Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
pien

pien

11-04-2012 om 12:25

Keyboard voor dochter

HOI!
Mijn dochter wil graag een keyboard voor haar verjaardag.
ze speelt al een aantal jaren een ander instrument
en vindt het leuk om wat te pingelen en te zingen,
doet dit ook op school met muziekles
(13 jaar, brugklas).
Ze leest dus noten, zoekt op de ipad lessen op etc.
Ik sluit niet uit dat ze uiteindelijk ook keyboardles zou willen, dan zouden wij dat prima vinden.

Nou vraag ik me af wat voor soort keyboard voor haar
handig is, waar moet ik op letten,
welke functionaliteiten zijn een absolute must en welke overbodig?
En gaan we voor een simpele nieuwe of een ingewikkelder 2de hands?
Tips en ervaringen welkom!
Pien

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fransien

Fransien

11-04-2012 om 17:51

Neem een 2e hands

En ga voor eentje zonder al die bijkomende ritmes en geluiden, het is echt veel beter om te leren spelen in je eigen tempo, liefst op eentje die aanslag-gevoelig is. Als je leert om op aanslag-gevoelige instrumenten te spelen, kun je ook op niet-aanslag-gevoelige spelen, andersom is veel en veel lastiger.
Er zijn veel prima 2e hands te krijgen, veel mensen hebben een bevlieging en die gaat over, en dat levert veel waar voor je geld op

dc

dc

11-04-2012 om 21:06

Leuk

Wij hebben een Yamaha met een hele hoop voorgeprogrammeerde liedjes, die je langszaam kunt leren met behulp van lichtjes. Mijn 6jarige zoon is zichzelf hiermee al het een en ander aan het leren. Ik kan hem dus wel aanraden. Wij hebben hem voor ongeveer 50 euro tweedehands gekocht.

Tip

Vraag advies bij de plaatselijke muziekschool.
Mocht ze eventueel les gaan nemen dan moet je keyboard aan een aantal eisen voldoen.
Wij kochten voor zoon ooit een keyboard,en toen hij een jaar later op les wilde konden we een andere gaan kopen omdat deze niet aan de eisen voldeed.
Dus als je dochter echt op les wil zou ik advies inwinnen.

Janna

Janna

12-04-2012 om 17:57

Hier ook

zoon (13 brugklas) wil graag een keyboard. Heeft geen les, maar werkt hier wel mee op school tijdens muziekles (zelfde school Pien???).

Ik zag dat er 1 in de aanbieding was bij de Marskramer: met bon voor €29.
Weet iemand misschien of dit exemplaar een goede optie is?
http://www.marskramer.nl/bonnenpagina?utm_source=folder1512&utm_medium=folder&utm_campaign=f15_bonnenpagina

Brianna F

Brianna F

13-04-2012 om 07:43

Wel of geen les

Dat scheelt enorm. Mijn dochter heeft altijd les gehad, maar haar keyboard voldeed niet aan de wensen en dat was toch een duurder exemplaar (gekocht in een muziekwinkel) dan het Marskramer exemplaar. Ze bleven maar hameren op aanslaggevoeligheid, dat dat heel belangrijk was. Ze heeft toen een andere gekocht, wel 2e hands, want goede keyboards hebben een prijskaartje.

Janna

die van marskramer is niet geschikt om les op te nemen .of hij voor school voldoet durf ik niet te zeggen.Dat zou je op school moeten navragen.
wel weet ik dat onze muziekschool alleen met het merk Roland werkte ,en niet uit de speelgoed winkel maar uit de muziekzaak.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.