Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

kamer delen dochters 12 en 14

wij wonen in parijs.in een mooi huis aan de gracht! we hadden echt heel erg geluk om dit te kunnen huren . het enige nadeel is dat wij een groot gezin zijn (6 dochters waarvan 4 thuiswonend) en er maar 3 slaapkamers zijn .1 slaapkamer is op dit moment de kamer van mij en mijn vrouw. 1 kamer is het plekje voor mijn tweeling van 10 .en de grootste kamer is voor mijn dochter van 12 en mijn dochter van 14. mijn dochter van 14 begint nu in de puberteit te komen terwijl mijn dochter van 12 gewoon echt nog een kind is. ze willen allebei meer privacy (vooral dochter van 14) en meer ruimte om huiswerk te maken ,met vrienden af te spreken etc. ze maken ook veel ruzei met elkaar want de oudste wil niet met een "baby" op de kamer te slapen en jongste wil gewoon lekker met playmobil spelen. weet iemand mischien hoe ik dit kan oplossen ? 


Gordijn, kast ertussen, koptelefoon, vrienden kunnen voordat het ander kind gaat slapen, of laat haar zelf een huis zoeken dat betaalbaar is, waar minstens 5 slaapkamers zijn.

Tsjor

Is er geen zolder of sousterrain waar de oudste overdag haar plekje kan hebben en dan alleen voor de nacht naar de gedeelde kamer gaat?

En je kunt ook altijd nog een plekje in de woonkamer afschermen om daar zelf te gaan slapen, krijgt de tweeling de masterbedroom en verdeel je de andere twee kamers onder de beide oudsten. Dan ga ik er even vanuit dat de ouderslaapkamer de grootste is.

Wat verwacht je van ons eigenlijk, je hebt zes kinderen en huurt een drie-slaapkamer woning in hartje Parijs en dan moeten wij zeggen hoe er twee meisjes harmonieus op één kamer kunnen ?

Kan de 12-jarige niet bij de tweeling in de grootste slaapkamer, die wat interesse aangaat dichter bij haar staan? Het is dan misschien wat schuiven maar zo te lezen is het niet voor de eeuwigheid. 

14 is meestal niet de leeftijd waarop kinderen erg inschikkelijk zijn. Je kunt het gemopper ook uitzitten en proberen de 12-jarige een beetje uit de wind te houden, en zodra 14 dan 15 is gaat het alweer een stuk beter. Tot 12 14 is, dan heb je hetzelfde gezeur weer.

Of je kunt die van 14 op kostschool doen.

Leuk van de locatie, maar je hebt gewoon een te klein huis. Pubers hebben graag wat privacy. De komende jaren wordt het probleem dus alleen nog maar groter...

Geluk? Ik vind het dom om zo'n huis te huren. Jij hebt die keuze gemaakt dus die moet je dus zelf uitleggen aan je dochters. Je kunt oudste de keus geven: 2 jaar mag jij alleen op de kamer, en die van 12 gaat bij de tweeling maar over 2 jaar mag die van 12 dan apart. Of geen gezeur meer. 

Een huis aan een gracht in Parijs lijkt mij behoorlijk prijzig ik denk dat je voor hetzelfde geld net buiten Parijs een mooie grote woning kunt huren/kopen. Ergens in de buurt van een metrostation dan zit je met een half uurtje in het centrum. Iedereen gelukkig!

Het wordt steeds mooier. Eerst heb je vier kinderen die fotomodel zijn ('alle vier mijn dochters zijn model. ik heb 2 dochters van 10 (tweeling) 1 dochter van 11 en 1 dochter van net 13'), dan heb je ineens zes (!) dochters die allemaal lesbisch zijn. En nu woon je ineens in Parijs in een huis dat te klein is met 4 kinderen (maar eerder wel groot genoeg was met 6 kinderen?).

En die van net 13 is in een maand tijd ineens 14 geworden!

Dan kun je toch ook wel een groter huis fantaseren?

Je bent me net voor Meike! Ik was nog even aan de Google wat huizen aan en gracht in Parijs kosten. Dat begint niet onder de 6 nullen.  Dus ik denk dat ik  Aurelia maar lekker hoofdletter en interpunctieloos door laat l.ll.n.

Het verhaal is te fantastisch om waar te zijn. 

En kwamen ze ook uit de kast ('cabinet') of was dat een ander draadje? 

gr Angela

aurelia

aurelia

13-03-2021 om 19:54 Topicstarter

meike en haaknaald ik snap dat jullie dit mischein ongeloofwaardig vinden klinken . en daarom lijkt wat opheldering mij wel op zijn plek. dus bij deze :mijn docter van 14 was toen ik het topic startte over kindmodellen was zij 13 maar niet net dus ik denk dat ik het verward heb met mijn tweeling van 10 die wel net 10 zijn. toen mijn 6 dochters allemaal nog thuiswoonde leefden we in nederland in een heel gewoon rijtjeshuis in groningen . 2 jaar geleden kreeg mijn vrouw werk aangeboden in parijs we zijn daar na goed overleg ook gaan wonen. en dan ons huis ja de meeste huizen hier zijn erg duur en wij zijn ook absoluut geen miljonairs (toen de tweeling net geboren was zaten we in de bijstand) en wij hebben dit huis aangeboden gekregen via het bedrijf waar mijn vrouw op dit moment werkt en we huren het daardoor voor een zacht prijsje . dat is ook de reden dat ik hier echt niet weg wil normaal betaal je een fortuin voor dit soort huizen en wij hebben het voor veel minder gekregen.

Zacht prijsje,  ja hoor droom lekker verder. Appartementen in Parijs centrum kosten om te kopen meer dan een miljoen. En de werkgever van je vrouw verhuurt je dat voor een zacht prijsje? 

Dan heb ik het toch wel heel fout aangepakt dat ik nog steeds in een klein rijtjeshuis wijn in de randstad en net financieel niet verantwoord vond om meer dan 2 kinderen te krijgen.........

Ik ga mij maar eens verdiepen in how to become a millionaire.

haha zachtprijsje voor een huis met 3 slaapkamers aan de gracht in parijs geloof je het zelf ?wij wonen met onze 3 kinderen ( 2 dochters van 12 en 10 en een zoontje van 9 )  in parijs niet aan een gracht . maar we bepalen er toch heel wat voor . ik snap niet helemaal waarom je deze vraag gesteld hebt wil je dat iedereen weet dat je een lesbische vrouw bent?(ben ik zelf ook maar ik snap niet waarom je daar zo de nadruk op legt in al je berichten)wil je dat iedereen weet dat je genoeg geld hebt voor een huis in frankrijk? ik weet neit wat je wilt ik weet alleen dat dit verhaal niet klopt. groet limei

Tja. Misschien moet je dat dan maar aan je dochter van 14 uitleggen.

Ze is oud genoeg om te begrijpen dat wonen aan een gracht in Parijs nu eenmaal z’n prijs heeft. 

Mag ik dan wel nog even kwijt dat ik me verbaas over jullie keuzes?

De tweeling van 10 kan misschien een of twee jaar de kamer delen met de twaalfjarige dochter?

En koop voor in de woonkamer een tweepersoons slaapbank, dan kunnen jullie daar slapen. Het is behelpen, maar dat is niet anders onder deze omstandigheden. Jullie zijn met wat veel voor deze woning. 

Grachten in Parijs?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.