Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Kleedgeld en zakgeld


Uitvaart

Voor een uitvaart vind ik het wel belangrijk dat ze echt nette kleding hebben. Een nette donkere jurk of rok met blouse voor de meisjes. Voor de jongens een donker pak. Ik wil dat ze er netjes, stemmig en passend uitzien. Dat zou ik altijd voor ze betalen. Ik zou niet willen dat mensen denken dat we geen moeite willen doen om er qua kleding passend uitzien en dat we hetzelfde aandoen alsof we een dagje uit gaan of zo. Dat mensen niet denken dat we de begrafenis niet belangrijk vinden en hun rouw niet respecteren. Dat zou ik heel erg vinden. Ik zou dat dus nooit van de kinderen af laten hangen en er voor zorgen dat ze passende kleding hebben voor zulke gelegenheden.
Uiteraard ook voor feestelijke gelegenheden zoals een bruiloft.

Triva

Triva

26-03-2018 om 06:45

Kyana

Kleedgeld hoeft niet om te leren budgetteren, niet elk kind heeft dat nodig. Mijn zonen hebben ook nooit kleedgeld gehad. Als ze iets nodig hebben dan maken we een lijstje en hang ik daar een totaalprijs aan. Bijv 2 broeken, een trui en 3 shirts voor (ik noem maar wat) 130 euro. Dan kunnen ze zelf schuiven met het geld: als ik die dure trui neem kan ik niet ook nog die dure broek kopen. Wat vind ik belangrijker.

Wij gaven geen kleedgeld omdat ze er niet om vragen, omdat ze niet met merken bezig zijn, omdat ze niet van winkelen houden en omdat ik er vrijwel zeker financieel op achteruit zou gaan (en ik alleen hun spaarpot spek). Oudste is 19 en die moet al een jaar zelf voor zijn kleding zorgen. Ik zie precies gebeuren wat ik al verwacht had: ja doei ik ga geen kleding kopen, veel te duur. Toen ze nog jong waren zou men mij er op aankijken, nu is het een student, hij zoekt het maar lekker zelf uit. (hij koopt echt wel wat hoor maar mondjesmaat en alleen als het echt heel erg nodig is).

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.