Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op
Suzieef

Suzieef

26-10-2016 om 20:27

Knuffel gedrag van nicht naar neef in de pre pubertijd

Een nichtje van mijn vriend kruipt bij oudere neefjes 14/15 jaar op schoot bij visites. Naar mate ze ouder wordt het meer op een claimende bijna fliterige manier. Vraag is nu hoe maak ik dit gedrag bespreekbaar bij de ouders van het nichtje zonder iemand voor het hoofd te stoten want ik vind het gedrag niet helemaal gepast bij jongens in de pre pubertijd# dhtv

Lente

Lente

26-10-2016 om 20:40

Hoe oud is het nichtje?

Dat maakt nogal verschil.

bieb63

bieb63

26-10-2016 om 21:46

een nichtje van je vriend....

..... en dan maak JIJ je daar druk om, en wil JIJ het bij de betreffende ouders aankaarten? Bemoei je er lekker niet mee, zou ik zeggen.

Sanne

Sanne

27-10-2016 om 01:46

Niet

Dat maak je niet bespreekbaar bij de ouders.

Ik weet niet wat jouw relatie tot de ouders is, maar er zijn maar heel weinig en uitzonderlijke gevallen waarin het de rol van wie dan ook is om dit aan te kaarten.

Puck

Puck

27-10-2016 om 09:22

Mee eens

Wat maakt dat JIJ je daarmee moet bemoeien? JIJ vind dat het niet kan, maar wie ben jij om jouw mening aan andere te ventileren. Ik denk ook dat je je er niet mee moet bemoeien.

mama2

mama2

27-10-2016 om 11:27

die wordt even afgeblaft.....ik denk namelijk dat hier zorgen geuit worden en dat mag of het nu haar nichtje is of er 1 van de buren en daar de slager van....

Of je zorgen terecht zijn kunnen wij niet beoordelen. Ben jij de enige die hier zo over denkt, heb je het met je vriend besproken? hebben zij hetzelfde, denken jullie dat er een achtergrond aan vast zit? Dat zijn wel allemaal dingen die je moet bedenken, zomaar aankaarten bij de ouders in de verwoording ik vind...kan natuurlijk niet en zal ook niet in dank worden afgenomen, vaker terecht dan dat er echt iets speelt. En daarnaast denk ik inderdaad dat jij het niet bespreekbaar moet maken, maar als er al iets te bespreken valt zou ik dat iemand van de familie laten doen. Het is lastig om te bepalen wat jij gepast gedrag vind en wat een ander gepast gedrag vind. Hier hebben wij in onze familie ook zo iets gehad, moeder wat letterlijk in oksel van zoonlief kroop alsof ze een stelletje waren. Ik vond dat geen gepast gedrag, meerdere ook niet, maar zij wel en er stak werkelijk helemaal niets achter. Kaart je dat dan aan of laat je het gaan....wij hebben het laten gaan.

Christel

Christel

27-10-2016 om 12:00

Waarom

staat er # dhtv achter de posting?

Pirata

Pirata

27-10-2016 om 12:08

14/15

14/15 jaar is ook geen *pre*puberteit normaal gesproken....

Helena

Helena

27-10-2016 om 12:52

Christel, dat is hip

Christel, dat is hip en heeft met Twitter te maken. Ik denk dat het betekent: durf het te vragen, maar ik dacht dat de gebruikelijke hastag #dtv (durf te vragen) is. Maar goed, ik ben 51, dus wat weet ik daar nou van..... Dat laatste is een citaat van mijn kinderen

Moeder

Moeder

27-10-2016 om 13:23

Off topic

Het is inderdaad een twitterding en wordt hier niet gebruikt. En dan ook nog verkeerd Het is #dtv oftewel durf te vragen.
En ik ben blij dat er ook wat aardigere reacties zijn gekomen. Je kunt wel iets vinden van iemands vraag maar een beetje aardiger kan toch ook

Dees

Dees

27-10-2016 om 14:38

nou

Het is eerst handig te weten hoe oud het meisje is. Is het meisje zelf een jaar of 12 dan zou ik gewoon het gewoon zeggen tegen de ouders. Is het meisje gewoon nog een klein ding van een jaar of 3-10 dan zou ik er niet teveel achter zoeken.

Overigens ik heb een neefje gehad (jaar of 13 was hij toen al) die bij zijn grote neef (jaar of 20 toen) op schoot kroop.

Triva

Triva

27-10-2016 om 19:27

Ik vermoed dat ze ook bij haar vriend op schoot kruipt of heeft gekropen en dat haar vriend en zij zich afvragen wat ze hier mee moeten maar ach dat mag niet, foei!

Lente

Lente

27-10-2016 om 20:07

Ik vermoed dat Suzieef (TS) een puber is

Daarom reageer ik liever niet voordat er reactie is gekomen.

ice

ice

27-10-2016 om 23:28

Ja, dat zal ze heel gezellig vinden, reageren op veel van deze volwassen *kuch* reacties

Christel

Christel

28-10-2016 om 10:13

Helena

Ik ben dus niet hip en nog wel jonger dan jij (oké een jaartje maar)!. Ik heb niks met twitter en zie wel eens "durf te vragen" staan op mijn zeer bewust vriendloze Facebook, maar hier nooit.

Ik durf hier trouwens alles te vragen, ik ben lekker anoniem sinds m'n nickwissel

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.