Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Fleur82

Fleur82

29-03-2020 om 16:28

Kapsel zoon (16)

Mijn oudste zoon van 16 jaar heeft een lekker sportief kapsel (zijkanten kortgeschoren en boven lang en naar achter gekamd). Nu heeft hij met wat vrienden het idee geopperd om met elkaar te millimeteren, omdat ze voorlopig toch niet meer naar school hoeven en de kappers dicht zijn. Ik vind het vreselijk en ik ben bang dat hij heel erg spijt gaat krijgen. Zeker omdat nu alle kappers dicht zijn en we thuis geen tondeuze hebben zal hij dit door een van zijn vrienden moeten laten doen. Wat vinden jullie hiervan? Hoe kan ik hem dit uit zijn hoofd praten?


Phryne Fisher

Phryne Fisher

29-03-2020 om 16:50

Och

Hij is 16, geen 6, en dat haar groeit wel weer aan. Mijn nichtje had ook haar haar laten millimeteren. Boze moeder, maar na twee maanden was het alweer een redelijke lengte.

Pirata

Pirata

29-03-2020 om 16:53

Nog erger

Mijn 17 jarige vroeg of zijn 12-jarige broertje hem wilde knippen. Ik vond het niet zo'n goed idee.
Nu mag ik dinsdagmiddag kappertje gaan spelen. Want dinsdagmorgen heeft hij nog een afspraak. šŸ˜

Zonne

Zonne

29-03-2020 om 17:35

Kort klinkt beter dan hoe het nu klinkt. (Zeker als dat nog langer wordt.)

Dat vrienden het willen doen klinkt wat minder, maar misschien kan eentje het best goed.

Niki73

Niki73

29-03-2020 om 17:57

Doen

Milimeteren is prima. Haar groeit een centimeter per maand, dat is naderhand zo weer aangegroeid.

Pirata

Pirata

29-03-2020 om 18:05

Beter plan

Misschien kun je het beter zelf kortwieken in het kader van social distancing.

rode krullenbol

rode krullenbol

29-03-2020 om 18:15

Terug naar de babytijd dan maar?

Als je telkens een plukje pakt, dat ronddraait en dan op een bepaalde lengte afknipt? En je doet dat met al het haar op het hoofd? Dan krijg je een (soort van) rattenkoppie!

Rode krullenbol

Guera

Guera

29-03-2020 om 18:32

Mm ok afspreken niet

Dat dus.
Kapsel zo gegroeid. Maar waarom afspreken?

rode krullenbol

rode krullenbol

29-03-2020 om 19:19

Geen betere 'equaliser' dan de tondeuse

Sinds kort dacht ik bij het woord 'equaliser' vooral aan zo'n high tech elektrisch apparaat dat ook mijn broer Jerome ooit aanschafte met de bedoeling om zijn muziek nog beter te laten klinken. Sinds Madonna in een pathetische clip het Coronavirus heeft omgedoopt tot "The great equaliser" zal dat voor altijd zijn veranderd, vermoedelijk.

Voortaan zal meteen dat ene beeld voor mijn geestesoog verschijnen van de van oorsprong Italiaanse in bad met een geraffineerd geverfd Betty Boop kapsel; eentje dat suggereert dat er ondanks haar gevorderde leeftijd nog geen enkele grijze haar op haar hoofd te bespeuren valt. Gemillimeterd haar bij een stel jongelui steekt daar weliswaar niet noodzakelijkerwijs bleek bij af, maar zeker toch wel wat ... euh ... schraal!

Het doet mij afvragen in hoeverre het noodzakelijk is de personen in kwestie in hun individualiteit aan te tasten. Een wat minder professioneel geknipt kapsel kun je toch altijd nog een beetje opkalefateren met wat waterstofperoxide o.i.d.?

Rode krullenbol

Fleur

Ik vind millimeteren ook beter klinken dan hoe je het kapsel van je zoon nu beschrijft, eerlijk gezegd, maar smaken verschillen natuurlijk.

