iets van 50 euro.

oregano

oregano

22-02-2011 om 19:12

Boxen voor bij de laptop

Mijn dochter is ook zo, iedereen heeft alles als ik haar mag geloven. En ik zie inderdaad ook de nodige black berries ed...
Nu heeft ze weer een meevaller, de ouders van haar vriendin kopen een nieuwe mobiel en nu mag die vriendin en zij hun I Phone kopen voor 80 euro...Ze ruilt haar mobiel van nu in endaar krijgt ze 72 euro voor (heb ik gecheckt op die site) dus voor 8 euro heeft ze dan ook een I Phone.
Nu is ze binnenkort ook jarig en krijgt ze van ons zo'n apparaat waar je je I Phome in kunt zetten, met boxen en wekkerradio ( nu in de aanbieding bij de Aldi).Want ze doet erg veel met muziek.
Ik betaal dan de helft en andere familie de andere helft.
Oregano

neteret mut

neteret mut

22-02-2011 om 20:09

Nu vaak geld

Ze krijgen een bepaald bedrag aan geld, of een kado ter waarde van ong dat bedrag. Willen ze iets dat meer kost dan kunnen ze dat wel krijgen maar moeten bijbetalen. Dochter wilde een laptop, ze heeft eerst al haar spaargeld gegeven en verder doet ze klusjes en krijgt daar geld voor ( ramen lappen, in de tuin werken etc). Volgende verjaardag wordt ws een digitale camera. De jongens vragen geregeld betere videokaart, moederbord, geheugeuitbreiding voor hun computers. Soms nieuw, soms tweedehands. Boeken , leren jasje, deekbedhoes, zitzak, kaartjes muziekfestival, rijlessen zijn ook dingen die al eens gevraagd zijn.

Maylise

Maylise

22-02-2011 om 22:10

Hier

Mijn dochter van 14 heeft wel een dure telefoon en een ipod touch en dergelijke. Niet van mij gekregen overigens maar van haar oudere zussen/broers die hun "oude" telefoons en mp3 spelers aan haar doorschuiven. Oud tussen aanhalingstekens want die dingen zijn vaak ook pas een of twee jaar oud en zijn heel modern en luxe.

Wat ze voor hun verjaardag krijgen wisselt erg. Soms iets wat duurder is (zoals een fiets) soms wat goedkopere dingen. Mijn dochter vroeg voor haar laatste verjaardag een nieuw fototoestel, spullen voor haar kamer, parfum, sieraden, kleding, schoenen van een bepaald merk, boeken en dvd's. Mijn zoon van 16 wil meestal graag spullen voor de computer (technische dingen) maar ook wel computerspelletjes, boeken of dvds. Hij heeft voor zijn 15de verjaardag een nieuwe fiets gekregen dus dat was wel een duur cadeau maar ook nuttig omdat hij toen nog dagelijks op de fiets naar school ging. Op zijn 16de verjaardag wilde hij een laptop maar dat hebben we hem niet gegeven omdat we dat toch te duur vonden (hij wilde ook een ibook dus nog duurder). Toen wilde hij graag wat technische spullen voor de PC (nieuwe video kaart en zo) en dat heeft hij gekregen.

Ik vind het overigens geen probleem om eens wat meer uit te geven aan een echt gewild cadeau

Hier ook

13 meisje binnenkort jarig. En we hebben er al over zitten bomen.....wélk kado. Het wordt in ieder geval niét : een nieuwe fiets (vorig jaar gehad), een nieuwe telefoon (zelf gekocht vorig jaar van spaargeld) een lap-top (heeft goede p.c. van opa van 1 jaar oud en gebruikt 'm minimaal), een nieuwe kamer (2 jaar geleden haar kado, inclusief nieuw behang,gordijnen en bureau).
Wat opties waren: Een eigen koffer. Een nieuw gympakje. Een nieuwe schooltas (alweer, deze heb je pas een half jaar, ja maar dan kan ik afwisselen....).
Zowel koffer alsook gympakje heeft ze na het ideeënrondje al uitgeocht (internet) en beiden zijn zo rond de 100 euro. Een of andere zebrakoffer en zeer duur opzichtig gympakje. Die worden het in ieder geval niet! Zó veel geld voor een relatief klein kado....Ik zoek zelf naar een wat betaaldbaarder koffer en gympakje die ze ook leuk vind en als het even kan koop ik ze beiden, is dat te duur dan wordt het of óf. Hoogstwaarschijnlijk koopt ze dan de andere van het geld dat ze op d'r verjaardag krijgt.
Nu nog even rondneuzen voor een coole betaaldbare koffer voor madam.
groeten albana

Een ipod is leuk

voor die kids

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.