koentje
02-11-2012 om 17:05
Kind niet thuis uit school
vanaf hoe laat is het 'normaal' om ongerust te worden als je kind niet thuiskomt uit school. Terwijl hij eigenlijk altijd laat weten waar hij is als hij wel eens met iemand meegaat...
Oh bah, het zit me helemaal niet lekker. Normaal is hij er om 15.10, nu is hij er om 17 uur nog niet en zijn telefoontje neemt hij niet op.....

Zus
02-11-2012 om 17:20
Geen nieuws is goed nieuws
De kans is natuurlijk het grootst dat hij straks gewoon schuldbewust thuiskomt, tijd vergeten of zo. Maar ik snap je ongerustheid helemaal, hoor, ik zit al in de zenuwen 5 minuten na verwachte thuiskomtijd

Vic
02-11-2012 om 17:48
Rondbellen
Na twee uur te laat zou ik niet rustig gaan zitten wachten, maar een belrondje langs de mentor en klasgenoten. En als hij straks (hopelijk) doodleuk komt aanzetten, een hartig woordje met hem spreken. Mijn dochter heeft door zo'n actie eens een weekend opblijven en de finale van een of andere talentenshow gemist. Was ook zonder te melden met een vriendin mee gegaan, geen telefoon opgenomen, en vervolgens semi-onschuldig om 18.00 uur thuis komen.

Mussie
02-11-2012 om 19:15
Hoe oud?
Mijn 13 jarige laatst ook, compleet ongevaarlijk met klasgenoot meegegaan (wat hij nooit doet!) en was zich van geen kwaad bewust. Ik was zo ongerust! Bah, gaat dat ooit over? Hoop dat hij nu thuis is!

Tirza G.
02-11-2012 om 19:37
Belrondje
Koentje, het mag. School bellen, vrienden bellen. Je hebt 2 uur gewacht. Zelfs ík ben ongerust. Laat je het nog weten?
Tirza

Tineke
02-11-2012 om 20:29
Moeilijk draadje
Echt, dit vind ik lastig. Iedere tien seconden refreshen of er al nieuws is. En van alles bedenken.
Ik hoop dat Koentje-zoon terecht is...

FayW
02-11-2012 om 21:05
Koentje joehoe!
Ik krijg hier echt de zenuwen van! Ik hoop dat alles goed is.

Kaaskopje
02-11-2012 om 21:20
Lees dit net
En omdat Koentje niet reageert ben ik ook ongerust. Bij ons is het normaal als een kind niet meteen na school thuiskomt, maar ik hoop niet dat Koentjes zorgen terecht waren.

Zus
02-11-2012 om 21:54
Pfff
En zo zitten we met z'n allen op Koentjes zoon te wachten...Nou, ik hoop dat Koentje dit draadje gewoon vergeten is of zo, want iets anders wil ik niet denken.

wil40
02-11-2012 om 21:55
Getsie
Als je kind altijd dezelfde tijd thuis is dan ben je bloedongerust als hij meer dan 2 uur te laat is. Er is nog steeds geen antwoord van Koentje, ik zit ook steeds te refreshen om te kijken of ze al heeft gereageerd.

Relithe
02-11-2012 om 22:08
Bah
Ik lees dit nu net en zou ook graag wat horen Koentje
Hier ook een zoon die dit altijd deed, wat ben ik vaak ongerust geweest toen hij nog op de basisschool zat.
Nu belt hij zelfs als hij 5 minuten later is, dat is weer het andere uiterste.
Hoop dat er niks is..

Gerdina
02-11-2012 om 22:10
Al nieuws?
Ik hoop dat Koentje nog even iets laat weten.... en dan ook goed nieuws hoop ik

Tonny
02-11-2012 om 22:12
Belrondje is moeilijker dan vroeger
Hebben jullie 06 nummers van de vrienden van jullie pubers ? Of de thuistelefoonnummers ? Lijkt me veel lastiger dan vroeger.
Ik hoop heel erg dat Koentje haar noodkreet hier even is vergeten en dat alles op z'n pootjes terecht is gekomen.