In het kader van het afstand houden is het misschien raadzaam om de tondeuse te lenen (kan je zoon het proces filmen voor zijn maats terwijl jij de tondeuse hanteert), maar los daarvan: millimeteren is zo'n gek idee niet. Het staat vaak prima. En inderdaad, het is relatief snel weer redelijk gegroeid.
Misschien wel even wachten tot de temperaturen weer iets stijgen, want het wordt fris de komende week.

Vroeger deed ik het haar van mijn zoon met de tondeuse - maar goed, die was toen een peuter - mijn ervaring is dat er wel altijd haartjes de dans ontspringen, dus die moeten daarna nog even met een schaar worden afgeknipt (een zelfde fenomeen zag ik vroeger toen ik nog een gazonnetje te maaien had, dan waren er ook altijd sprietjes die aan de maaier waren ontsnapt)

Groeten,

Temet

Dendy Pearson

Dendy Pearson

29-03-2020 om 20:27

Hier

Mijn zoon heeft (had) ook zoā€™n kapsel en had eigenlijk 2 weken geleden nog naar de kapper gemoeten. Maar toen wilde ik niet meer.
Het ziet er idd niet uit. Dit kapsel moet echt om de 4 weken worden bijgewerkt.
Ik heb een tondeuse, vroeger in de peuter/kleutertijd kortwiekte ik zoon altijd.

Maar zoon wil het nu echt niet. Loopt liever met die bos ongelijk haar. Maar hij valt niet op. Ook zijn klasgenoten zien er ongekamd uit. Zijn ze misschien ook wel. Wie gaat er nou zijn haar kammen als je nauwelijks de deur uitkomt en soms de hele dag in je onesie loopt. šŸ˜

Als je zoon het graag wil zou ik m er zelfs bij helpen. En hem niet laten samenscholen met vrienden om het te doen.
Het groeit wel snel aan, maar het duurt wel langer voordat er weer een model in te knippen is. Daar zou ik m wel voor waarschuwen. Dat duurt echt wel langer dan een maand.

Janeway

Janeway

30-03-2020 om 00:58

Het kan erger..

Zoon net 18 had al voor deze crisis besloten dat hij lang haar wilde.. Nu zit het in een model , het hangt over mijn ogen maar dat interesseert mij niet. Ik had graag gehad dat hij nog even iets met zijn haar had laten doen.. Maar ja.. Hij lacht zich suf nu. Hehehe En is niet de enige die voor Jan Joker loopt.

@nnemoon

@nnemoon

30-03-2020 om 07:18

Zonde!

Wat zonde van je zoon zijn haar. Ik zie liever een kapsel dan zo'n bloempot 13 model, mijn mening. Er is trouwens een nieuwe challenge hier bij de pubers. Je hoofd kaal laten scheren door je vrienden voor ā‚¬ 50,00. Misschien is dat een idee.

Even terugkomend op TS. Ik denk dat jouw zoon een model kapsel heeft, wat nu erg in is, maar nu gewoon iets te lang is. Is het een idee, om alleen het langste gedeelte bovenop door jou bij te laten werken?

Tessa

Tessa

30-03-2020 om 10:22

Haarspeldje

Zoon net 18 had al voor deze crisis besloten dat hij lang haar wilde.. Nu zit het in een model , het hangt over mijn ogen maar dat interesseert mij niet

Mijn zoon laat ook zijn haar groeien en bij hem hangt het ook tot over z'n ogen. Laatst was hij hier en iets aan het doen, loopt ie naar de badkamer en komt hij terug met een haarspeldje van mij. Of ik dat even in z'n haar wilde doen. Ik heb zo ontzettend gelachen. Als ik weer de deur uit kan ga ik leuke kopen met hartjes en lieveheersbeestjes voor de volgende keer

rode krullenbol

rode krullenbol

30-03-2020 om 10:27

Voorstel

Ik stel voor dat we onze opgeschoren zonen 'for the time being' het voorbeeld van Madonna laten volgen: allemaal het Betty Boop kapsel! Want eenvoudig aan te brengen met wat vet en een haarspeldje.

