Puberteit Puberteit

Puberteit

Lees ook op

Lengtegroei bij jongens

Wanneer is een jongen uitgegroeid? Ik weet dat bij meisjes vaak als regel gegeven wordt dat ze na de eerste menstruatie niet veel langer meer worden, maar hoe zit dat bij jongens?
Onze zoon is nu 17 en 1.80 lang, hij hoopt zelf nog op 5 cm extra, maar hij staat al een tijd nagenoeg stil met de groei.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Formule

Voor jongens: theoretische eindlengte = (lengte vader + lengte moeder)/2 + 11cm (variatie ± 9cm)

Dit is de 'formule' die min of meer aangeeft hoe groot je zoon kan worden. Dit geeft natuurlijk niet 100% garantie maar het is wel wetenschappelijk.
Misschien ben je er iets mee?

Groetjes.

Kan wel

neefjes van man zijn na hun 18de nog dik 15 cm gegroeid,terwijl man op 18e klaar was met groeien.
Ik denk dat hij wel een heel eind klaar is,als jullie allebei ook niet veel groter zijn.

emma k

emma k

06-12-2009 om 14:43 Topicstarter

Lhena

Ja die formule ken ik, en dan zou hij rond 1.86 uitkomen. Maar ik ben eigenlijk benieuwd of hij nu nog kan groeien. Het maakt verder ook niet echt uit, 1.80 is op zich ook een prima lengte vind ik zelf, maar zoonlief wil graag nog een paar cm extra.

emma k

emma k

06-12-2009 om 14:46 Topicstarter

Is dus nog een beetje hoop

Hij zou dus volgens berekeningen rond 1.86 uit moeten komen. Zoon is al blij dat er dus jongens zijn die nog groeien na hun 16e.

Afwachten

Uitzonderingen bevestigen de regel. Mijn oudste broer begon toen iedereen de hoop al opgegeven had alsnog te groeien na zijn 18de jaar, echt groot is hij niet geworden maar ook niet schrikbarend klein gebleven voor een man. En 1,80mtr is inderdaad niet echt klein, dat scheelt al.

Vic

Vic

07-12-2009 om 09:14

Berekeningen

Volgens mij geldt bij de standaard streeflengteberekeningen een voorbehoud van + of - 10 cm. Dan zit hij nu dus al in dat gebied en is alles erbij meegenomen.

Jade

Jade

08-12-2009 om 18:27

Oeh...

Ala er een voorbehoud is van plus 10 of min 10 cm. dan zou mijn zo´n ongeveer 2.05 kunnen worden (dat is wat de GGD overigens ook aangaf). Ik mag toch hopen van niet.

Hij is nu al tegen de 2 meter en nog maar 15.....

Jade

Jade

09-12-2009 om 17:05

Is ook zo,

mijn zoon is niet gemiddeld, dat vergat ik even

Hoe het ook zij, hij is nu al erg lang en da´s niet altijd leuk (meestal niet)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.