Elisa Gemani
02-11-2012 om 23:34
Koentje
Gut ik hoop echt dat Koentjes' zoon weer terecht is...
Ik weet nog de ongelooflijke angst en paniek die ik had toen zoon (11) een keer niet thuiskwam uit school en ik hem niet kon bereiken en hij mij ook niet belde... Hoe vaak ik hem en anderen niet gebeld hebt... Het waren de langste 2,5 uur van mijn leven en toen pas belde hij dat hij met een klasgenootje mee naar huis was gefietst. Hij was vergeten mij te bellen en klasgenootje en diens ouders hadden daar ook niet aan gedacht. Wat was ik boos en opgelucht tegelijk! Het zou hem nu niet meer gebeuren want mijn reactie maakte diepe indruk op hem. Als er een vriendje of klasgenootje bij ons komt, vraag ik altijd of diens ouders weten dat hij bij ons is. Zo niet, laat ik meteen bellen. Want dit wil je als ouder niet mee maken! Ik hoop echt dat alles in orde is met Koentje-zoon...

Leen13
03-11-2012 om 00:41
De nacht in
Er wordt aan jullie gedacht Koentje. Hopelijk is het allemaal goed gekomen.

albana
03-11-2012 om 08:34
Dit duurt veel te lang.............
Verder niks toe te voegen.
groeten albana

Tineke
03-11-2012 om 09:14
Ik hoop
Dat Koentje en zoon nog lekker slapen en zich helemaal niet bewust zijn van onze zorgen.....
is er iemand die Koentje privé kent? Of via Facebook ofzo?

albana
03-11-2012 om 09:24
Dat vroeg ik me ook al af...........
Dat zat ik ook al te bedenken Kaatje...
groeten albana

lizelot
03-11-2012 om 09:53
Oei
Ik hoop hetzelfde als Kaatje!!
Ken Koentje niet prive.Ik wilde haar laatst uitnodigen voor facebook,omdat haar zoon en mijn zoon best wat raakvlakken hebben.Hopelijk is alles inorde.Eng dit!!!
Duimen voor snel goed nieuws!!!

albana
03-11-2012 om 10:01
Belrondje moeilijk?
Ik 'eis' van puber gewoon als ze ergens slaapt (b.v. bij vriendin) het telefoonnummer. En of dat van de ouders is of die betreffende vriendin maakt me dan niet uit. Mijn standaardreden is dat áls er iets is (met ons b.v.) ik haar kan bereiken. Dat is in ons geval ook niet zo raar, er is hier ooit al eens 'iets' geweest en zij was weg...uit en daarna slapen bij vriendin, zou volgende dag pas terug komen. Haar eigen mobiel hoorde ze niet of stond uit of was op, ik ben het even vergeten. Ik kon haar vriendin bereiken via de ouders waarvan ik toevallig de achternaam en adres wist omdat ik haar daar wel eens had afgezet en het onthouden had. Er was in die noodsituatie ook geen tijd om haar bij die uitgaansgelegenheid op te pikken of zo of om aan dat bereiken veel tijd te spenderen....Na mijn belletje hebben die ouders zelf besloten dochter op te halen bij die uitgaansgelegenheid en thuis af te leveren.
Sindsdien ben ik er veel alerter op. Dat ik alternatieven heb om ze te pakken te krijgen mocht dat nodig zijn. En zo heb ik de telefoonnummers van de meeste van haar vriendinnen of ouders. Niet dat ik ze ooit gebruik hoor....
Dat zou dochter denk ik niet op prijs stellen.
groeten albana

skik
03-11-2012 om 10:53
Ongerust
Ik hoop dat Koentjes zoon inmiddels terecht is. Er is op dit moment in elk geval geen Amber Alert.
skik

Vera*
03-11-2012 om 10:59
Jakkes
Dit draadje is het eerste waar ik vanochtend naar kijk maar helaas nog geen nieuws. Sterkte Koentje.

Rosa van der Zanden
03-11-2012 om 11:35
Oproep via facebook of twitter?
O koentje, ok hoop dat je kind terecht is.
Ik hoop zó dat er snel goed nieuws komt. Kunnen wij met zijn allen geen foto verspreiden via de sociale media? Vorige week was een puber kwijt, vader heeft een oproep gedaan via facebook en twitter en een site gemaakt. Ik weet niet of dat er toe bijgedragen heeft maar ze was daarna wel vrij snel terecht.
Rosa van der Zanden

Astrid
03-11-2012 om 11:44
Zal wel meevallen
Het zal echt wel meevallen. Als Koentje urenlang in spanning had gezeten had ze van verveling hier vaker gepost. Verder hadden we het wel geweten inderdaad via een Amber Alert.

Tineke
03-11-2012 om 12:13
Precies astrid
Ik denk ook dat Koentje OO gewoon vergeten is. Dus Rosa, geen paniekacties, dat is nog nergens voor nodig. Ik noemde facebook alleen maar omdat iemand haar als contactpersoon zou kunnen hebben, en dan wisten wij meer.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.