Rode krullenbol

rode krullenbol

rode krullenbol

30-03-2020 om 10:42

Oh ja!

En dan video's maken van parodieƫn op de video van Madonna, natuurlijk! Al dan niet te delen op YouTube.

Rode krullenbol

rode krullenbol

rode krullenbol

30-03-2020 om 10:45

Hier de link naar de betreffende video


https://youtu.be/5UYU4Slh34I

Rode krullenbol

Rikky

Rikky

30-03-2020 om 11:36

Oh!

Wat heeft ze met haar gezicht gedaan?!?!

rode krullenbol

rode krullenbol

30-03-2020 om 12:09

Hmm ...

Ongetwijfeld van alles en nog wat! Maar het oogt wĆØl naturel.

Rode krullenbol

Fleur82

Fleur82

01-04-2020 om 07:13

Compromis

Na wat discussies aan de keukentafel blijft mijn zoon vasthouden aan zijn wens om gemillimeterd te worden. Ik vind het onverantwoord om dit bij zijn vrienden te doen met het oog op social distance en ik weet ook niet of degene die gaat scheren het ook wel kan. We hebben nu daarom een compromis gemaakt dat hij dit van mij mag mits ik hem ga scheren. Dan kan hij het filmen met zijn telefoon voor zijn vrienden.
Ik heb totaal geen ervaring met millimeteren. Ik moet zelfs nog een tondeuse aanschaffen. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij het kopen hiervan? Hoe werkt het scheren zelf? Ik las dat er verschillende opzetstukken bij een tondeuse worden meegeleverd voor verschillende lengtes. Welke kan je het beste gebruiken?

Marion

Marion

01-04-2020 om 08:24

Wat doe je moeilijk

Het is maar haar hĆØ?
Leen van iemand een tondeuse, gewoon voor de deur laten leggen en dan kan je zoon hem zonder contact pakken.
YouTube filmpje bekijken en scheren maar.

De tijd dat je met hem in een streepjestuinbroek, stoere gympies en haren met gel kon pronken ligt 13 jaar achter je.

Dat kapsel dat hij nu heeft vind ik persoonlijk ordinair en van gemillimeterd haar houd ik ook niet, maar wat boeit een kapsel nou in deze tijden? Tegen de tijd dat hij weer naar school kan, kan hij een staartje. Tenzij je de tondeuse niet teruggeeft.

Fleur

Ik ben ongeveer het grootste stoethaspel dat op twee benen rondloopt en zelfs ik kan het. Er is werkelijk niets aan.
Inderdaad kan je de haarlengte instellen met een tondeuse - van helemaal glad tot enkele millimeters. Volgens mij geven de cijfers het aantal millimeters aan. Ik zou een millimeter of 3 tot 5 aanhouden, dus niet helemaal kaal.
Je strijkt als het ware met dat apparaat over het hoofd, van onder naar boven (dus van de nek naar de kruin). Zo doe je het hele hoofd, en dan is alles op gelijke lengte, met uitzondering van de paar haartjes die per ongeluk aan de tondeuse zijn ontsnapt. Die knip je met een schaartje bij, en klaar is Kees.

Echt, het is zo simpel als wat. Juist omdat je het hele hoofd doet, dus alles gaat er gewoon af - geen angst dat je te kort knipt dus

Groeten,

Temet

Iris

Iris

01-04-2020 om 10:59

Idd Marion

Jij zegt wat ik steeds denk: het is je elleboog niet, het is maar haar.
Waarom bemoeit iemand zich sowieso met het haar van een 16-jarige? Discussies aan de keukentafel over haar?

Biebel

Biebel

01-04-2020 om 17:16

Kaal gaan weddenschap

Ook ik krijg vreselijke associaties van het kapsel van je zoon. Stone island trui, heuptasje om de nek en hippe sneakers erbij toevallig?

Maar goed. Met 16 jaar mogen ze bij een arts praten zonder moeder erbij. Zou dat voor hun kapsel mogen gelden? Ofwel, waar bemoei je je mee. Social distancing vind ik wel iets waar je wat van mag zeggen, kapsel niet. Al verft hij het groen of knipt hij een nathan rutjes matje; zijn haar - zijn keuze.

