Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Kopen jullie nog kleding voor een 18 jarige.

Mijn zoon is 18 jaar en hij werk 18 uur in de week,hij wil meer uren maar dat lukt hem nu nog niet,is hem wel in de toekomst belooft.

Nu verdient hij zo 300 euro per maand waar hij zijn ziekenzorg ook nog van betaalt.

Nu is mij vraag, hij moet nu hoog nodig nieuwe schoenen hebben, zouden jullie dat nog voor hem kopen, of zeggen jullie daar moet hij nu allemaal zelf voor gaan zorgen?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ach, als jij over hebt...

goedemorgen Marosh,'
Ik zie er absoluut niet verkeerds in om je kind zo nu en dan wat extra's toe te stoppen. Mits jij jezelf niet tekort doet, natuurlijk.

Ik doe naar aanleiding van je bericht allerlei aannames, misschien zit ik helemaal fout maar als ik het goed begrijp woont hij bij jou, gaat hij niet naar school en heeft hij ruim 200 euro vrij te besteden per maand.
Ik denk dat schoenen niet zo'n hoge prioriteit hebben bij hem....

Brianna F

Brianna F

17-05-2010 om 11:35

Nee

Vanaf hun 18e houdt het op bij ons, dan moeten ze zelf hun kleding kopen. Oftewel van hun studiebeurs en bijbaan of van alleen een baan.
Hij heeft 200 euro vrij te besteden per maand, dan zou ik hem ook niets meer toestoppen hoor. Maar dat is natuurlijk aan iedereen om zelf over te beslissen.

Nee

18 jaar ,65 euro ziektekosten ,en 300 euro inkomen.
verder woont hij gratis bij jullie?of betaald hij kostgeld?

hier geldt voor de 18 jarigen:geen zakgeld ,geen kleedgeld,stufi is om de studie te betalen( is lang niet genoeg ,maar de rest van de studie betalen wij),en voor de rest betalen ze alles van hun bijbaantje.
schoenen ,kleding,uitgaan,cadeautjes ,ziektekosten ,kapper enz enz.
en ze redden het.

Maylise

Maylise

17-05-2010 om 14:21

Waarom niet?

Dat soort dingen gaan bij mij op gevoel. In principe lijkt het mij niet nodig om schoenen te kopen voor iemand die 200 euro per maand te besteden heeft. Tenslotte kun je bij de scapino oid voor een hele schappelijke prijs wel een paar schoenen krijgen. Maar als je zoon nou ook heel veel andere uitgaven heeft of je hem om een bepaalde reden iets extra toe wil stoppen vind ik het ook niet heel vreemd om een keer wel een paar schoenen te kopen. Een keer verwennen is geen probleem of die gene nou 18 of 38 is.

Maylise

Kaaskopje

Kaaskopje

17-05-2010 om 15:25

Heel soms

Mijn oudste dochter heeft nu al een flinke tijd niet gewerkt. Er is weer werk in aantocht, maar goed, daar had ze tussendoor niet zoveel aan. Dus als ik wat over heb strijk ik wel eens over mijn hart, maar dat is echt sporadisch.

Uiteraard

ook ik stop mijn kinderen weleens een kledingstuk of schoenen toe,gewoon omdat ik weet dat ze het financieeel niet breed hebben .

maar volgens mij bedoelde jij de vraag anders?

marosh

marosh

17-05-2010 om 15:54 Topicstarter

Bedankt

Fijn al gauw , zoveel reactie's.

Ja ik bedoel ik idd of we dat nog gewoon moeten kopen voor hem, dus niet als extra's

hij betaalt geen kostgeld idd, wel betaalt hij zijn rijbewijs ervan en zijn shag.

Dus echt veel hou dan weer niet over, en mijn man had zo iets , nu verdient hij het zelf, ik had zo iets, ja maar zoveel is het nog niet.

Maxime.M

Maxime.M

17-05-2010 om 18:44

Zelf

Hoi,

Mijn dochter is 14 en krijgt 50 euro kleedgeld per maand. Daarvan moet ze ook haar schoenen en jas kopen, alleen voor die 2 dingen betaal ik de helft mee, omdat ze het anders financieel niet redt. Als mijn dochter dus 18 is en 200 euro per maand te besteden heeft zou ik niets meer bijleggen. 200 euro lijkt mij meer dan genoeg geld om jezelf van kleding te voorzien.

Maxime

tonny

tonny

18-05-2010 om 20:08

Een enkele keer

ze betaalt meestal haar kleding zelf.
Vorig jaar moest ze extra uitgaven maken voor 'gelegenheidskleding' en toen heb ik wat gesponsord. Maar dat is zeker geen gewoonte en ze rekent daar ook niet op.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.