Vera*
12-11-2012 om 20:49
Kadootje voor verjaardag sweet sixteen
Mijn nichtje wordt zestien en geeft een sweet sixteen party. Wat is leuk voor een meisje dat 16 wordt? Het mag iets leuks, grappigs of speciaals zijn.

Serra
12-11-2012 om 20:58
Een auto natuurlijk!
Tenminste dat is wat sweet 16 bij mij oproept... Een range rover met een roze strik erom en dan nog een boeken, bios of cd-bon....!?

Klaartje
12-11-2012 om 21:16
Of een optreden van haar favoriete zangeres
Maar als je dat niet kan betalen geef je gewoon een cd

Vera*
13-11-2012 om 08:02
Hihi
Aan zulke dingen moest ik inderdaad ook denken
Helaas vallen een auto en een optreden plus een feest voor minstens driehonderd man/vrouw niet binnen mijn budget.
Dit jaar hebben we zelfs een heel mooi gemaakte uitnodiging per post gehad in plaats van een korte per email.
Vandaar dat ik er wat 'speciaals' mee wil doen. Ik kom zelf niet verder als geld .....

skik
13-11-2012 om 08:47
Meisjes van 16
Als het een beetje een doorsnee meisje is, vindt ze van alles leuk: een krultang of stijltang, een tas, toilettas, portemonnee, opschrijfboekje met pennenset, nagellak in alle kleuren van de regenboog, manicuresetje met handcreme, badspulletjes, een lekkere badjas, pantoffels, kussentjes voor op haar kamer, een keer met haar tante lunchen of high tea-en, spulletjes om cupcakes te bakken en te versieren, een mini-abonnement op een tijdschrift, een sjaal (colsjaal), ketting/armband/oorbellen. Of een soort badkamerkastje met een slot waar ze al haar spulletjes in kan opbergen waar haar moeder of kleine broertje niet aan mag komen.
Bij accessoireswinkels als Claire's of Six, drogisterijen, Douglas of Parix XL, Lush (biozeepjeswinkel) vind je vast wel wat. Als ze van lezen houdt vind ze boeken van Kerstin Gier - Robijnrood, Smaragdgroen en Safierblauw misschien leuk, of de Hongerspelen van Suzanne Colins.
skik

Klaartje
13-11-2012 om 08:55
Iets blijvends
vind ik wel mooi voor zo'n gelegenheid. Weet natuurlijk niet wat je budget is, maar je hebt tegenwoordig zulke leuke armbanden die niet zo duur hoeven te zijn. Of iets leuks met z'n twee,samen met je nichtje op pad een voorstelling, film compleet met popcorn en drinken. Een high tea is ook leuk

Serra
13-11-2012 om 09:21
Over die auto..
Ik heb het er niet bijgezet zag ik, maar ik bedoel een miniatuurexemplaar. Wel een sjieke natuurlijk en met strik...!! Ik ging er al vanuit dat het boven budget zou zijn, vandaar de aanvulling met een bon of iets anders.
Een aanbetaling voor een eerste rijles zou ook nog iets kunnen zijn. Ik las gisteren iets over een regeling waarbij je vanaf je 17e al rijexamen mag doen. Dan neem ik aan dat je dan vanaf je 16e mag gaan lessen..?

Ely
14-11-2012 om 09:30
Een sieraad?
Hier zijn de meiden nog steeds gek op buddah 2 buddah bv. Die kettingen met verwisselbare munten misschien ook nog. Of zijn die alweer uit?
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

albana
14-11-2012 om 09:59
Bon van leuke puberwinkel
Ik koop voor pubermeiden ( niet mijn eigen want daar weet ik zo hun smaak wel van) wel eens bonnen van echte puberwinkels. Van de Vero Moda b.v die hier een hele grote assortimenten-afdeling hebben van tasjes tot riemen tot kettingen en ook vaak afprijzen, 3 kettingen voor 10 euro ofzo. Of van de plaatselijke drogist of 's zomers van de ijssalon, pleisterplek van jongelui . Dan koop ik kleine bonnen van5 euro stuk en dan 3 b.v. Vind ik leuker dan geld. Heel vaak laten ze later uit zichzelf ook nog even zien wat ze gekocht hebben. En ze kunnen zelf kiezen dat is het voordeel.
Groeten albana

Vera*
14-11-2012 om 19:39
Bedankt
Ik denk dat het een bon wordt en als ik die kan vinden een speelgoedautootje met een strik er omheen.