Overigens waren in mijn tijd de weddenschappen een hype. Wedden dat ik kaal durf, en dan ging er weer een met het scheermes op het schoolplein voor 25 gulden.

rode krullenbol

rode krullenbol

01-04-2020 om 18:04

Aha!

Nathan Rutjes: "Mijn moeder heeft het ook maar toevallig zo geknipt toen ik drie was"

Zie: https://www.rtlboulevard.nl/entertainment/tv/artikel/5019401/hoe-nathan-rutjes-aan-zijn-iconische-kapsel-gekomen

Wij kunnen nu dus met een gerust hart terug naar hun babytijd, zoals ik eerder al voorstelde. Wie weet voor prachtige handelsmerken dat oplevert.

Rode krullenbol

Stickertje

Stickertje

02-04-2020 om 10:05

Hoe meer discussie

Hoe extremer het uiteindelijk wordt.
Pubers experimenteren en dan maar liever met hun haar dan dat ze met een tattoo of piercing thuis komen. Ik had in september een dochter met lange fuchsia- roze lokken en een zoon met een mannen staartje. Niet mijn keus maar ach......
Het groeit wel weer uit of je kan het weet knippen.

Vriendin van dochter wilde al sinds groep 6 haar zware dikke haar een stukje korter. Mocht niet van haar moeder. In de 3e van het VO is ze stiekem naar de kapper gegaan. Leuk kort meisjes kapsel. Moeder in alle staten. Toen werd het erg kort met een langere lok aan de voorkant. Moeder nog woester. Nu is ze met de tondeuse gedaan.

Hier is de verf bijna uit het haar en het staartje is geknipt. En keer laten proberen en het komt vanzelf goed. Bij ons in ieder geval wel.

hier ook

Hier heeft zoon een tijd zijn haar laten groeien. Nu heeft hij best mooi haar, vind ik, maar dit was geen onverdeeld succes. Maar we hebben het gelaten. Zelfs mijn partner, van wie ik eigenlijk een hoop gemekker had verwacht, hield zich koest. En ziedaar, in februari ging op initiatief van zoon zelf de schaar erin.

Gelukkig maar, als hij 6 weken later was geweest, had het niet meer gekund. En dan had hij het met lang haar moeten uitzingen of het was tondeusewerk geworden, want modelknippen, daar begin ik niet aan (dat was trouwens vorige week een stelling in het jeugdjournaal: liever lang haar dan mijn ouders met een schaar).

Partner heeft nu tegen dochter (11) gezegd dat zij straks zijn haar mag bijknippen. Een verstandige keus: haar motoriek is beter dan die van mij

Groeten,

Temet

rode krullenbol

rode krullenbol

02-04-2020 om 12:41

Hmm ...

Is het almaar thuiszitten niet een uitgelezen kans voor onze zonen om zich een hipsterkapsel met bijbehorende knot aan te meten?

Rode krullenbol

rode krullenbol

rode krullenbol

02-04-2020 om 19:12

Hmm ...

Houders van langharige konijnen, cavia's, katten en/of honden zijn in hun voordeel. Die kunnen eerst daarop oefenen!

Rode krullenbol

Fleur82

Fleur82

11-04-2020 om 23:31

Tips

Bedankt voor jullie tips. Ik heb me zoon vanochtend met de tondeuse kaal geschoren. Zijn beste vriend (en zoon van onze vrienden) was bij ons aan het gamen en wilde ook wel kaal gaan. Nadat hij zijn moeder had gebeld kon ik mijn scheerkunsten nog een keer vertonen HAha. Ik had dus twee gemillimeterd pubers vanochtend over de vloer. Ik moet eerlijk zeggen dat het me alles meevalt en dat ik het eigenlijk beter vind dan hun oude kapsels. Ook het scheren viel me mee. Alhoewel het wel korter was uitgevallen dan ik dacht. Maar met dit warme weer komt het goed van pas.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.