Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Koptelefoon op de fiets?

Zoon (13) wil een koptelefoon kopen omdat zijn "oortjes" kapot zijn. Oké, zijn geld, moet ie zelf weten, maar hij mag van mij niet op de fiets stappen met een koptelefoon op. Hij had op de fiets altijd één "oortje" in (de andere deed het al langer niet) en dan had ik het idee dat hij in elk geval de rest van het verkeer nog goed kon horen.

Hij vindt mij nu een meer dan belachelijke overbezorgde moeder want iedereen mag dat. Nu geloof ik dat laatste niet natuurlijk, ik ben ook niet van gisteren, maar ik weet hoe mutsig en overbezorgd ik kan zijn. Vandaar dat ik toch even meningen van anderen wil horen: mag jouw kind met een koptelefoon op de fiets?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Detalle

Detalle

24-09-2010 om 18:48

Nee

maar dat wil ze zelf ook niet meer; een vriendinnetje van haar heeft doordat ze het verkeer niet hoorde vanwege haar mp3-speler een ongeluk gehad. Is verder goed afgelopen hoor, maar het heeft wel voor schrik gezorgd.

Nee

Ik doe het zelf wel maar vind het eigenlijk ontzettend gevaarlijk. Ben laatst zelf ook bijna in het kanaal gevallen omdat ik met koptelefoon aan het joggen was en fietser niet hoorde.

Mariel

emma43

emma43

24-09-2010 om 19:49

Nee,maar

ik weet dat ze het wel doet.Ze heeft een koptelefoon,die ligt thuis,maar ik zie niet dat ze i-pod en oortjes meeneemt.Soms komt ze thuis en heeft ze de oortjes nog in.Ben ik niet blij mee,maar ik ga niet haar zakken nakijken voor ze vertrekt.Nu ik erover nadenk is dan eigenlijk een koptelefoon beter,dat ziet het overige verkeer,maar die oortjes niet.Afijn,ik ga voor beide geen toestemming geven.

mirreke

mirreke

24-09-2010 om 20:36

Oortjes

en dan eentje uit. Geen koptelefoon die helemaal over je oren valt, dat sluit veel te veel af. Aan de andere kant ziet het verkeer dan wel (maar natuurlijk te laat) dat puber niet naar het verkeer luiste t maar een koptelefoon op heeft.
Zelf fietste ik vroeger ook altijd met zo'n klein koptelefoontje (die in je oor viel, lang geleden dus) want ik vond en vind het heerlijk, muziek op m'n hoofd terwijl ik fiets of loop.

Nee

hier mag het niet,1 oortje in is de boodschap.
maar ik weet dat geen van de kinderen zich daar aan houdt.

Nee, heel gevaarlijk!

hoogstens één oortje in. Maar beslist géén koptelefoon!!!

Tirza G.

Tirza G.

24-09-2010 om 23:34

Oef

Begin van de week is hier een jonge man dodelijk verongelukt. Op zijn fiets. Na een botsing met een andere fiets. Een van de twee luisterde naar muziek, de ander zat te telefoneren.

Tirza

Maxime.M

Maxime.M

25-09-2010 om 00:02

Zacht

Hier heeft dochter 2 oortjes in, ze zegt dat ze zacht staan, ze kan mij ook gewoon horen als ze de oortjes in heeft en ik zeg nog wat tegen haar.

maxime

Nowee

Nowee

25-09-2010 om 18:25 Topicstarter

De meningen zijn niet eens verdeeld

Iedereen vindt het onveilig en verbiedt het, precies zoals ik het ook verbied. Zoon vindt het inmiddels nu alle OOL-ers net zo stom als dat hij mij vindt, kunnen we wel mee leven toch?

Dank voor alle reacties!

Nee

en ook niet met oortjes.

Zoon heeft onlangs een wielrenner van de sokken gereden omdat meneer smste. sanctie: telefvoon inleveren!

levensgevaarlijk!!!! Eergister is zoon gevallen met de fiets en echt heel lelijk terecht gekomen en ineens begrijpt hij wat we bedoelen met veiligheid!

heks

heks

02-10-2010 om 14:20

Hier wel, maar..

Geen afsluitende koptelefoon of in-ear. Dan hoor je het verkeer niet. levensgevaarlijk. Maar als ie niet te hard staat is het niet veel anders dan de autoradio. Keertje controleren als ie thuis komt. FF aanzetten en dan weet je hoe hard hij 'm zet. als het te hard hebben jullie iets te bespreken...
Zelf fiets ik ook met. Met the Chemical Brothers ben ik 5 minuten eerder op mijn werk. heerlijk. En 'winters warme oren!!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.